網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2015年11月4日 星期三

麥難民:清潔工捱一世難敵貴租 不願累仔女寧瞓麥記



在香港這個國際都會內,有人老來無家、老來無依。

next 1/1 pre

繁榮的表象下,還有多少人無家可歸?

next 1/1 pre

即使要露宿街頭,郭女士仍盼靠自己工作過活。

next 1/1 pre

社工阿東(左)指不少僱主會剝削年紀較大的勞工。

next 1/1 pre

郭女士經朋友介紹到快餐店過夜。

next 1/1 pre

談及子女時,郭女士不禁流淚。

next 1/1 pre

老人家理應是受到社會保障、尊重的一群。偏偏於香港這個國際都會,有長者要拾紙皮,有長者無飯開。已露宿街頭一周的66歲清潔女工郭女士,一手湊大4名子女,半生貢獻社會,老來卻要以快餐店為家。但她無怨無悔,繼續冀以自己雙手養活自己。縱然露宿街頭,作為母親,她不願向子女透露半句,只願各人安好,「一個唔開心,好過五個唔開心!」說時老淚縱橫。

「我原本有工作,去年開始無做,拿了強積金(三萬元)出來用。我住開嘅地方租貴,住咗幾個月已經用得七七八八,那就不租了。後來撞到個朋友,佢話去麥當勞啦不如,咁我咪同佢於麥當勞坐。」眼前的郭女士,說起自己成為露宿者的經過,語氣沒有半點傷感,恍如所說的不過是一件小事。

但當說到過往如何受到老闆剝削,原本平靜的郭女士,不禁有點怒氣。「我做開嘅工,老闆只有一個肯供強積金,其他都說我年紀大,話我唔係長工,只係散工,那他就節省下不用幫我們供強積金,連勞工假期都沒有!開工利是只有5元,你話老闆『幾闊佬』!」

知道自己的年紀會成為工作障礙,郭女士找工作時亦心知不能要求太多,無奈的是連基本的尊重都得不到。「有次我在上環找工作,佢要我填要求幾多人工,我都唔要求多,6500元一個月,即250元一日。佢自己識講,咁我咪唔夠最低工資畀你?咁但佢出糧時,真係唔出咁多,畀220元一日我!」

連番遭到壓榨,所賺的根本不足以應付生活。育有4名子女的郭女士,沒有選擇向子女求助。「我盡可能唔會話麻煩他們,如果做到工,我自己搵到錢,自己照顧自己。因為他們有自己屋企要照顧,他們環境都不太好,我都知道。一個唔開心,好過5個唔開心。」語畢,郭女士雙眼通紅。

社區組織協會幹事吳衛東表示,社會上不少僱主對老年工作者有年齡歧視,即使會聘請他們,往往亦會壓低工資或用不同藉口免去自己替工人供強積金的責任。

鍾意就快D Share啦!