掃呢頁CODE去手機

2016年4月7日 星期四

中共魔爪 玩殘傳媒黑仔王 [壹週刊 - 1361] 黑仔,M1,姜皓文

黑仔王溫朗鈞為人樂觀,他不認為職場上不如意,「我只係明白到,原來呢個世界上,咩事都有可能發生。」壹些事壹些情中共魔爪 玩殘傳媒黑仔王「永恒」的亞視終在四月二日「熄燈」,曾在亞視新聞部實習三個月的溫朗鈞,離開亞視後一直黑氣纏身,畢業後到《陽光時務週刊》及「主場新聞」網站打工,兩個媒體都相繼執笠。他轉戰政界,擔任民主黨立法會議員兼屯門區議員何俊仁的助理,怎料黑仔影響因子再度發功,去年區議會選舉,何俊仁 ...


黑仔王溫朗鈞為人樂觀,他不認為職場上不如意,「我只係明白到,原來呢個世界上,咩事都有可能發生。」

壹些事壹些情

中共魔爪 玩殘傳媒黑仔王

「永恒」的亞視終在四月二日「熄燈」,曾在亞視新聞部實習三個月的溫朗鈞,離開亞視後一直黑氣纏身,畢業後到《陽光時務週刊》及「主場新聞」網站打工,兩個媒體都相繼執笠。

他轉戰政界,擔任民主黨立法會議員兼屯門區議員何俊仁的助理,怎料黑仔影響因子再度發功,去年區議會選舉,何俊仁連擔任了十六年的議席都輸掉,溫朗鈞堪稱職場地獄黑仔王。

時也命也,查實他比任何人都「有幸」,親身見證到中共有形或無形的魔爪。

劉夢熊接受《陽光時務週刊》訪問後,不久週刊結束,剎那光輝亦令溫朗鈞明白,好的報導是會令社會關注。

「吓,你真係想做訪問呀?」記者以為溫朗鈞猶豫現在或未來的僱主對他避之則吉,原來他只是不知道本身經歷可以成為新聞。

能夠成為新聞,只因跟政治有關。二十七歲的溫朗鈞就讀珠海書院新聞系,二○一一年在亞視新聞部實習三個月,跟很多「亞視人」一樣,他覺得在亞視工作最大的「得着」是同事之間不計較,「亞視一定唔夠其他大台資源多,但我哋喺同一個空間做同一單新聞,我唔覺得亞視嘅新聞會比無綫差。」

雖然亞視病入膏肓,但溫朗鈞當時未有機會送亞視最後一程,因為這些機會他留了給其他傳媒機構。畢業後他在《陽光時務》做實習生,後來轉做「香港組」的編輯,「嗰時一二年,梁振英啱啱上場,唔知點解會有一啲好新奇嘅團體走出嚟,包括愛港力。試過放蛇去參加他們的聚會、飲宴,了解一下有乜嘢人。」

令《陽光時務》一炮而紅,是一三年初劉夢熊大爆 689黑材料的訪問,那一期週刊賣斷市,「我同朋友介紹我嘅工作時,佢哋好多時未必知道陽光時務係乜。劉夢熊嗰期書出咗之後,大家就會記得,啊,劉夢熊嗰本。」怎料爆完 689大鑊後,週刊因營運問題,一三年中開始不再賣書,溫朗鈞的第一份全職工作就這樣結束。

蔡東豪被迫執笠

「主場新聞」的結束,令溫朗鈞(穿黑 T恤者)明白到一間傳媒機構可否持續發展,除了資金營運,還得看政治因素。

其時新網媒崛起,溫朗鈞覺得新聞網站「主場新聞」也是傳媒的一條出路。可惜入職一年,他的黑氣又發功,一四年七月老闆蔡東豪突然結束「主場」,「嗰日係星期六,我放緊假。有人 WhatsApp我,問我咩事,我上網睇一睇,先見到個結業聲明, Tony(蔡東豪)寫嗰篇,我都呆一呆……字裡行間都見到佢係迫不得已咁做,我哋同事係諒解佢。」

平時一間公司結業,他認為多是財政原因。這一次,他深明原來政治可影響一間傳媒的營運,「主場有好多讀者,當中有好多係支持佔領。喺未有發生任何事之前, Tony係支持佔中。喺有啲人眼中,咁樣係好大問題。」

佔領結束,蔡東豪另設「立場新聞」,讀者人數減少,但溫朗鈞仍然撐舊東主,「應該做就要去做,相信堅持真相,要報就報,要堅持捍衞民主、自由、法治呢啲核心價值。」

轉投政界輸選戰

亞視逃不過熄燈命運,黑仔王最近把 facebook頭像換成當年做亞視實習生的照片,悼念一下這個永恒不了的機構。(梁譽東攝)

不過他沒有過檔「立場」,因為「主場」執笠,他轉做民主黨何俊仁的助理,兼打一五年的區議會選戰,結果何俊仁連當了十六年的屯門區議會議席都輸掉。「投票嗰日,對手改變咗一啲策略,佢哋冇指名道姓,但話唔需要一啲人喺議會入面睇 AV。呢啲當然係失實指控,但佢哋冇指名道姓,你冇辦法反駁。我見到佢哋採取咗一啲以往冇用過嘅策略,我諗呢件事都會影響選民嘅觀感。」

打低何俊仁的,是西環力捧的何君堯,兩人票數相差二百七十七票;熱血公民鄭松泰則有三百九十一票。對於這個賽果,究竟西環有沒有出手,溫朗鈞答得很小心,「有呢個因素影響,但我唔可以確定。一場民主選舉,都唔可以忽略有選民係希望有何俊仁以外嘅選擇,要尊重佢哋嘅意願。」

隨着老闆落選,黑仔王再次失業。不過他年初搵到新工,做回老本行,在「端傳媒」擔任網站編輯。究竟上司張潔平怕不怕?「佢嘅反應好直接,佢話點解我做嘅每一間機構,都有一個好似唔太好嘅結果。」

既然擁有黑仔的影響因子,會否考慮犧牲自己,加入共產黨?「講笑就話我要加入共產黨,加入建制派,但首先係我想唔想囉。」

撰文:袁慧妍

攝影:關永浩

攝錄:陳浩樂

news@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!