掃呢頁CODE去手機

2016年5月12日 星期四

我們最幸福 鄭希怡 [壹週刊 - 1366] __,鄭希怡,M1,

豪語錄我們最幸福 鄭希怡鄭希怡(Yumiko)唱過什麼歌、演過什麼戲,都不再重要了。她的instagram比星途燦爛,好友簇擁,夫妻和睦,女兒可愛。幸運嗎?「好唔好彩,好難界定。如果focus喺某啲事件,啲人覺得我唔好彩;focus喺家庭,我咪好彩囉。」撇除在台上發生的「某啲事件」,鄭希怡的黑仔事跡,還有一二年在布吉為應采兒賀壽,二人危坐泳池邊影相,不幸失足。壽星女僅擦傷少許,鄭希怡卻由三樓直墮山 ...


豪語錄

我們最幸福 鄭希怡

鄭希怡( Yumiko)唱過什麼歌、演過什麼戲,都不再重要了。她的 instagram比星途燦爛,好友簇擁,夫妻和睦,女兒可愛。幸運嗎?「好唔好彩,好難界定。如果 focus喺某啲事件,啲人覺得我唔好彩; focus喺家庭,我咪好彩囉。」

撇除在台上發生的「某啲事件」,鄭希怡的黑仔事跡,還有一二年在布吉為應采兒賀壽,二人危坐泳池邊影相,不幸失足。壽星女僅擦傷少許,鄭希怡卻由三樓直墮山坡,導致頸椎移位,差點全身癱瘓。離奇,卻正中托爾斯泰的名言:幸福只有一種,不幸有千百種。

幸福本應簡單,當事人活得高興就是了。「我覺得 OK嘅,當然所有嘢都仲可以好啲。」遺憾曾受力捧卻沒有大紅?「如果成世人不斷要同人比較,咁就慘了。所以我唔會咁去比……反而係我嘅人生中可以完成到什麼使命,第時有個好好的回憶?」那你的使命是什麼?「我仲諗緊。」

不是說活到三十五歲就要一片澄明。但鄭希怡究竟是睇化了,對世事萬物皆無所謂,還是步步為營得有口難言?

分身

其實我好想問瓊姐,點解用我真名?

鄭希怡有兩個人氣高企的分身。一是她的寶貝女兒,另一個容後再談。剛滿一歲的梁浸浸(乳名)眼仔碌碌,天生一副頑皮相,找她開工的廣告商眾多,只是阿媽暫時未捨得讓她做童工,「鬈髮似我細個時。」翻看她的童年照,根本是餅印。新手父母都是狂熱分子,若孩子跟自己不相似,心中難免戚戚然。然而做爸爸的也不必呷醋,「佢好硬頸,我叫佢嗌媽媽,佢就一定嗌爸爸。可能都要有人治吓我。」鄭希怡自言愛自由、不受拘束,報應來得快,「性格唔好似我,我想佢聽話啲。」

其實女兒對她的整治,未出世時已經開始,生 BB對鄭希怡來說,本身就是一宗意外。「我根本唔鍾意小朋友、唔識照顧小朋友。」現時她的生活由女兒主導,加上身邊友伴陸續榮升人母,過往的船 P、泳池派對,已變成兒童樂園,「以前我好怕去小朋友的生日會,留唔到半個鐘一定要走。一有超過五個小朋友喺你面前跑、叫,實在太可怕!」上個月,她首次為女兒搞生日派對,算是踏出了新的一步,「我以前覺得啲媽媽喺傻嘅。佢笑啊、佢識行路啊!個個都會㗎啦。但自己經歷過,真係好開心喎。」

她有理由高興,因為梁浸浸的進步比一般小朋友更大,「出世時呼吸系統有問題,唔識自己抖氣;心臟有個窿,大過 5mm。」一出世,便要轉送東區醫院深切治療部,瞓氧氣箱,留下鄭希怡一個在港安醫院,「嗰幾日我係好唔開心。好多媽咪生完住喺醫院,都有時間同小朋友相處。但我生完佢,見咗一面,就送咗去 ICU,見唔到佢又擔心。都有少少覺得,點解會咁㗎?」以往發生的種種意外,都不足以令她有「何必偏偏選中我」的感嘆,唯獨女兒抱恙,才有切膚之痛。

如是者餵奶又要餵藥,持續了接近一年才宣告斷尾。嗜甜是天性,但梁浸浸竟然不畏苦,「用少少奶溝開啲藥,佢每次都飲晒。」心漏亦已自行修復,不用做手術。「我好好彩,佢好少喊、好快一覺瞓天光、又好鍾意食嘢。」有媽的孩子像個寶,「我媽咪有幫我手,我又唔係太辛苦。」鄭媽媽溫柔賢淑,「而家見到佢點照顧我囡囡,就知佢以前點照顧我,我會更加尊重佢。」

意外

英皇的大花小花,有頗多來自單親家庭,後來飛黃騰達的情路也大多坎坷。他日若有姊妹出閣,鄭希怡大有資格充當好命婆。人生由意外組成,她應該知之甚深。她與老公梁學儲( Andy)之所以會結婚,其實也多得布吉那宗意外。二人一起至今逾十年,從來不會檢查對方的手機,「我哋兩個都好鍾意自由。一早傾過唔需要結婚、生小朋友,只要開心就得。可能有啲嘢發生咗,先知關係原來比想像中穩固,可以大膽啲、行多一步。」

意外的成因頗寃枉。鄭希怡與應采兒擒上在泳池邊的木牆影相,懶理木牆後面就是山坡。就像前年有一名自由行在海洋公園,坐在欄杆仰後跌死——不幸冇命是為悲劇,大難不死是為滑稽。鄭希怡如今冇穿冇爛,但臥床期間,身邊人卻被嚇個半死,「清醒嘅人最痛苦,我自己好幸福,好似瞓着咗咁。」她昏迷兩日,其間友人打了無數電話、搵醫生,「手術後我喺布吉住咗兩星期,成班朋友都留喺度陪我。丁丁(應采兒)每日寫字條,攝入房俾我睇、鼓勵我。」男友卻不擅於浪漫,「佢一直都喺病房陪我,冇返過酒店,瞓喺梳化。」他身形高大而梳化短小,心中可怯慌?「佢唔會講,但我知道。」回港後,二人訂婚。

出事前一刻,鄭希怡(右)和應采兒仍在扮小龍女瞓繩床。

鄭希怡和梁浸浸餅印一樣。

奶樽寫明係「鄭列瓊之女」,包唔會飲錯。

瓊姐

鄭希怡的另一個化身,是「高登天后瓊姐」,又名「慈雲山鄭列瓊」。瓊姐在網上人氣高企,常以容祖兒死忠粉絲的姿態出現,挖苦、攻擊其他公司的女歌手,絕不手軟。由於文風抵死,偶爾突破盲腸,獲得十多萬網民追隨。「其實我好想問佢,點解用我真名?」傳說瓊姐的本尊就是霍汶希( Mani),直接問她不就是了?「真係㗎?我唔知喎。不過佢應該係同英皇幾近嘅人。」 Yumiko在上海出生,十歲來港,在慈雲山唸書。在嘉欣嘉儀當道的年代,列瓊被歧視,「被同學笑我係大陸妹。當時係有唔開心,我唔知可以講乜去反駁,因為我好似又真係。一段段嘅經歷,令我冇咁介意一啲唔好聽的說話。」

細路適應力強,來港一年,上海瓊的廣東話已相當流利。但成年後要面對的種種,卻沒那麼容易釋懷。她去年約滿英皇,結束長達十五年的賓主關係。現任經理人建議不要重提昔日的尷尬意外;不要拿舊同事的成就來比較,因為她與英皇的關係仍然很好,說三道四便顯得「反骨」云云。前者值得諒解,但後者嘛,江湖嘅事,我識真係條鐵。

且讓時間回到千禧年,鄭列瓊跟陳潔靈學唱歌,獲推薦去英皇跟老闆見面。同日簽約的有阿 Sa,「阿嬌遲我哋少少。公司有諗過將我擺入 Twins度,但高度、各樣嘢都唔同,好快就打消呢個念頭。」「我又唔係好玉女,個樣又唔係話好有性格。未諗到定位,頭兩年都冇乜嘢做。咁我嘅價值喺邊呢?」直到蔣雅文、劉思惠出現,三人組成 3T。 3T十蚊一注,但要三場都估中三甲誰屬,殊不容易。英皇改買鄭希怡一注獨贏,然而經過一輪力捧,到○八年她已沒有正式出碟,餘下的合約漫長,難免忐忑,「嗰時諗,應唔應該繼續做呢行?係會有好多問號。」可有答案?「答案係唔好諗咁多。唔出唱片,咪拍戲囉。」

接着幾年,她主力在大陸拍劇,「對好多香港人嚟講,係放逐,但我完全唔覺。拍拍吓就搵到樂趣。」不曾掛念在台上做主角的日子?「還好。未入行前真係好鍾意唱歌。入咗行,發覺唱得好過我的人好多。又冇覺得好可惜嘅……」自覺天分如何?「唔,其實我到而家靠的都是天分,所以都 OK,哈哈。」去向未明時,公司可有回應?「如果呢啲嘢可以出街,我會寫本書,哈哈哈。」

未入行前真係好鍾意唱歌。入咗行,發覺唱得好過我的人好多。

3T各有歸宿。蔣雅文(中)移居台灣做文青;劉思惠(左)轉行賣鞋,育有一子。

除咗北韓人,冇乜人膽敢話自己最幸福。但鄭希怡在一眾姊妹之中,也算當之無愧了。

自由價更高

愛情誠可貴。既然鄭希怡早已袋袋平安,仰望自由,也是很自然吧。訪問期間,她講得最多的是「自由」:「我老公比我有耐性,俾到好多自由我。」「我好享受而家呢個狀態,好舒服,好自由,可以做自己鍾意嘅嘢。」

文明的國度不會周街掛滿文明標語。鄭希怡做了十五年乖學生,囚鳥出籠不太習慣。談到工作、志向、舊公司,她通常都以「幾好」、「 OK」或「哈哈」帶過。如果對話可用 emoji代替,應該會順暢得多。

為免強人所難,還是談談梁浸浸好了,父母都習慣把自己喜歡的,加諸兒女身上。鄭希怡自小苦學彈琴唱歌芭蕾舞。同學太多, friend子太少,她不想女兒重蹈覆轍,「好多家長都好緊張,我唔要咁。我自己都唔係讀名校,都 OK吖。」「我覺得女仔唔需好叻,但我要佢好識得思考,享受自己的生活。」她早前帶女兒去布吉,體驗她至愛的陽光與海灘,「我估佢都會鍾意。」總之不要跣腳就好。

撰文:蔡慧敏

攝影:葉志明

攝錄:黃志明

服裝: Kate Spade、 Kevolie

化妝: yanchiu@ndnco.co

髮型: Sing Tam@pi4.hk


鍾意就快D Share啦!