掃呢頁CODE去手機

2015年5月21日 星期四

邊個李克勤? 李克勤 [壹週刊 - 1315] 克勤,李克勤,M1,



豪語錄

邊個李克勤? 李克勤

沒有人比他更撞名。

克勤是議員——個 gag熟到爛了,連官方公函都寫錯;同為政界,新聞甚至曾報過「總理李克勤」。

直頭同名同姓的,李克勤也是風水家,繼承父親林真(筆名)的衣鉢。

又一位李克勤是學者,著作有《古代漢語詞匯學》。

並非以上界別愈來愈明星化,倒不如說歌手 Hacken愈來愈似個社會改革家,由環保的《天水•圍城》唱到中港共融的《北京北角》,揚棄情歌王子金漆招牌。

他亦像個看透天機的大師。「試過有人話我寫的運程書不準確——並非講笑玩嘢,佢真係以為我兼埋。」

謹慎言辭,他規行矩步得像個書生。

偏偏愈來愈唔似明星囉。

會否特別到嚇你一跳呢?

不可能,大家知我份人。

說李克勤唔似明星,是生活化得不出所料。訪問由上午開始,反正八點鐘張羅完孩子返學,而早開工又可早收工陪仔?這天(五月十四日)有些睡未醒——睇咗祖記對皇馬?他問我點解樣樣估中晒,同樣住家中佬自然明,睇波已算夜生活。

唔講波就講歌。譚詠麟為他作曲監製《你最重要》。「阿倫話我一向風格太穩陣,可以嚟刺激啲。『左麟右李』也如此,阿倫的構思很前衞,我就負責保險地拉住他一把;但今次我全聽他的。

「校長四十周年演唱會前夕,搭𨋢時問我:『首歌練成點?嗱要咁咁咁……』我好自然以為他指我擔任嘉賓唱嗰首,原來他問的是《你最重要》;原來,他到那時刻仲係關心我多過自己個 show。」

多年前《豪語錄》專訪他們經理人張國忠,張衝口而出:「根本係兩師徒。」說穿了也不誇張,偏偏兩人從未公開承認。

李克勤這天說:「師徒反而簡單咗, more than,阿倫話過係我 A貨老豆,已經去到介乎父兄之間的關係。」

情誼固然令人動容,但,被大路如譚詠麟都嫌穩陣,又視譚詠麟為前衞,在在反映出李克勤堪稱保守黨黨魁。

「首新歌幾特別,坦白講,會否特別到嚇你一跳呢?不可能,大家知我份人。」拿他沒法子,老實得連丁點娛樂無窮也自絕。

「這市道之下,首先要對公司交代,翻唱玉置浩二那種,銷路有保障嘛,我通常只留一部分給自己試新嘢。」

「左麟右李」究竟誰幫了誰?

兩父子兩兄弟冇得計。

口中的新,主要指歌詞內容。

「近年很少自己填了,但相熟的填詞人會順着我心態去寫,心態上,《不再少年時》(他青葱歲月的愛情劇)了,推出《嫲嫲》,不只歌頌母愛,觸及老人失智症,有時都驚沉重,但冇辦法,年齡令我不好意思情情塔塔,『大會堂裡邂逅』,哈『蟹后』,人大了諗嘢實際,我現在諗起蟹公定蟹乸好食——你更記錯《大會堂演奏廳》講文化保育?就係囉,連聽眾對李克勤的想法都成熟了。」

民建聯有劉華(劉江華)有克勤(陳克勤),不解也明,大眾寧願由兩位真身從政,於是潛意識下成日噏錯「李克勤議員」。政界嘛,他說:「終於出了個大粒到唔敢攞嚟玩的。」才不是, TVB新聞一樣報過「總理李克勤」……

無處不在,還是風水師。

「真係有人搞錯呢——你說因為我愈來愈似個智者?做咗咁多年人,總有些想法,其實我在意的是民生多過政治。」

濫好人事事關懷,一樣會出事,和 Wyman合作的《北京北角》便被指河蟹、粉飾中港共融。「畫面處理得不小心。 MV導演想出來解釋,我話只可以匿埋扮鵪鶉,那時搭正七.一,好敏感。

「網民力量大,不只創造力,是先要避開他們的破壞力,少少差錯可以連鎖反應。」

於是他咬文嚼字像語言學家李克勤。

「和容祖兒搞 show,叫什麼名要一再篩選,否決了的不妨提提,例如 Affair——出軌,幾貼切吖,我和她來自互相競爭的公司可以走在一起,都算出軌。但最終不敢採用,無謂引起壞聯想。」

辛苦啊!我諗起羅文與甄妮合唱,而李、容會發生緋聞的或然率,明明更低無可低。

環球克勤與英皇祖兒搞 show,對他來說已算出軌。

講完曲風、歌詞,講唱腔(三句不離本行)。上期《豪語錄》林敏驄說「潮流興要唔識唱歌嘅」,太悲觀憤世嫉俗了,但的確,有人嫌李克勤技巧純熟到悶。

「我都聽過這類批評。 Eric Kwok勸過我唔使吓吓紮行馬字正腔圓嘅,於是我試試瞓喺度唱。去到尾,唱歌其實似講嘢,尤其大家聽咗我咁多年,不可能認唔出說話個 tone。

「如果你換成在峇里沙灘同我傾偈,話題可以很不同,但人畢竟主要時間面對工作,工作需要形象。陳奕迅形象大情大性,真實有權唔係;李克勤形象保守,真實亦有權唔係。但都不重要了。

「欣賞穩定的人總不會是少數,我必然照顧咗 mass先。」

《一生不變》如他名曲的,尚有作為香港最知名的曼聯球迷。

我明知故問了——照計,以前愛曼聯稱王稱霸,上季生死關頭亦有理由戥它肉緊;事到如今紅魔不高不低,還怎麼愛下去?同理,英國首相卡梅倫是阿士東維拉擁躉,更冷了,時逢大選,為聲勢,應該自稱車路士 fans。

「非 die hard球迷,例如女仔、賭波,邊隊當頭起就捧邊隊。我顯然不是。

「表面理由可以答你為了思考。聽羅傑承談他的南華、周文曦談他的晨曦,管理港隊都咁複雜,何況英超?曼聯陪伴着我領悟到好多成敗道理。

「但咁講好扮嘢,根本簡簡單單——曼聯輸波我翳住翳住,曼聯贏波我又生猛啲,就係 enjoy被它牽動情緒的習慣。」

算是他在妻賢子孝生活中自行覓得波瀾了。

「大仔鍾意朗尼,很正路,但唔會因為 C朗離開就藐佢;細仔很早留意費蘭尼,好嘢。」

其實,更在意培養孩子們繼承自己的專一。

「做球迷要一世,如果卡梅倫轉軚,可能連任唔到添。」

他們都是保守黨黨魁。

與盧淑儀一拖一抱,也是身穿魔鬼紅。

LET'S GO

李克勤忽然說:「吖,有單料幾特別……」

我幾乎感覺到自己耳朵一聳,心想,他終歸識自發八卦新聞了。

「說來奇怪,近日鍾意砌 LEGO。」

與令公子們一齊玩?我問。

「梗係。」

咁,就冇咩好八下去,因為我完全理解,因為我也像他家有兩個小男孩,親子同樂,晚晚窗台變工場。

克勤若有所失,情況像滿心講個笑話而對方卻聽過 N次——唉,我何嘗不若有所失?件事其實算特別(大男人砌 LEGO),但在我看來竟習以為常,也只怪爸爸做慣陪玩員啊!

不同的是,李爸爸更自得其樂:「 LEGO真係專業,一盒嘢幾百塊 parts一定齊,我從未買過有缺失的,缺失又包換。

「你睇它的說明書,好細心畫得清清楚楚,永冇唔明。

「 Parts愈出愈多形狀和款式,但點變都好,咁多年嚟啲榫位還是接到軌,新新舊舊可以撈埋砌。」

克勤冇收 LEGO錢,我覺得他在講緊本業。

鍾意就快D Share啦!