網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2014年12月10日 星期三

[FACE - 394 - 專訪] 我最期待的對白出現了! 吳孟達真係話:周星馳係我老竇! 吳孟達,周星馳,MF,




真人騷

我最期待的對白出現了! 吳孟達真係話:周星馳係我老竇!

找達哥容易,但是請得動他做訪問,一點也不容易。

他不上網、不用 WhatsApp,沒有經理人也不請助手,手裡有部不知道用了多少年、表面磨掉了一半漆的摺龜手機,所有電話自己接聽,但不是每次做訪問他都肯應約。

第一次找他是年頭,他說身體不好(心臟衰竭)想好好休息一下;第二次找他是年中,他說剛從馬來西亞休養回港,有好多朋友想要見;第三次是金馬獎前夕,他說要飛台灣、胞姐又生病入院,不如等到金馬獎結束;第四次總算約到了,就在他從台灣回港不久。

上月的「金馬獎」因為《香港仔》一角入圍最佳男配角,帶着病專程飛到當地出席,可惜最後敗給內地演員陳建斌,達哥笑着說飛過去從來不求得獎,是因為今年前後傳過兩次死訊,是時候趁人齊在朋友面前露露面、告訴大家:「我仲喺度!」

這次訪問時間地點都由達哥決定,時間選在午餐後,剛好完成後可以去醫院探胞姐,地點則挑觀塘工業區的意大利餐廳,達哥居於藍田,常常一個人步行走到觀塘午膳,同一個餐廳同一個座位,見王晶見蕭若元見高志森,近一年因為身體推掉的所有戲,都是在這兒。

戲拍少了,可是依舊相識滿天下,達哥說跟朋友打麻雀去馬場喝咖啡談劇本,聽到的都是熟悉的名字,我立即聯想到早排周星馳與向華強太太陳嵐鬧是非,圈中人個個都撐向太,說與周生不是朋友……這就是周星馳與吳孟達,這對悉日好拍檔若干年後的最大差別。

「我同星仔冇恩怨,係大家 level唔同啫!不念舊情唔係錯,邊個話佢開戲就一定要預我啫?我又唔係佢老竇……佢係我老竇至真!」

當這句我等了好久的對白終於彈出時,出現的方式卻又和我想像中的畫面截然不同,不再是電影裡的熟狗頭和聒不知恥,反倒是對人對事看得透徹、活得豁達。

係囉,誰是誰的老竇,其實又有甚麼所謂?







那些年,酒色財氣一齊嚟!

家姐生咩病?

乳癌,舊年 check過以為好番,原來上咗腦。醫生俾個訊息我哋:睇得好睇喇,廿四小時任我哋探。佢大我兩歲咋,就快 66歲。又唔係操勞,又唔食煙飲酒,做咗十幾年社工,人不知幾咁好,所以話冇分貧賤,人人都有呢一日,係要啲時間適應。

你有冇宗教信仰?

我皈依密宗,有一句說話佛教比任何宗教都高一個層次:眾生皆可平等,人又好,蟲又好,一條魚都好,都可以成佛。念佛之人,起咗惡念、未有行為,已經係犯戒,𠵱家我每日諗少幾個惡念,已經係一種修行。

你覺得惡人有冇惡報呢?

我唔信呢啲嘢,根本唔重要。人唔同年紀,諗嘅嘢唔同,追求都唔同。你當做訪問、出鏡,以前我會打崩頭,好想出風頭,𠵱家是但啦……去到呢個年紀,對以前做過嘅事,真係會後悔,以前我爛賭又夜夜笙歌,但係冇必要週圍去話俾人聽我有幾後悔。

嗰個階段你追求嘅係咩?

貪慕虛榮囉!入行時所謂興趣,其實咪就係貪慕虛榮!我相信𠵱家好多入行後生都係咁諗,唔係真係有興趣,係鍾意娛樂圈表面風光咋嘛,大部份都係,你信唔信?

實際上呢?呢行真係咁風光?

後生一定係輕浮啲,睇唔起老前輩啲……我唔係嗰啲人,唔會做到出晒面,但係心裡邊係唔服:演技啫,好簡單咋嘛,覺得自己係天才,一個唔好彩,得到一個大角色,就更加覺得自己好巴閉。 79年套《楚留香》,我第一次做第二男主角,喺台灣紅到不得了,同𠵱家周杰倫冇分別㗎。嗰陣時開始有錢搵,唔只錢,酒色財氣一齊嚟。

色呢?

晚晚有靚女撲埋嚟嘅……個個喺酒店門口等,你覺得佢靚,只要送下秋波、食下飯,自然有下文。特別係喺台灣。

點解特別喺台灣?

台灣嗰陣時好開放,同埋特別崇拜香港明星,特別響往。

所以喺台灣𡁻完鬆好多個?

咁𡁻完鬆又比較難聽,係一段短時間,做比較好嘅朋友……

真係讀緊《演員的自我修養》

跟住呢?

跟住開始賭錢,俾銀行勒令我破產,又因為 TVB叫我返香港,我唔聽話,覺得台灣嗰邊啲錢仲未搵夠,又玩創咗未玩夠唔肯返……返到嚟開始被雪藏。

雪咗你幾耐?

80年開始,一直到 84年《新紮師兄》開始至解凍。之前我話晒都係第二男主角,嗰幾年咪全部閒角囉,好似黃日華嗰套《射雕》,俾個丐幫長老我做,加埋都冇三日戲。

所以 TVB可以捧到你好高,亦可以踩到你最低。

咁又唔係話好高……塞翁失馬,嗰陣時爭債權人幾十萬,出糧攞一半出嚟還,每個月人工得千幾蚊,唔還得幾多,好彩開始有電影,拍幾日就有一萬幾千,一出糧第一時間攞去還錢。

聽落都安排得幾好,咁點解會諗過自殺?

開頭未諗通嗰陣時,週圍借錢,好似周潤發咁,借得多人哋唔肯借,咪想死囉。我又冇膽又怕痛,一心諗住游水跳海最簡單……

諗住去邊度跳海?

我喺香港仔長大,漁光村對上有個水塘,我細路仔時喺度玩開,諗住死都喺嗰度死。後尾冇膽,咁就惟有喺邊度跌低邊度起番身,但係又俾 TVB雪藏,就開始諗點樣加強自己能力。嗰陣時開始鑽研演技,讀訓練班時, King Sir(鍾景輝)有派《演員的自我修養》,嗰套係抽象啲深啲,我又問關海山借咗好多其他書睇。中國第一代導演鄭君里翻譯史坦尼夫拉夫斯基本《角色的誕生》我最鍾意,深入淺出最易明,我慢慢知道自己停留緊喺咩階段,點樣進步。呢本書好得意,隔兩年攞出嚟睇,領悟又唔同,我到𠵱家都係會間唔中攞佢出嚟睇。

做咗四十幾年戲,仲要睇演技書?

你錯喇,年紀、經驗、理論係基本步,但係創作永遠冇得停!

所以你𠵱家接戲睇劇本,要求係新角色?係未做過嘅嘢?

好痛苦㗎,𠵱家揀角色,唔好以為我哋啲老人家覺得接角色好簡單,合埋眼都做到!……可以!可以係呢種心態,如果我嘅心態係「撈」嘅話……我實應付到,仲要包保冇一個導演會發現我喺度交行貨,就算記錯對白嗡錯對白,佢哋都以為我刻意安排,唔敢出聲,你明唔明個意思?但係人哋唔知,我自己知呀嘛!你話《賭聖》個三叔,係成功、係人都識,我再接個咁嘅角色再係咁演法有幾難啫?所以我話好痛苦,有啲編劇唔知演員心態,或者係唔知我心態,送個劇本嚟,特登打嚟:「喂呀達哥,我搵人度身訂造個角色俾你!」我最憎聽到呢四個字:度身訂造!憑你嘅印象依照個軌道寫俾我,咪即係播番晒啲舊嘢畀我?我以往成功嘅角色,有邊個係特登寫俾我㗎?

我同周星馳再唔係一個 level

聽聞港視套《選戰》廖啟智嘅角色本來預係你,點解要推?

選咩話?唔知呀,唔係因為期唔啱,係因為身體。吳君如、王晶、高志森、黃百鳴,幾套戲我都拍唔到。乜都要推,我心臟發唔到力、行唔得快,亦都唔可以激情。年初細菌感染心臟衰竭,我六十零歲,呢啲叫未老先衰,跑唔到,行遠啲、大聲啲都唔得。

點休養?

會唔會好得番晒?

壞習慣戒晒喇,冇煙冇酒,啤酒都唔飲得。每日要食藥,飲蔘茶,指定要每日飲 900ml嘅暖水,我請教過醫張衞健媽咪個心臟醫生,可以換心,但係我無謂搞到咁大陣仗,只可以慢慢調理,最好,有機會回復到七成。早排先至喺馬來西亞返香港,同屋企人一齊住休養咗幾個月。

年紀唔算好大,突然心臟有事,會唔會打亂咗你唔少計劃?

會,一定會,毫無先兆之下,突然間變咗個心臟病人,可能喪失工作能力。好人好姐唔會諗呢啲嘢,我費事突然間有咩事乜都交待唔落,前排都搵晒律師安排好晒……唔好講錢銀先,個人活動能力冇咗,意志已經大受影響,以前紮紮跳,𠵱家就廢人一樣。前排咋嘛,同王晶又係喺呢度飲茶傾嘢,有兩部戲搵我,蕭若元又係,部監獄戲《壹獄壹世界》又係拍唔到。好耐未試過咁得閒,我就陪多啲屋企人,得閒落嚟呢度飲茶傾嘢,有時見到家輝佢哋落嚟話排劇,又傾兩嘴。有時約啲朋友打麻雀,三四個鐘,上落二三千,不知幾開心。

邊個家輝?

梁家輝!好舒服,有時又約下啲朋友去馬場食下嘢……工作揀啲輕鬆啲嘅去下,好似金馬獎咁,攞唔攞獎我冇所謂,係因為前後傳過兩次我死,過去畀啲朋友見下我。

你就相識滿天下,相反周星馳,個個都話唔係佢朋友。

佢有佢朋友,不過唔係大眾化,超級富豪嚟,飲緊支酒都唔知幾多十萬。

同佢唔再係朋友,因為你開唔起嗰支幾十萬嘅酒?

一定唔係一個 level,我相信佢都係克服咗自己 level先至上到另一個層次,佢以前都係同我哋同一個 level,係唔係?只不過佢賺錢多咗,可能身邊啲朋友就會唔同。其實我哋食嘅嘢可能都一樣,不過飲嘅未必一樣,十萬八萬支酒我就開唔起喇,一兩萬都仲得,但係我都唔會飲。同星仔呢啲,我絕對唔覺得係恩怨,只不過層次唔同咗,我又冇話成日搵佢,咪慢慢淡化啫。

周星馳不念舊情,算唔算係佢錯?

唔算佢錯,唔同階段身邊嘅人一定唔同。我同星仔仲係朋友,正如我小學嗰班都係朋友,不過大家各散東西,幾十年冇見咋嘛!你知唔知,蔡卓妍個爸爸係我小學同學,我都認佢唔出,係佢行埋嚟講咗好耐,我至醒起佢係「扁頭菜」,仲問佢:「點嘛?當年我冇蝦你呀嘛?」

咁點解再同周星馳冇合作?

冇角色啱咪冇合作囉?《功夫》有搵我,但係我真係就唔到期。以後嗰啲,我又唔係佢老竇,冇人話佢一定要預我演個角色㗎!

但係觀眾心裡面睇慣,睇慣你做佢老竇呢?

唉……佢係我老竇就真!幾十歲人,仲有咩求?好話唔好聽,我不學無術,中學都未讀完,唔係做咗呢行,你估我去咗邊?賣力氣、做跟車又要有個病,做都冇得做。大上大落一世人,𠵱家受人尊敬,去到邊達哥前達哥後,會俾面叫聲前輩、叫聲老師,仲有咩求?

達之 LEVEL

無須擔心,雖然遠遠未去到周生嘅 Level,朋友交得都是億萬身家、鋪位亦都買得億億聲,達哥其實甚麼都不缺:中港台到處是老友,馬來西亞有第三任太座和加起來共五個兒女還有外孫,新馬兩地有樓有鋪有投資,從來不用擔心手停口停。手上還在用老式摺龜,是因為他慣了舊那套:「成日有人送新電話俾我,我都益晒仔女同朋友,用唔慣。我唔識上網,慣咗睇書睇報紙睇電視,有時喺電視見到以前做落啲戲,都會睇下……咁抵死嘅,當時又會諗到咁做嘅?」亦因為不上網,達哥說和幾個老朋友搞不清向華勝的香港追思會時間地點,拜託我幫他確定一下,說到時候想去鞠個躬。我心諗,好彩星爺冇帶埋達哥遠離呢個 level,唔係我哋邊有得喺觀塘後巷跟這個老戲骨談天說地一個下午?



鍾意就快D Share啦!