網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2015年10月7日 星期三

有醫唔讀 做足 28年基層 河國榮:低層香港人最有人情味 [FACE - 437 - 專訪] 河國榮,MF,



真人騷

有醫唔讀 做足 28年基層 河國榮:低層香港人最有人情味

河國榮家住西貢村屋,就約了他在西貢,邊吃午飯邊做訪問。我用 WhatsApp給他發了餐廳地址截圖,怕他看不懂中文地址再打個電話給他……不好意思,是我孤陋寡聞,原來他不只會說,看中文寫中文也沒問題,聽說化妝師今年 28歲,河國榮笑了:「我嚟香港啱啱好 28年!睇咗咁多劇本,點會唔識?」

說起來真的夠諷刺,幾代香港人看電視看河國榮從小看到大,他的角色不是高層西裝友、就是高級警司,從來沒有從社會高階往下跌過,而事實上,自從 22歲有醫唔讀隻身闖港,河國榮大半輩子都老老實實的待在低下層,他既不會呻「早知留喺澳洲做醫生乜乜乜」,亦不會恨「為乜紅嘅唔係我點點點」,反倒自認低層說低層的香港最美好、低層香港人最有人情味。

「我鍾意香港人,鍾意香港人為別人着想,好有人情味……我見到嘅香港就係呢一面,好可能香港嘅好都分層次,去到社會高層未必咁好,但我遇到嘅都係低層,而我咁多年亦都係低層。」

今年五十歲,八年前離開大台,間中拍戲、做舞台劇,除了這次蒲頭是要宣傳新戲《死開啲啦》,河國榮上報十之有九是說他撈唔掂,要教英文、要幫太太街邊賣手飾幫補生計,而河國榮亦不怕認自己真係撈唔掂,仙都唔仙,帶來的除了幾件用來拍照、不知道洗過多少次不過燙得妥貼的 t-shirt,就係部 iPhone同成身金毛:「喺澳洲讀埋醫,我可能𠵱家係醫生,有錢有地位有靚車,但係點都比唔上𠵱家嘅生命,呢廿八年我見嘅、經歷嘅、仲有學過嘅,無價……」

信我,甚麼是死撐,甚麼是真正的心中富足,我識分。

唔做醫生寧做大戲

28年以來,曾經有冇後悔過,如果當年讀埋醫、生活會完全唔同?

冇!如果我讀埋醫,讀大學要五年、實習兩年,如果想做專科,再讀五年,咁加埋即係 12年囉……呢個係時間問題,如果我真係讀完嗰十二年,今時今日一定有錢、有地位、有靚車、有老婆,可能仲有兩個半仔女……但係點都比唔上𠵱家嘅生命,比唔上我呢廿八年見過嘅、經歷過嘅、仲有學過嘅……無價嘅!

真係無價?比如話乜嘢經歷,多多錢你都唔肯攞出嚟交換?

國慶着晒大戲妝,同個大戲師傅一齊做大戲……

你第一個諗到係做大戲?

係呀!好正㗎……一葉輕舟去,一隔萬重山……好多嘢都係一生一次㗎!仲有呢套戲,《死開啲啦》又係一生人一次。因為鬼佬角色好難有咁多角度嘅戲俾我做,頭、中、尾,個人都變化緊,好難得好難得!佢係一個表面風光嘅金融才俊,背後其實好多苦衷、失敗咗;好難得㗎,咁嘅導演、咁嘅編劇、咁嘅演員,全部加加埋埋都 perfect,淨係叻都冇用,要大家都夾、唔會互相妒忌,係個緣份,我開心可以拍到,亦都好傷心好肯定唔會有下次。

點解話冇下次?

睇咗就會明,好特別,每句對白每粒字都係編劇執出嚟,字面一個意思、背後仲有一個意思!

好耐冇遇過一個咁嘅角色?

唔係好耐,係從來冇遇過!仲有拍《浮城》,做個洋行老闆,由四十歲做到六十歲;仲有《隨時候命》同《刑事情報科》,開頭接以為又係鬼佬、又係嗰啲,原來唔係,原來好正;仲有做舞台劇《演戲家族》,我做個盲人……如果我做咗醫生,呢啲機會全部都冇,仲要養咗十三隻狗喎,做醫生邊度得閒搞呢啲?

賣首飾仲有冇做?

首飾太太仲有做、仲有賣,但擺檔唔係次次抽到,嗰個維生唔到。

我係會俾人坤嘅鬼

太太正職做乜嘢?你點識佢?

佢正職都係做珠寶,我 87年教英文時佢係我學生。佢嘅 Miss有咗 BB,仲有三堂上唔到,搵咗我嚟頂上。

你一嚟香港就識太太?

係呀!我教英文,見佢好孤獨,咪陪佢去下街囉……咁佢又諗住有得免費學英文,又同我出下街,一出街,咁就撻着喇……跟住 88年就結婚,都係一生人一次!做咗醫生唔嚟香港又邊度識到太太呢?

當年話你儲咗好耐盤川至嚟香港,儲咗幾耐?有幾多錢?

儲咗成年錢,初初做磚頭佬,澳洲嗰啲起屋鋪磚嘅係師傅,我就幫佢整英泥、擔擔抬抬,做咗一個月,跟住洗大餅……一年後儲咗五千蚊港紙。

五千蚊咁少?

係呀,開頭我住喺個大學朋友屋企,女仔嚟嘅,佢老竇唔鍾意我,覺得啲鬼佬都係又懶又唔做嘢係流浪漢嚟嘅,佢屋企住廣播道,就係嗰陣時喺附近行見到 TVB請特約鬼佬演員嘅街招……其實見到街招之前我已經寫過信去應徵演員,不過冇消息咋嘛。

由五千蚊盤川,到 88年開始做特約演員,但係你 88年已經結咗婚,冇錢冇工又冇樓,呢啲咪裸婚囉,你老婆咁都肯跟你……

係呀,嗰陣時住銅鑼灣香港大廈嘅套房,算係舒服㗎喇,啲傢俬全部我自己做㗎。

自己做?唔係執嘅咩?

再之前一個人住北角,就真係乜都執返嚟,床啦、櫃啦,夜晚經過見到啱就執,油漆都係自己油。但係執唔到煮食爐同雪櫃,我又覺得要自己煮至真係慳到錢,所以好長一段時間為咗儲錢買雪櫃同煮食爐一日食一餐、北角行到銅鑼灣返工,嗰段日子好瘦。

當時父母知唔知你喺香港咁難捱?

都知嘅,不過冇諗過返去,我機票都係買單程,就係因為我同自己講,辛苦都唔可以輕易放棄。

我又真係唔明,香港有咩咁大吸引力呢?

緣份……自己鍾意,都唔知點解。

有啲報導話你餐餐食公仔麵,你係鬼佬,乜唔係食包嘅咩?

我冇乜煮公仔麵㗎……最慳嗰陣時都真係食包多,一包麵包、幾個蕃茄、再喺凍肉鋪買一包火腿,已經夠我食好多餐。不過𠵱家太太夜晚想煮個麵嚟食,都係叫我嚟……因為我煮得好食啲。

你煮麵有咩竅門?

我鍾意啲水就嚟滾嘅時候,將湯包同麵一齊擺落去,啲麵可以散開時再滾多陣咁就食得,咁樣就好入味。煮公仔麵最重要就係火喉……講起公仔麵我就會諗起讀大學住宿舍嗰段日子,我大學同學香港人多過鬼佬,成日夜晚行經,週圍聞到啲同學煮麵食……公仔麵對我嚟講,好有感情。

當時教英文一堂幾多錢?

28年前喇,唔記得喇……一堂二、三百蚊?梗係冇大部份都俾咗補習社……

吓?鬼佬教英文好吃香,你收咁少仲唔係俾人坤?你都係屬於冇乜金錢觀念嘅鬼佬喎!

唔緊要啦俾人坤都,哈哈……我係咁㗎喇……鬼佬嚟講,我係屬於唔識搵錢嗰啲。我都開過公司,代理公司電腦軟件同硬件,結果公司失敗,蝕咗幾十萬……因為當時香港法律冇話唔俾公司用翻版,係人都係買一個返嚟 share俾大家用,個個都係㗎啦……但係我執咗唔夠兩個月,唔俾用翻版軟件條法例就出咗……如果我拖得幾個月可能就發咗……不過咁,𠵱家個個買 app,唔需要中間人,可能都捱唔到𠵱家。

又唔係喎,你做到𠵱家,一早睇到個時勢會識變通!

我唔夠聰明,我唔係搵錢嘅材料,我知……

太太對你真係 true love,又冇錢、又俾人坤,又冇生意頭腦,空有一腔對演戲嘅熱誠。

係㗎,所以我話我留喺澳洲都唔會遇到佢。我又鍾意做話劇,話劇都係搵唔到錢,我做親啲嘢都係搵唔到錢。太太同我一樣,佢做天然寶石,做一條都七、八個鐘,唔可以賣得平,又唔係人人識欣賞,所以咪就係要等囉,同我一樣要等遇到有緣份嘅有心人……

香港嘅好分層次

等唔到時就惟有食穀種?

係呀,所以除咗興趣,都係要搵食,我𠵱家都仲補緊英文,嚟緊會學希伯來語、再去讀個一個月嘅課程,去學點樣教英文。

調轉頭睇,你哋各有特長,又餓唔死、仲要養得起啲狗,你份人易滿足,其實都好開心。

不過啲狗狗都唔易養,死剩八隻都十幾歲,成日睇醫生,陣間都仲要買止痛消炎藥俾佢哋。

你呢個唔係好傳統嘅鬼佬,識唔識浪漫?

三年一次啦……記得有一次聖誕節,我買咗佢最鍾意嘅朱古力牌子,每粒都包到靚一靚,好似星星咁掛喺聖誕樹度,等佢逐粒搵出嚟……搵完十粒已經好開心,其實搵齊仲有一盒朱古力等緊佢。有時我會玩呢啲,我好鍾意俾驚喜佢。

點解冇同太太生小朋友呢?

因為當年想生嘅時候,太太心律不正,醫生唔建議生,𠵱家佢好番晒,但係 timing又過咗,整定嘅……

有冇聽過既來知則安知?

冇,但係都大概明……有啲嘢過咗就係過咗,改變唔到,咪惟有接受佢囉。

所以會當十三隻狗仔一樣咁湊?

又係緣份……第一隻 Dallas係我哋第一次搬入去村屋遇到,每日出車跟出跟入好 friend,直到有一日見佢受傷帶佢去睇醫生,就問過啲村民,不如交俾我養;跟住幾隻都係喺街執返嚟,有啲係喺馬路俾車撞傷,睇咗五千蚊醫生,有隻喺動物協會,佢哋話太細冇人湊就會攞去人道毀滅,成身都係雀仔蝨;跟住有四隻係一次過執返嚟,全部係 BB,一隻手托晒佢哋返嚟,當時好似我手掌咁大……𠵱家死淨八隻,每次走都好心痛,嗰種痛係唔會停……

你就係信中國人嗰套,見到佢哋係緣份?

狗定人,都會死,個個都會走,最緊要係記得佢哋。原來佢哋走咗,我只會記得佢哋最老最痛嘅畫面,好似我老竇一樣,我只記得佢老咗個樣……所以我成日提自己要記番佢哋開心嘅樣,個電腦 screen saver全部都係狗狗嘅相。等呢八隻死埋,我諗我唔會再養住,咁多年我連假都唔放就係唔想撇低佢哋,我同老婆都想抖下。

咁就廿八年,住喺香港,養住唐狗,點睇呢?

香港呢個地方,同啲港仔港女?

我老婆最好,絕對唔係港女,港女其實係一種覺得自己冇價值嘅人,要用手袋、要用名牌去覺得自己有用,其實攞走呢啲嘢,佢乜都唔係……又唔怪得佢哋,風氣係咁,傳媒都係咁,好似冇車冇表冇樓,個人就冇用……

而你就係乜都冇,唯獨心裡富有嗰種。

係,你一眼睇晒,我全身除咗個電話,就淨係得啲毛……但係啲毛,都唔夠喬寶寶多。其實我鍾意香港人,雖然佢哋壓力好大,但係一般香港人都好為其他人着想,同埋始終係國際社會,好尊重其他文化其他人。我覺得香港人好有人情味。

你咁多年淨係見到香港好嘅一面?

可以咁講……不過唔好嘅我都見過,試過喺首映見到一個電影演員,我行埋去同佢講好鍾意佢做戲,但係佢應酬咗我一句就走咗,因為行埋去嘅係我,你試下行埋去係巨星、係張國榮,我肯定佢唔會係呢個態度……香港人嘅好可能都分層次,去到社會高層未必咁好,但我遇到嘅都係低層,而我亦都係低層。

老港正傳

坐在一邊聽攝影師跟河國榮對話都幾好笑,

攝:「你太太係鬼妹定香港人?」

河:「香港人,我嚟香港第一年就識咗佢。」

攝:「咁你咪未試過鬼妹?我就反而試過囉!」

河:「拍拖就有,大學果陣。」

冇試過鬼妹,反而做過大戲,其實河國榮比好多香港人更似香港人。

擺過檔口 《蘋果日報》圖片

拍過彭羚《但願人長久鄧麗君》 《蘋果日報》圖片

教過發哥

車過校長

最叻扮警司

過晒戲癮《死開啲啦》

養過 13隻狗 《蘋果日報》圖片

送過哥哥 《蘋果日報》圖片

扮過方丈

鬥過城城《浮城》

撰文:朱小博

攝影:范仲良

化妝、髮型: Maggie@Bridal Corner

場地提供:村里村外

鍾意就快D Share啦!