掃呢頁CODE去手機

2015年3月25日 星期三

敢講至好聽 側田:玩音樂嘅人係會貪玩一世 [FACE - 409 - 專訪] MF,



真人騷

敢講至好聽 側田:玩音樂嘅人係會貪玩一世

我喜歡側田的歌,〈好人〉、〈命硬〉、〈我有今日〉以及其他,但是不代表我認同他這個人:

在脫不脫帽子的事情上,他猶疑了太久;曾經和林苑愛得深,為何夠膽愛唔夠膽認;和曹格的士內發酒癲,亦太暴燥太醜怪;還有愛玩愛蒲,總被拍到帶女回家,到底還顧不顧形象……

直到這一天見面,和回港宣傳六月紅館個唱的他坐下來對話,我一點沒有改觀,但是真心 respect,因為 37歲的側田,可能是我見過最夠膽講的香港藝人。

「我一出道已經講過,接 job可唔可以有錢收,你叫我出嚟,冇理由冇嘢袋㗎!」

「我做音樂又唔係𡃁模,日日上報但係零收入,有咩用先?」

「我唔會拍一隻 MV就叫自己導演,我 product行先,唔係嗰啲人,自己個名至係 label。」

「拍拖你唔好俾名份我,你唔當我係男朋友,我仲專一、對佢仲好!」

「我未遇到嗰個令我唔再搞搞陣嘅人,玩音樂嘅人貪玩已經入咗血,係會貪玩一世!」

點解咁夠膽講?他說:「名同利你可以攞走,但係音樂嘅 talent直到我死嗰日都會跟住我,我去邊都一定可以搵到食!」

綜觀整個娛樂圈,像側田這麼坦白的人也太稀有,所以我說,我真心敬重。

下次出碟攞嚟自 high

講下你嘅演唱會先?

好多都用咗全新班底,打鼓嘅、彈結他嘅、仲有燈光音響公司。因為香港主要都係嗰兩間燈光公司,我想試下俾呢間公司一個機會……做音樂……唔係,係做邊行都好,每個人都需要機會。

好多嘢都係你自己話事?

不嬲都係嘅,我樣樣嘢都要自己理,連 graphic都係,因為我以前讀 graphic。其實我想做演唱會導演,我有諗過自己第時唔做音樂,去做演唱會導演或者監製。我太多諗法,知道幾時令觀眾喊,幾時令佢哋起雞皮。

有冇向歌手朋友提出幫佢哋做演唱會導演?

未……我 ideas多,但係未夠班。我唔可以一步登天,好相信要由低做起,唔會因為導過自己一隻 MV,就叫自己導演。

你唔係嗰啲人,拍一次半次,就大大隻字打喺片頭: XXX作品。

每個人諗嘢唔同,佢哋係當自己嘅名係 lable,但係我深信要作品行先。因為我入行係做音樂,我要好清楚自己做緊乜,入行時都有前輩同我講過:「呢行做幕前有機會帶到你好高,一定要記得唔好離開軌道,唔好唔記得你入行嘅原因。」

你入行嘅原因係咩?

就係做音樂。我做咁多年都會記住佢講嘅嘢。其實我出道嗰年,王菀之、方大同、衞蘭、張繼聰、謝安琪,好多都係我呢種人,係香港樂壇嘅一個轉捩點。

有冇試過俾人捧得太高,爭啲忘記咗初衷?

有,但係捧得我太高真係唔係我控制,做完第一次演唱會,我有問過可唔可以做番幕後,佢哋話唔得,因為公司擺咗太多錢喺我身上。第一年第一次演唱會功勞真係完全歸功 Paco同公司。呢行唔係唱得好就得,係要有個人幫你行到呢一步。你問我想唔想,梗係唔想……其實我出隻碟嘅原因,就係 for我第時做幕後。我要好似 Mark(雷頌德)或者 Eric Kwok一樣,響一響個朵。因為香港作曲好講個名,我開頭出嚟好幾年賣唔到歌,我啲歌其實 OK,我覺得好過好多出名嘅作曲人,我當年係諗住響一響朵,第時自然有人搵我,唔使去敲門咁辛苦。我係想咁咋嘛,但係估唔到條路行到咁……

呢啲就叫洗濕咗個頭。

係啦……其實到𠵱家我都係每年會咁諗,想返番去幕後。

咁就由第一次唱紅館,到今年第五次唱紅館。

好開心!每次開騷前都好開心,我次次都當嗰次係最後一次開騷,我點知自己聽日發生咩事呢?可能喉嚨有事再唱唔到歌呢?

做完演唱會下一步係?

想自資出隻碟, anything but pop,冇人聽唔緊要,我擺喺屋企播俾自己聽,係自 high。

'05新人王

圖片

離港喊不停

不打不相識

《蘋果日報》圖片

'13回流騷

《蘋果日報》圖片

講真話俾全世界轟炸

你驚冇下一次,係擔心喉嚨?呢行好多人會擔心因為唔紅、因為冇人買飛所以冇下次。

我唔怕,咪做幕後囉,名利可以攞得走,但係音樂嘅 talent,到我死嗰日都唔會有人攞得走。我有時會唔想再做,但係音樂係爸爸媽媽、係上天俾我嘅 gift,我一定要用呢個 gift做啲有意義嘅事。

點解唔想再做?

我隔一排就會咁諗,因為真係喺香港做到好灰,啲人 download MP3,佢哋唔知呢首歌咁多個音我哋做咗幾多嘢,唔係歌手入錄音室兩個鐘就搞掂㗎……做音樂,搞到好似做義工一樣。我有諗過去日本走一趟,前一排我都去過東京一個月,同一班世界各地嘅樂手 jam歌。嗰度有日本人,有牙買加人,大家語言不通,但係唔使開口嘅,一做音樂就明哂,我哋叫佢做 pocket,唔同嘅樂手入咗同一個 pocket,嗰件事,真係好正。

你見到嗰啲自由樂手會唔會好羨慕人?

我都自由,係搵唔到錢啫,係灰啫。我一開始返嚟賣到第一首歌俾胡彥斌已經好開心,覺得好夠,冇諗過自己會行到呢一步。

第一首歌賣幾多錢?𠵱家一首歌又賣幾多?

第一首賣五千蚊,𠵱家都係賣五千蚊一首。我無加過價,無論監製、作曲、和音都冇加過價。作曲係搵唔到食㗎,呢度唔係美國。

11年離開香港去北京,你當年話個原因,就係因為喺香港做音樂出賣咗私隱,但係搵唔到成正比嘅錢?

我香港收入根本係零……我唔想講呢個話題,講真,香港有咩騷係有錢收?見報多唔代表有錢囉,我做音樂,唔係𡃁模吖嘛!好好笑,我記得我 05年一出道已講過呢句說話:「可唔可以做啲有錢嘅 show?」一出聲,即刻俾人轟炸。

邊個轟炸你?

全世界囉!你個𡃁仔……其實我嘅想法同當年一樣,但係講得太早。一個人出嚟,點都要有啲酬勞啦,係唔係呀?冇理由冇嘢袋㗎嘛!個個都話要當推廣,有推廣先至會有商演……但係啲商演喺邊度呀?你明唔明呀?香港係冇商演㗎!我第一年日日見報添,但係我都冇錢。有啲雜誌 list哂出嚟我第一年賺咗幾多錢,但係嗰度連十分一我都賺唔到。

咁喺北京住成點?我聽過香港有藝人北上,話嗰度好多高人,每日都有嘢落袋?

我喺北京朝陽區住,同女朋友一齊,周圍 jam嘢……咁又唔係咁高啫,係啲藝人喺香港冇接觸多啫。要講高,香港高人仲多,仲要係世界級。

今次香港演唱會代唔代表回流?

唔係啦梗係,其實我去邊都得,住喺非洲都可以做音樂。我啱啱幫梁漢文作首歌,就係同個 LA嘅音樂人合作,大家未見過添,就係用 email掉嚟掉去咋嘛!

拍拖太耐我會搞搞陣

所以北移真係為咗錢?

其實係為咗女朋友,韓國籍嗰個,一個人喺香港覺得好 lonely。其實我想低低調調咁走,冇理由整個 press con出嚟,係公司決定。因為你咁揚,以為我諗住上去好爆添……邊有咁易爆?

你都幾 sweet,會為咗個女朋友搬去第二個地方發展?

係呀,咪蠢囉……但係返嚟,佢又唔肯同我返,咁佢喺嗰邊工作機會又真係好好多。我唔驚,我去到邊都搵到食,但佢難啲……所以分手。

點會蠢?我覺得好型!

開頭咪型囉……隔咗一段日子,始終唔係自己地方。不過我諗諗下,我個人都係咁,美國、香港、北京,每個地方唔可以留超過十年,我唔鍾意太穩定太規律。四年前我走,因為愛,都因為喺香港做音樂開始唔好玩,我喺 studio錄歌竟然睇鐘!嗰一刻我就知唔得喇!做呢行冇人係因為錢,係團火推動我哋,嗰隻碟我開始冇火,隻碟叫做《愛的習慣》。雖然啲人聽歌都唔使錢,但我都過唔到自己。

𠵱家有冇拍拖?

冇……但係我又唔係太想講。我發覺以前太高調,我發覺講咗對個女仔唔公平,講佢會俾佢睇到,第時分咗手影到我玩,又話我去咗滾……我可以話,我𠵱家好開心,感情方面係 honey moon stage。

做音樂你要周圍走,感情呢?你想唔想安定?

我唔係太相信名份,我都同個女仔講明,你係我女朋友呢啲嘢……大家心知。你一俾咗名份我,我就會俾自己壓力、對自己有期望,食餐飯出個街,我以前都係咁,因為你係我條女、我就要做啲乜……搞到自己嬲。個女仔又會因為我係男朋友所以有期待。所以我話冇名份仲好,我仲專一,對佢仲好!

N個前度

林苑

《蘋果日報》圖片

趙慧仙

曾雪華

Unknown

《蘋果日報》圖片

係真唔係呀?以一個女仔嚟講,聽你咁講好明顯係唔想負責喎,係自私!

唔係㗎,我唔係……每個人諗法唔同,唔代表我係啱,但你明我就會明。 it's works for me。有名份係束縛,冇我反而維持到好耐。我好鍾意嗰啲人,一齊好耐,唔使結婚,但係乜都明。結婚係 for生細路,我又冇諗住。

好多人都會有個結婚生仔,買間屋養隻狗嘅幻想畫面,你冇?

每個人都幻想過,我 25歲咁上下都有諗過,諗住自己嘅家喺三藩市,但係一兩年就冇,我發覺自己都係一個細路、我未遇到自己好愛嘅女人、未可以廿四小時俾哂一個人,同埋我發覺我鍾意小朋友,但喜悅未必來自小朋友。我諗我係信唔過自己,我最長拍拖四、五年,都頂唔順,五年都長,何況結婚?我知自己一定會出事,亦都可能係因為我未遇到一個令我唔再搞搞陣嘅人。

所以你認你花心,鍾意搞搞陣?

一排排囉……睇時段,有一排我好專一,要睇我遇着邊個。玩音樂嘅人係貪玩,喺血入面,成世都係貪玩,唔好諗住我會喺屋企陪你。

玩音樂,你玩到睇鐘就係要走嘅警號,咁拍拖呢?警號係咩?

開始鬧佢,開始要求佢,開始計較。

睇戲睇書,邊一種愛情關係你最響往嘅?

我記得 Woody Allen套《情迷巴賽隆拿》,好正好 free,係 free love,冇束縛嘅愛情。一個男人,同兩個 lover一齊喺郊外飲 wine,仲有一個前妻,係誇張咗小小……

曾經有一個人……

我問側田,曾經有沒有遇到過哪個人,但是錯過了,他說有。

「當時我啱啱結束咗之前嗰段,成五年,好傷心,跟住嗰個女朋友對我好好,為我做過所有嘢,但係我唔識珍惜,當佢係一個水泡……」

「點解突然間會諗起佢?」

「我記得佢每朝瞓醒都會對住我笑……真係嘅,當你搵到一個人,佢每日第一件事係對住你笑,就真係唔好放過佢……」

聽說這個女孩現在已經結了婚、生了孩子,過得很好。你估下,若果當年側田真係冇放過佢,現在日子又過得如何?

鍾意就快D Share啦!