掃呢頁CODE去手機

2014年8月6日 星期三

[FACE 375 專訪] 含蓄的魚蛋 譚小環:冇后冠舒服啲! 譚小環,MF,




真人騷

含蓄的魚蛋 譚小環:冇后冠舒服啲!

20年前摘下港姐后冠, 20年後在銅鑼灣開檔賣魚蛋,當港姐遇上魚蛋,令譚小環檔渣哥成為今年度橫跨娛樂和魚蛋界的大事。

本來想整條「 Miss Fish Ball 2014」 banner做道具賀一賀佢,卻遭到平時好相與的小環婉拒:「我都係普通人一個,唔想咁重口味,冇后冠件事會令我舒服啲。」

魚蛋墨丸因此變身小環手上的金波與白波,原本「激烈的海膽」的構思變成現下「含蓄的魚蛋」。

她說她生平「最怕太突出、怕走得太前」。

別看小事一樁,其實說明了為甚麼港姐冠軍出身一度人氣爆燈的她,當年沒能坐穩當家花旦的寶座,從女一變女三,角色從女神變八婆,被大台御用閒角一綁就綁了 20年,直到 41歲,才因為老公一句話淡出轉行。

別人話當年,都愛不厭其煩話當年勇,跟譚小環講港姐,她說:「唔化妝,俾人話有冇搞錯:港姐都咁求其走出街,化咗妝,又話誇:使唔使出個街都咁行,港姐后冠其實係枷鎖,除咗佢舒服好多。」







講最紅時過撈過界唱過的經典〈如果天空要下雨〉,她更是面都紅晒:

「唔好喺我面前唱,好驚呀!好醜呀!」

甚麼都不夠說起人妻生活和魚蛋燒賣自在……這下我懂了,后冠真不是人人都恨戴的。

六叔好好傾

Q:你選港姐時有冇試過俾人批踭?

A:我好啲,因為我係 1號,右邊冇人企,至少 2號(李綺紅)嗰個冇批我踭。

Q:還記得做港姐冠軍嗰一晚嗎?

A:記得,當年做港姐冠軍好大件事,我有諗過入三甲,但做冠軍就好意外。做港姐冠軍同其他名次件事完全唔同,因為太大件事,大到我唔識享受。

Q:點解咁講?

A:會考考得好,我開心終於放下心頭大石,考到空姐第一日飛,我拖住喼,覺得自己巴閉喇、終於識搵錢喇,嗰啲開心好實在,好快樂。但係做港姐,意外多過開心,因為做咗冠軍,未來嗰一年就唔可以做自己,就要帶住港姐嘅枷鎖做人。

Q:仲要坐喺六叔隔離睇台慶?

A:係啦……哈哈,不過你唔好話,其實六叔好好傾……

Q:佢同港姐傾啲乜?

A:講下養生之道囉,話俾我聽其實做氣功對身體真係好好囉,不過又唔傾得耐……

Q:冇錯,個鏡頭成日會對住你哋。

A:係囉,冇理由影住我哋仲傾偈㗎?做港姐冠軍就係咁,鏡頭無時無刻對住我。出名原來係幾驚,人人識我,人人知我係香港小姐,出街食個飯,無數對眼睛望住我:「嘩!佢食喇!」「嘩!佢擘到個口好大!」「嘩!佢食完冇抹嘴嘅!」其實我唔知人哋講乜,但係我停止唔到估人哋講乜,大佬呀,港姐都係人,港姐都要食飯都要撩牙都要去廁所㗎!

14歲

16歲

八婆這角色

Q:所以你唔太享受所謂的事業最高峰?

A:都係,人哋紅係追求名利,名我有,但係我唔慣。利呢,做戲還好,一做歌星就一日走幾場,搭車服裝化妝整頭樣樣都係自己錢,反而蝕。唔係我想做歌星,係人哋叫我、我就去做。

Q:因為你唔享受,又冇乜霸氣,所以唔可以保得住當家花旦嘅位耐?

A:都係嘅……人人做娛樂圈都係想出位,為出位,咩手段我都見過……我覺得 quote例子冇意思,佢哋咁做我明,但係我唔得,所以我唔適合娛樂圈。

Q:還記得事業走下坡,第一次演八婆角色係邊套劇嗎?

A:《勇探實錄》,有張家輝同袁潔瑩,我第一次做配角,仲要係個八妹仔。開頭我都驚,覺得有啲負面,怕會影響形象。係監製勸我:「你都做咗咁多年啦,唔好俾一個形象框死自己,應該乜嘢角色都試下!」

Q:佢哋勸你時係話唔好框死自己,實情電視台打後十年都係用個八婆角色框死咗你。

A:都唔怪得佢哋嘅,始終係大台,承受唔到太多風險,既然試咗一次我可以演呢嘅巴渣角色,咁穩陣啲,就次次搵我囉。

Q:次次接到劇本都係八婆角色,點解唔推咗佢?唔辭演?

A:對白差唔多嘅,咪自己改下個 tone囉;角色差唔多嘅,咪睇下對手戲同邊個做囉?遇着黎耀祥、阮兆祥呢啲,內裡都有樂趣嘅。又未去到要辭演咁誇,咁我都要搵錢㗎!

Q:不停做八婆角色,有冇試過出街俾師奶鬧?

21歲

21歲

23歲

28歲

29歲

A:都有嘅,喺街俾人問到,點解你喺戲入面咁衰,你真人係唔係都係咁?呢啲我會聽完就算,一笑置之。一嚟我樂觀,二嚟都係打份工,有太多嘢比工作更重要更煩擾,呢啲都上心咪好唔得閒?

老公叫我轉行

Q:其他更重要的事即係乜?

A:即係我自己嘅生活,同埋我老公囉。 07年結婚後,我都一路拍緊劇,雖然套套唔係主角,但同時間都有兩、三套揹喺身。老公瞓覺時等唔到我返嚟,到佢瞓醒我又已經出咗門,佢話結婚後見我仲少過拍拖嗰陣。

Q:咁又係,始終陪你過埋下半世嘅唔係大台,係你老公。

A:冇錯,佢覺得婚後反而同我少咗溝通,我嘅脾氣都大埋。呢行好講團隊精神,過去二十年,我都係嗰啲寧願早到等人,好過人等我嘅演員,呢個習慣帶到返屋企、帶埋去見朋友,係我老公話我唔識生活、冇咗自己,係佢提議我停幾年,唔好拍劇住。

Q:你唔留戀電視台嗎?

A:我鍾意做戲,但係演嚟演去都係嗰啲,年紀越大,戲路只會越窄,我係時候諗,如果要同呢個人過埋下半世,係唔係仲要繼續呢種每日 06到 28嘅生活。

Q:係唔係你做港姐 20年嚟第一次停?

A:都係,突然間好唔慣,突然多咗好多時間,我去學整蛋糕,學打網球,學做手作,然後老公再提議我同夾份開手作店、開小食店。過去四十年,都係人哋叫我去做乜就做乜,唱歌係、做戲係、演八婆都係,第一次自己話事自己決定,原來都幾好呀!

34歲

35歲

如果天空要下魚蛋

有些藝人,一見到就會讓人不由自主想起某句對白、某首歌,正如見到譚小環,唔唱兩口「如果天空要下雨,留我愛人在這處」都真係覺得對唔住自己。

行中例子太多不能盡錄,識得食梗係要食老本,既然有過一段港姐歷史、有首人人識唱的經典歌,要轉行賣魚蛋,其實我覺得大可以將魚蛋食入首歌、請埋合唱的鄭伊健嚟剪綵,最好改晒啲小食做「陳丸丸」、「煎釀港姐」、「豉油皇伊麵」添,仲唔出晒位?

不過呢個係譚小環,最怕出位,淨係想靜靜雞賣個魚蛋。



鍾意就快D Share啦!