掃呢頁CODE去手機

2014年11月5日 星期三

[FACE - 389 - 專訪] 等一個人擔正…… 姜皓文:大把時間等呢日! 姜皓文,MF,




真人騷

等一個人擔正…… 姜皓文:大把時間等呢日!

常聽藝人們把「天時地利人和」掛在嘴邊,亦有不少人說重點是要有個性,娛樂圈的生存之道,我最近又聽說了另一個理論「鬥長命」,上兩期 44歲的唐文龍說過,這一期輪到 48歲的姜皓文。

這種鬥長命的說法,要說成功例子,黎耀祥、古明華、梁健平等等等等,數起來的確不少,不過失敗的更多,做足廿幾三十年戲仍然叫不出名字的也更多。

姜皓文算是比上不足比下有餘, 86年當選亞視《電視先生選舉》亞軍出身,剛好撞正亞視最輝煌年代,踩足三線劇集還在綜藝科吃香,年年爆騷忙到沒空想跳槽;到亞視末路窮到無糧出,又讓他成為香港電視史上第一人,同時是亞視、港視合約藝員,一口氣拍下港視五套劇集;可惜港視開台好事多磨,不過也沒閒着的姜皓文,他在電影圈愈來愈站得住陣腳,最近更埋得杜琪峯堆……求其數數近年大製作,《證人》、《激戰》、《奪命金》、《風暴》,快上畫的《第 7謊言》、《大茶飯》、連拍緊嘅《五個小孩的校長》、《賭城風雲 2》同《壹獄壹世界》……姜皓文竟然無處不在。

我說姜皓文這種狀態,已經是很多綠葉王心目中的事業巔峰:有工開有錢搵,人人都叫得出你個名但又未鋒芒畢露受名氣所累,夫復何求?

他說他還有一個未圓的擔正夢:「我唔知係幾時,但係我覺得始終會有呢日,一套戲用姜皓文做賣點、觀眾買飛入場係為咗睇姜皓文,我大把時間等呢日,就算要我等多 29年!」

這一刻,我對綠葉王肅然起敬,也對「鬥長命」這三個字有了更深一層的體會。

講亞視,見好就收!

點解唔續約?因為入面太亂?

想拍多啲電影。佢(亞視)入面發生咩事其實都唔關我哋藝員事,又咁啱當其時電影機會多咗,索性就拋個身出嚟拍電影。我同好多人都好記得你喺亞視扮梁國雄!係呀《香港亂嗡》,但係亞視係見好就收……睇到咁上下就唔俾你睇㗎喇,吊一吊你癮先!其實真係好無癮,唔淨只幕前,亞視幕後都有好多有火又有料。其實你呢啲位幾好,個個拍戲都記得搵你,執埋執埋唔少,但係又唔使承受太多成名負累。我冇睇我咩位置,就係鍾意演出咁簡單。一套電影有得參與,電影應該係團體製作,哪怕一個侍應角色、去斟一杯茶,都係參與,我唔介意俾人叫綠葉王。綠葉都有觀眾睇到,都有司機大佬或者銀行職員同我講:「喂,我好鍾意睇你做嗰套乜乜乜戲……」雖然佢未必嗡得出個角色名。又有一次同太太去銀行入數,個櫃員小姐話好驚我:「琴日先睇完你套《證人》,嚇死我喇……」好過你上台攞獎!

最近角色都係惡人多?

開始唔同,多咗啲金盤洗手嘅惡人,最近最多係做老竇。唔知點解喎,《五個小孩的校長》係老竇,《樹大招風》又係做老竇,仲要清一色個個都係生女。

最近角色都係惡人多?

開始唔同,多咗啲金盤洗手嘅惡人,最近最多係做老竇。唔知點解喎,《五個小孩的校長》係老竇,《樹大招風》又係做老竇,仲要清一色個個都係生女。

會唔會撩起你個爸爸癮?點解唔自己整番個?

唔使喇,我啲細佬妹、老婆個細佬妹個個都大把細路,我成日都話不如一齊養。好過自己生,責任太大。有人話冇小朋友屋企唔得齊整,我又覺得無所謂。

19歲點解會去選亞洲電視先生?

我當時本來跟張泉先生玩雜技,佢係我幼稚園同學嘅哥哥,佢係無綫特技人,最出名係幫無綫台慶做特技、幫楊盼盼。細細個已經無心機讀書,跟住師傅周圍去夜總會登台,我自己又鍾意表演,得閒都會出去撈下啲演員。純貪得意,見到有個咁嘅比賽,就攞份 form,落去聯合道影幾張傻瓜機相,咁就去廣播道交 form。玩㗎咋,無諗住咁就變咗終身職業。

剛剛選完亞洲電視先生,都曾經雄心壯志想做男主角?

一定有,當年我鍾意鄭少秋,覺得啲大俠真係好有型,一有得做電視,最恨就係黐頭套,就算係「武林人士」,都覺得好興奮。但係現實就係唔到你自己諗,我係多嘢做到唔到我自己再去闖,由劇集組轉到亞視綜藝科,幾乎每個節目都有我份,年年爆騷。當年安德尊、陳啟泰都反而跳下槽,我係唔得閒出去闖。

咁多年無綫都冇撬過你嘅?

係囉,咁多年都冇,我冇問過人亦都冇問過自己點解。其實我份人好順其自然,好被動,可能有人叫我、我就真係走咗。不過世事就係咁,過咗無綫就實有機會咩?世事邊話得埋?

做戲做慣惡人,小時候呢?又黑又高大,係唔係蝦蝦霸霸嗰啲?

唔係㗎,我細個個樣好鈍,又因為媽媽係馬來西亞華僑,天生黑,成日俾人笑俾人蝦。嗰陣時麗的有個電視劇《奇女子》,有個差仔,我咪成日俾人笑差仔囉、俾人收埋啲嘢、又掉我書包落坑渠,我冇諗過反抗,冇打過一次交,仲要個人內向,升到上中一先至第一次夠膽行出去操場!反而我阿婆就惡喇,佢細細粒,但成日幫我出頭。接我放學時好有鋪排,離遠叫我行埋去指俾佢睇邊個蝦我,佢就喺後邊一頭就扯埋去㗎

講大台,過檔未必好!

但你個樣唔打得都嚇得,有冇俾人利用?

咁又有喎。𡃁仔嗰陣,有啲所謂黑社會話自己係大佬,叫我哋放學去扑人,佢屋企開士多,酬勞就係落佢鋪頭飲汽水囉。結果人又扑唔到,個大佬返屋企反而俾佢阿爸打到仆街。

呢行呢?有冇俾人白眼過?踩住上過?

踩住上就冇,但係曾經好好朋友、稱兄道弟,唔知點解,可能人哋紅咗啩,再見到已經唔係嗰樣……唔緊要嘅,唔同階段有唔同朋友,唯一一個 friend到𠵱家,係當年選亞洲電視先生嘅孫興。

跟住去玩雜技至學識拳腳功夫?

咁你就錯喇,反而係學識煮飯,一個人攞住幾蚊,買同煮十幾廿人飯餸,餵飽成班師兄弟。我大個特別鍾意睇烹飪書同飲食節目,十年前冇乜嘢拍,開私房菜都係因為呢段歷史。

點解無再諗過做飲食?

唔只做飲食,根本做生意都係一件難事,最難係請人,𠵱家啲人一個二個都係打工皇帝,唔捱得。

好似娛樂圈一樣,大把綠葉捱咗幾十年默默無聞,但有啲新人出道無耐就要嘈上報?

可能佢哋真係覺得自己付出咗好多呢……但係機會未到咪就係未到囉,未到咪就係要檢討下自己囉,你係得,人哋點會見你唔到?冇戲拍咪做住廚先囉,你估個個咁好景?𠵱家都大把行家揸緊的士搵餐晏。寃枉路邊個未行過?

講高潮,我仲未等到!

行過寃枉路,事業高峰你覺得你等到未?

所謂高潮,《我和殭屍有個約會》、《屋企有個肥大佬》勉強算係,但一個代表作,我覺得自己未有,仲等緊。想就一等想,但絕對要有個心理準備,可能個事業高峰一世都唔會有。好多前輩同我講,等下啦,一日喺呢行,遲早都會輪到你……就算輪唔到,都有得你做自己最鍾意嗰樣嘢囉,仲想點?

點解一個月減三十磅咁大決心?

因為拍《五個小孩的校長》時伙食太好,又近酒樓,一完咗我已經肥到 180磅。想減肥節食做運動見有成績,就繼續落去。

但係又唔可以太大隻?唔係潮流興咩?

唔得,會對角色有局限,唔係個個角色需要大大隻,我都唔想千篇一律做大隻佬。就算係綠葉,原來都要 keep身材?時刻準備好,原來都係一種演員道德。係呀,我鍾意做戲,我珍惜每一個演出機會,哪怕係過一個鏡、做一個侍仔、淨係捧一杯奶茶,我都心滿意足。如果有老闆對我咁有信心,俾個主角我做當然開心,但就算係人哋心目中嘅綠葉,我都唔覺得有問題,我嘅身體、我有幾多嘢,都係我自己嘅財產,都要 keep好佢。

惡過、搞笑過、從良過,最近最多做爸爸,你最想導演、觀眾睇到你邊一面?

冇所謂㗎,肯睇就得㗎喇!睇到我已經偷笑喇!哪拍冇人肯睇,冇機會播……等肯等就得喇,呢一行就係鬥長命。等啦,我等緊有一日,有人入場係為咗睇我姜皓文。

你覺得會有呢一日?

我唔知係幾時,但係我樂觀,覺得一定會有呢一日,有一日,姜皓文係套戲嘅賣點,我嘅強項就係等。

即使等咗 29年,都仲係覺得會有呢一日?

我有心裡準備,就算係等多 29年。我由細到大都係咁,樂觀而堅持,永遠都睇到有希望嘅一面。係嘅,失敗嘅例子總有,做人點會冇失敗,但係大把人亦都成功過,你唔好同我講你見唔到有人成功。

還是覺得妳最好

20年前,姜皓文在亞視結識亞姐金慧英,拍拖 5年、結婚 15年。

睇姜皓文做戲做惡人做得多,其實他在老婆面前柔情似水,有時候親自下廚炮製燭光晚餐、有時候送百支玫瑰或自製蛋糕,年年 12月最後一個星期,因為連住兩公婆生日同結婚紀念日,一定留番俾老婆開 P或出埠。講到老婆,姜皓文一輪嘴讚:「家居、飲食、財政,所有嘢你諗到嘅、諗唔到嘅,都處理得妥妥貼貼。你問我,毫無疑問,老婆係呢個世界上最好嘅女人!」

回下帶先, 99年結婚前姜皓文一度與金慧英感情告急,也正是因為感情路上有過這麼一段小插曲,今天聽姜皓文這一番話,才特別覺得他是打從心底裡:「還是覺得妳最好」。

冠軍孫興

亞洲電視先生

老婆殷寧(原名金慧英)

《我和殭屍有個約會》

《香港亂噏》

《激戰》

《 Z風暴》

《風暴》

《警界線》

《五個小孩的校長》



鍾意就快D Share啦!