網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2014年11月6日 星期四

[壹週刊 - 1287 - 財經] 製作《動新聞》  sell班賺$6萬 M1,




模擬賽車

在拍攝模擬賽車班的宣傳片期間,三位老闆 Jay、 Roy、 Webster(左一至三)由平時沉默寡言變得雀躍起來,不但參與拍攝工作,更加現場指導女主持 Linda的動作和反應。完成製作後,會把片段放在其網站及 app上。

壹盤生意

製作《動新聞》  sell班賺$6萬

人人都想網上搵銀,但要做馬雲、馬化騰,談何容易?

偏偏有五位年輕人:陳浚豪( Roy)、伍卓翹( Jay)、紹立本( Webster)、陳家豪( Karl)和黃詒倫( Alan),甘願搏一搏。

他們辭了工,開設 Bookclass(訂班網),獨沽一味,在全港搜羅新奇得意的興趣班,由整臘腸到試乘直升機都有,並提供即時報名服務,更為興趣班製作「動新聞」向客人介紹。

五人興致勃勃說:「第一步希望成為 Openrice的『興趣班』版本!」

開業短短三個月,已有六萬盈利,他們的目標定得更遠:「日後有合適的價錢,就會:賣盤!」

模擬賽車公司 Jet One老闆 Peter,憶起當時和 Bookclass老闆們在電話中談話的內容,他說:「佢哋俾我感覺嘅定位都係玩樂為主,同我哋嘅形象符合,所以就應承同佢哋合作。」

訂班網,顧名思義,就是在網站上,「撮合」搞興趣班的公司以及報名的用家,有點像 matching。記者登入他們的網站,發現興趣班種類「幾趣都有」,數目約八十個,靜態如整臘腸、肉桂卷等烹飪班;也有刺激的攀山、射箭及坐直升機等戶外活動。 Bookclass幾位老闆身為中間人,自然不用粉墨登場。一旦有用家訂用,交易成功,他們便可向興趣班公司,收取學費兩成費用;可謂在電腦後,印印腳等收錢。

近日流行的虛擬眼罩 Oculus Rift和 F1賽車班,也剛加入了 Bookclass。負責搞此班的公司 Jet One,老闆 Peter坦言有和團購網合作推廣搞班,但認為 Bookclass定位較明確突出,故決定和他們合作,「 Bookclass同我哋一樣,都係專門吸引喜歡玩樂嘅人!而且 Bookclass係第一間包埋拍片宣傳,反而團購網擺咗上去唔會理你死活!」

宣傳 拍片做埋動新聞

Bookclass的外判攝影師 Juno,正在認真地在模擬賽車的座位上安裝攝影鏡頭,務求捕捉到女主持在試玩過程中的每一個表情。

在 Bookclass負責市場推廣的 Roy說,開業時要不斷打電話 sell客,「當時就算免佣,都無人願意參加訂班網。」他總結死因:「客人話擔心要公開晒興趣班嘅價錢同內容,行家會抄,或者自己嘅客去咗人哋嘅興趣班。」他們針對客人的顧慮,向他們確保在網站上,不會有其他與客人同類型的課程。為增加客人幫襯的誘因,亦決定免費替興趣班宣傳,外判請攝影隊拍攝開班過程,更以 freelance形式請來年輕貌美的女學生做主持,在網站上及 Youtube介紹和分享試玩感受,似模似樣,如製作「動新聞」。 Roy說:「有靚女做主持就梗係多人睇女主持每兩個月就會換一次,哈哈,係人都鍾意新鮮感啦。」

Roy指,事實上拍片的成本不高,每次選擇較有特色的興趣班,為他們拍宣傳片,成本只需一千元(包剪片和人工),回本話咁快。近日,他們更開發 app的 Android版,令更多人方便收看他們的介紹。 Roy數年前創立網上雜誌「 Android資訊」,認識不少 bloggers,他亦碌人情卡請他們試玩興趣班、並撰寫文章在他們的網誌分享:「佢哋本身已經有好多粉絲,早前 blogger宣傳完整臘腸班,兩天內就已經有三十幾人報名,需要即時再加班。」網上生意講的是 hit rate,由當初一宗生意都無,到現時平均每日都有五個興趣班表示想參加,而每日亦平均有千八人登入他們的網站, Roy說:「以前我哋收咩班無乜底線,而家開始可以揀客添。

價格 抽佣少過 Groupon

烹飪班

上星期,兩位老闆 Roy(右)和 Webster(左)來到 Pretzels烹飪班,了解老闆娘 Cyan的最新活動和價錢變更, Roy說:「有時經過合作過嘅興趣班附近,都會入去同老闆傾一傾,有助建立關係。」

市面上,雖然暫時未有同類的競爭者,但不少團購如 Groupon及 Twangoo等亦會推出平價班,即間接與他們競爭。負責網站設計的 Webster蠱蠱惑惑笑言:「好多之前有幫襯 Groupon嘅客人都嚟咗我哋度﹗」原來他們知道 Groupon等團購網食水深,故減價搶客,「人哋抽四成佣,我哋只抽兩成,而且會長期放網上,唔似 Groupon有時限。」加上, Groupon以平價團購見稱,會向興趣班老闆壓價,對於興趣班老闆來說,雖有宣傳效用,卻無實質金錢利益, Webster說:「我哋無要求老闆減價,好多老闆自然轉而幫襯我哋。」

記者所見,一個正價二百九十八元的臘腸製作班,在 Groupon只需一百八十八元, Groupon就抽四成佣金,每有一個人報名賺約七十多元,興趣班老闆賺百一蚊。而 Bookclass用正價收生,一個學生賺六十元,但興趣班老闆可賺二百三十多元。開臘腸製作班的 Molly說:「自己偏向 Bookclass多啲,畢竟抽佣少啲,所以現在 Groupon上已無放。而且呢度吸引嘅客大多都係願意俾錢玩新嘢,之後都會嚟玩嘛!」而另一間位於觀塘的 Pretzels烹飪班,在 Bookclass剛成立時,已經開始合作,老闆 Cyan表示現有三至四成的生意額是來自 Bookclass,「團購網將價錢壓得太低,我唔想俾人感覺好 cheap,而且用原價買嘅學生亦會覺得好唔抵。」即使打低團購網,對於日後也可能會有同類競爭者加入, Webster自信地說:「我哋已經做咗行頭第一,其他人要加入都唔容易啦。」

內容 最緊要過癮

在篩選興趣班上,他們曾想過將補習班放在訂班網上,但最後決定擱置。負責做程式的 Jay說:「補習質素好難保證,而且周圍都有補習班。」他們認為參加訂班網的興趣班要內容特別之餘,「最好用家睇到後,有『哇』一聲的驚喜感覺。」如飛索歷奇、醒獅打鼓班及班尼迪蛋教室等,「你不會無故想到玩這些東西,要上我哋個網先見到。」他們不會在網站中公開搞這些興趣班的公司名稱及聯絡方法,「用家自己 Google到,我哋咪無佣金?」在篩選興趣班上,最重要還是「一次性」的課堂:「因為操作上容易啲,無咁多爭拗,而且用家上完呢個興趣班,再可以選擇另一個興趣班。」

當初開業,他們寫報告書,成功向科技創業培育計劃申請創業贊助,這一年半時間,當局會贊助他們的一半營運支出,並免租提供現時於科學園的辦公桌。他們希望未來可以把辦公室一半地方,借出予一些沒有地方搞班的導師,「雖然我哋喺自己家中工作亦無問題,但要租俾人,所以嚟緊都要搵新 office。」

射箭遊戲

最近十分受歡迎的真人 Hunger Game射箭遊戲,已經加入了 Bookclass一個多月,每次有約十四人參加,會分成兩隊進行激戰。

幾位老闆常到科學園提供給他們的公共休息室玩遊戲機, Jay說:「有時我哋工作累了,就會喺呢度玩遊戲,先將解決唔到嘅問題拋諸腦後,叉完電再解決過。」

儲「 Big Data」等收購

今年初,五人曾以另一盤於 Messenger的手機程式生意,參加由台灣一個機構 Appwork舉辦的創業比賽,打敗逾二百對組合,成為唯一一對進入十三強的香港隊伍,可參加該公司在台灣舉辦的創業課程,現時另外有兩名老闆 Alan和 Karl仍在當地學師, Roy說:「參加這個活動需要他們留在台灣半年,在沒有收入又要支出下, Karl於是賣咗自己和老婆供緊嘅樓。」

他們指這次學習機會,對他們現時的生意大有幫助,「最重要係教咗我哋點樣有效地運用 facebook廣告。」 Jay補充說:「我哋差唔多每隔幾個鐘,就會睇一次 facebook send嚟嘅 report,知道有咩人同幾時 click過,睇過咩班之類。所以我哋會知大約咩年紀嘅人會喜歡咩嘢,咁就會 target番相對嘅人!」這些「 big data」將令他們這盤生意更值錢。除了愈賺愈多,他們亦希望日後有人會出價收購,他們笑住回答:「如果有機會,梗係想有人買起我哋。現階段要加強自己嘅實力,實力愈強,到時人哋開一千幾百萬,我都要考慮吓先!」

雖然科學園辦公室免租,但原來眾人只有一張桌子,他說:「我哋只係一星期返嚟一次,主要係同其他的 IT公司聯絡吓,互相學習和交流意見,其他時間都係 home office。」

整臘腸班

Roy指其中一個受歡迎的班就是由博客 Molly教整臘腸,每次加設新班都會即時爆滿。

開業資料( 7/14)

租金 $0

租用伺服器 $6,000

宣傳 $7,200

雜費 $1,600

總共 $14,800

營業資料( 10/14)

營業額 $120,000

租金 $0

人工^ $34,000

租用伺服器 $600

宣傳 $25,000

盈利 $60,400

^五名老闆人工及動新聞主播

一點意見

林東( Felix Lam)

Felix活躍於香港科網創業和天使投資,投資不同 apps如教練工具的 Coachbase、女性化虛擬遊戲 Frenzoo和手機 T-shirt設計公司 Snaptee等。

1. 除了 facebook統計,也可透過不同渠道了解客戶的喜好,如問卷和在網上收取數據等,例如各類興趣班的 demographics,可以更有效率地 target所需要的客戶。

2.不一定要局限於興趣班,可以發展其他的市場,便有機會走進其他城市,多方面發展才可以更吸引投資者注資。

3. Bookclass現在只有 Android apps程式,未來要開發 iPhone程式,將增加負擔,要增加人手。



鍾意就快D Share啦!