網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2014年10月15日 星期三

[FACE 386 專訪] 回憶總是莽撞的 吳綺莉:我低估咗佢 吳綺莉,MF,




真人騷

回憶總是莽撞的 吳綺莉:我低估咗佢

17歲選亞姐, 26歲生下女兒吳卓琳,今年 42的吳綺莉從上海回流香港五年,拍過劇( 2012《雷霆掃毒》)、做過主持(商台《一圈圈》、有線《不老的傳說》、 DBC《越界傾情》)、亦畫畫。

四年前在上海外灘 18號開過處女油畫展,本月( 10日)亦將舉行「潤•悅」吳綺莉油畫作品展,是她在香港的第一次。

在上環畫展場地雅品畫廊約了做訪問,她嗒住紅酒,抽著煙,輕描淡寫畫了個幾乎沒有的淡妝,就說準備好可以拍照:

「我唔多唔少係同啲記者鬥氣,成日都揀我啲買餸樣嚟登,好樣又唔見佢哋寫。」

「其實你靚定醜都好,最終個報導包裝都會和某人扯上關係。」

「係囉……所以我呢兩年開始調教自己睇開啲。」

「個女 15歲你先至開始調教自己睇開啲?會唔會有啲遲?」

「生女嗰陣時得 26歲,邊識諗得咁長遠?我預咗生得佢就要面對個女一世,但係冇諗過面對某啲人某啲事一世囉。可能我真係低估咗人哋……」

我說的某人,吳綺莉口中低估的那個人,叫成龍。

兩個人從攬頭攬頸到十五年來不相往來,緣於 99年吳綺莉堅持留下龍種生下卓琳。話說 99年以前,成龍是武打巨星、正義代表、享譽全球,直到那一年急轉直下成為壞男人典範,我理解成,難道 15年前瞻敢成為娛樂圈中與成龍大哥對著幹的第一人,正是因為「低估」兩個字?

這一天,吳綺莉向我介紹她一幅作品《抽菸的渡鴉》:「天下烏鴉一樣黑。」

我腦袋裡對應的卻是大哥的傳世金句:「犯了天下男人都會犯的錯。」

「嬲人我唔會嬲一世……」

幾時開始畫畫?

我 3歲開始學國畫,由細鍾意到大。我本書請咗小學校長幫我寫序,佢唔講我都唔記得,細細個美勞堂功課係一幅畫,我一次過會交三幅、老師叫我哋用牙籤白膠漿黐一間屋出嚟,我可以黐條村出嚟。呢啲嘢係天生,我畫畫第一,作文叻,但到而家都係,一見數字就暈。

係唔係淡出娛樂圈定居上海時畫得最多?

由頭到尾都鍾意,係唔同時期畫唔同嘅嘢。細個畫畫又有自己衣車,鍾意車咕𠱸、自己繡花,仲要係繡鴛鴦添!做電視台,有幫同事畫牆,自己生女就幫個女畫 BB房衣櫃,每兩年油過隻色又再畫過。我試過用火機噴畫、試過素描試過水彩,試過搞裝修試過每個用零用攞晒嚟請工人幫我做傢俬,呢七、八年就為易保存,畫油畫多。我有飛機恐懼症,嗰幾年最多坐火車來來回回香港上海,所以有一人個時期大部份畫農田,因為坐火車睇得多……朋友話似農村畫。

點解會搞香港畫展?

其實係我 2010年喺上海搞過畫展,喺外灘 18號一個法國人開,樓上 Tiffany樓下卡地亞,我都唔會覺得怯。當你真係鍾意一樣嘢,就自然願意向人展示,畫嘅嘢,咩叫夠,咩叫唔夠呢?返香港因為李純恩相展認識咗畫廊老闆,提議我。唔係為啲咩,亦唔係為錢,就係因為鍾意。

開畫展搵唔搵到錢?

我啲畫全部都唔係我開價,唯一我自己開價嗰幅,特登開貴啲係博人唔買自己留,我開咗五萬五。最貴嗰幅,喺上海賣出八萬幾。好多人睇我啲畫,問我點解咁多圓圈。係囉,點解咁圓嘅?我由細到大都係完美主義者,唔鍾意啲嘢起角,鍾意啲地方干干淨淨,屋企一條頭髮都唔可以有。而家大埔屋企得一個工人,唔使買餸唔使煮飯,淨係負責清潔……我嘅要求只限畫,對人唔係。好多人把口講得到做唔到,但係我拎得起放得低,根本冇可能嬲一世,我會即時掀去下一頁。

「爸爸唔好有咩損失?」

喜歡追求完美如何面對家庭不完整?

你做咗咁多年人,打過咁多年工,幾時遇過一個完美嘅人?所以我從來唔要求人完美,所以我自己打扮求其,對個女都係,從來唔介意佢靚唔靚、成績好唔好,淨係執著佢做人。我成日同佢講,要知道自己做緊乜……佢好彩,你都好彩,細個有人教,我冇。我細個都係單親,媽咪忙做嘢,我所有嘢都係自己做自己解決,我成日都同個女講,你賺晒啦,你估呢個世界個個肯行埋嚟教你?你知唔知你行少幾多寃枉路?

會擔心嗎?要是自己不在,剩下個女一個人點算?

我相信每個單親媽媽都會有呢個位……但係呢樣嘢唔應該諗,天有不測之風雲,你點諗啫?呢樣嘢我冇問媽咪意見,我屋企比較疏離,細細個都係靠自己、自己去住寄宿學學、住唔慣自己一個搬返屋企,我都係見個工人多過見乜。我成日同佢講,媽咪唔會陪到你成世。有啲嘢你擔心唔到,仲擔心嚟做咩?

唔覺得少了爸爸有缺失?

你個爸爸好就話啫,唔好有咩損失?我會覺得我個女係乖,單親屋企嘅細路生性過一般家庭,如果個媽媽有俾足夠嘅愛佢。出去買嘢都係咁,個女大隻過我,從來唔會俾我拎嘢,成手都係嘢都係話唔重。個女算係咁,我除咗交學費乜都唔使理,唔使一百分,但科科九十分,算係咁啦。我身邊好多朋友都係,細個捱過,大個生性得多,有啲經歷,如果我哋處理得好,對細路其實係幫助,影響一世。

個女幾多歲你開始話佢知發生咩事?

好細個……你諗下佢讀幼稚園時,嗰件事新鮮熱辣,記者係為咗影到佢摛入去學校,第二日學校打俾我,班房門口個 board個女所有相同畫都唔見晒……個女四歲左右知道學校會有人搞佢,開始知發生咩事。但係佢由細到大從來冇問過我點解會咁,我所有朋友同同事都係娛樂圈,佢同阿豆、阿卿個女玩大,個個 Auntie、 Uncle都係明星,又係去到邊都有人影,有記者影相佢覺得同食飯一樣係正常。

「不要對個女數臭爸爸……」

26歲時生女你話諗得唔夠長遠,現在做了半世人再回想當年的決定呢?

我細個唔會諗呢樣嘢,我係基督徒,但係大個我信命,我認呢啲都係整定。工作係乜、識啲咩人,都係緣份。但係有記者同我講,有日我拍拖最緊要話佢知,佢第一件事係飛去問阿邊個回應……呢個真係好困擾,我有咩事要同佢講,而佢發生咩事,無論乜嘢,都關我事。

包括教唔好個仔,佢個仔出咗事。

係囉,關我咩事呢?呢樣我呢兩年諗返轉頭最唔鍾意。

唔到你唔鍾意。

咁又係,都冇得揀。

講到緣份,做到父女明明係前世修來,但出世後關係又淡薄到咁?

緣份都有分輕重,我自己咪仲誇張?爸爸媽媽自從我兩歲離婚,之後成世人唯一見過佢一面,就係 11歲嗰年喺街撞到。

你見到爸爸咩反應?

佢同我媽咪反面後去咗美國住。我對佢唯一畫面就係兩歲前佢同媽咪嗌交、所有印象係身邊每個人灌輸佢有幾衰……所以你話我見到佢咩反應?咪就係見到個衰人、一個好衰嘅表情囉!所以我話無論單親定雙親,唔好喺仔女面前嗌交、數落對方。小朋友係張白紙,係無辜嘅,爸爸媽媽邊個唔鍾意邊個都好,係你兩個嘅事。

所以你唔會喺個女面前鬧佢爸爸?

人大咗,會意識到,所有嘢都係雙方面造成,冇一樣嘢係一個人啱晒,亦都唔會有一個人錯晒,俾人咁講一講,就一世唔見我爸爸,我一直覺得呢樣嘢好遺憾……所以我從來唔同我個女講嗰個人唔好。不過我個 case又同個女好唔一樣,我唔係一出世就無爸爸。我個女自從出世,嗰個人從來無存在過,即係有啲嘢從來冇存在過,佢又何來嬲?何來有感覺呢?

我而家明點解你唔會嬲得人好耐。因為當你遇著衰人,根本嬲都冇用。

唔好咁樣話任何一個人。曹操都有知心友,我自己有時都會諗,屋企一隻狗一隻貓,我成日一返屋企就攬住隻貓,幫佢整眼屎、梳毛、又買魚撈飯俾佢食。呢啲時候,隻狗就淨係可以喺個籠到望住我對佢好。同樣係吳綺莉,隻貓當我好人,隻狗就當我衰人。

所以你隻狗眼中,你係成龍嚟嘅?

我想問你,我講完呢番說話,你覺得我係好人定壞人?係唔係好難講?每個人都有佢好嘅地方同壞嘅地方。識得咁樣睇嘢,我覺得係我嘅福份。

風水佬話……

吳綺莉話這些年有人追求,沒有拍拖。到底多少年沒有?她說是秘密:「講起就好笑,啲人話風水佬呃你十年八年,真係囉, 30幾歲話我姻緣 40歲到, 40歲時話 45,最近聽個仲勁,話個男人會喺我 55歲時出現,仲要係靚仔有錢有勢仲要愛到俾晒所有錢我……聽住先啦,起碼諗落我 55歲仲有人吼都有個盼望。」

我問她一個人擔起頭家 15年,有沒有累的時候,她又跟我說了個故事:「我細個跟得公公多,成日跟佢返潮汕,有個親戚好誇張,好後生老公就被人拉咗要坐四十年監,一個湊大兩個,到個仔廿幾歲時游水偷渡落香港,親眼睇住其中一個仔俾鯊魚食咗……你養咗個仔廿幾年,睇住佢俾條魚食喎!你估下佢點?而家七十幾歲,住緊唐五樓。有次跟佢返屋企,我行到喘晒氣,佢彈下彈一口氣上到頂,仲識擰轉頭對住我笑。我好記得佢嗰個表情,我扯晒蝦時,佢喺度好開心咁回眸一笑……其實就係咁簡單,發生啲咩都好,接受佢囉!」

我想說,這一天,這個 5呎 10吋瘦得不到 120磅的女人也常在我面前笑,笑容活靈活現就是那個七十多歲的潮汕女強人。

Spotlight對一個小朋友一啲好處都冇。圖片

犯了全世界男人都會犯的錯。《蘋果日報》圖片

當年搬去上海係等個女慢慢瞭解發生咩事,有個選擇權。

我𠵱家仲會攬住個女一齊瞓。圖片



鍾意就快D Share啦!