掃呢頁CODE去手機

2013年12月30日 星期一

關錦鵬:阿梅因民運拒返內地 阿梅,關錦鵬,梅艷芳,

video


關錦鵬:阿梅因民運拒返內地

【懷念阿梅】因民運拒返內地 遺憾無拍阮玲玉

香港金像導演關錦鵬87年執導電影《胭脂扣》,助梅艷芳首度登上影後寶座,她憑該片先後奪金馬、香港電影金像獎和亞太影展最佳女主角。

我同梅艷芳淵源係合作《胭脂扣》開始,最初部戲唔係我做導演,係唐基明,後來佢拍唔到,我公司搵咗我拍,同阿梅緣份就係咁嚟。阿梅拍完《胭脂扣》後,冇辦法抽離角色,我作為導演幫助佢、勸佢、開解佢,令我哋關係比拍戲時變得更親密。



■《胭脂扣》令梅艷芳一嘗影後滋味,但她也因為該片而抽離不到角色。劇照

推掉《阮玲玉》

今年金馬50,我應大會要求寫咗兩封信畀阿梅,第一封想講畀阿梅聽,仲有好多人記得你、唔捨得你;第二封,係講我同阿梅之間嘅事。我生日係10月9日,阿梅係10月10日,每年我都有join阿梅生日party。02年我去阿梅生日party,佢飲到high high哋,同我講好遺憾推咗我執導嘅《阮玲玉》,後來張曼玉做咗呢個角色。89年天安門民運之後引起香港人一啲情緒,阿梅話唔再踏足大陸,但《阮玲玉》要以上海做背景,上海取景,冇辦法,所以阿梅要退出,我亦尊重佢決定,當時就好似一對男女朋友要分手咁。

張曼玉憑《阮玲玉》先後攞咗12個獎,當日(指02年)阿梅同我講,佢唔係唔開心,係真係覺得遺憾,佢話希望之後可以合作,可惜𠵱家已經冇呢個機會。聽晚(今晚)我會出席阿梅紀念演唱會,過往幾年大家似乎淡忘咗阿梅,今年多番好多佢身影,大家仍然好掛住佢,同以往一樣。聽晚我會同張曼玉一齊上台,講一段說話懷念梅艷芳,同埋會讀番我寫畀阿梅封信內容。



■02年關錦鵬和梅艷芳為金馬獎擔任頒獎嘉賓。

睇個唱淚難禁

阿梅係香港女兒,香港聲音,同香港60年代開始一齊挨窮搏命,一齊成長。大家見到嘅梅艷芳係個好鍾意熱鬧嘅人,但熱鬧中我見到佢其實好寂寞,用幾個字形容,佢係「熱鬧中嘅寂寞」,心事重重,壓力好大,周不時一大班人圍住佢,其實佢好寂寞好孤獨。原因除咗冇伴侶外,佢家庭亦唔係一個避風塘,佢每年幫媽媽搞壽宴,呢啲係表面上嘅嘢,佢經濟上各方面承受好大壓力。阿梅走咗之後頭幾年,我去卡拉OK都唔可以唱同聽阿梅嘅歌,怕自己受唔到,係呢兩年好啲,可以聽嚇。

到今日,我仍然好掛住阿梅,仍然記得阿梅最後一次演唱會,佢做8場,我睇咗3場,因為唔忍心再睇落去,我睇3場喊足3場,差啲連後台都唔敢去,只係去過一次,我唔忍心睇。當時佢病重,劉培基都有提過阿梅用好多部暖風機吹住,但手仍然好冰冷,頭髮又甩,作為朋友睇到好心痛好難受,所以每一場我都忍唔住不停喊,嗰個場景令我最懷念梅艷芳。

口述:關錦鵬

筆錄:楊潔雯



■關錦鵬昨指阿梅在89民運後不想再踏足內地,故推卻演出《阮玲玉》。

攝影:葉君海

足本收睇《亂噏24》x劉嘉玲; 鄭秀文@杜琪峯再度登場!

周一至周五《亂噏24》約定你:http://bit.ly/appletalk24



鍾意就快D Share啦!