網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2016年8月18日 星期四

龍年細仔爭學位 補習社大爆棚 [壹週刊 - 1380 - 財經] __,M1,

一二年的龍年加雙非效應,還有跨境學童問題,令資助及官立小一學位,面對供不應求的問題。商場脈搏龍年細仔爭學位 補習社大爆棚教育,一向是香港人最具爭議的命題。2012年適逢龍年,加上當年港府仍未全面叫停雙非,這批應當如珠似寶的龍仔龍女,開始要面對殘酷的現實——爭學位。本刊訪問多個龍仔家長及補習社,發現這批只是K2的小朋友,現已開始為小學面試準備,有家長激動指:「學校都唔收六月後出生嘅小朋友(細仔)呀! ...


一二年的龍年加雙非效應,還有跨境學童問題,令資助及官立小一學位,面對供不應求的問題。

商場脈搏

龍年細仔爭學位 補習社大爆棚

教育,一向是香港人最具爭議的命題。

2012年適逢龍年,加上當年港府仍未全面叫停雙非,這批應當如珠似寶的龍仔龍女,開始要面對殘酷的現實——爭學位。

本刊訪問多個龍仔家長及補習社,發現這批只是 K2的小朋友,現已開始為小學面試準備,有家長激動指:「學校都唔收六月後出生嘅小朋友(細仔)呀!」

補習社為爭奪這批客源,各出奇謀,有教法文、西班牙文的,玩「另類」;有將幼兒班數學課程分為八級,推出證書的,玩「專業」。

幼兒補習的內容,已到千奇百趣的地步。

面對龍年加雙非,新界北區爭靚學位的情況最嚴重。在天水圍及元朗區開辦四間補習社的 Michael,本身亦有一位龍仔。他兒子在五月出世,九月準備升讀 K2。他笑指早前電視節目「贏在射精前」的言論一點都不誇張:「天水圍區大約有二十間幼稚園,我個仔年中出世,都要申請超過八間以上嘅幼稚園先有學位。我聽過年尾出世嘅,要申請十間以上先成功搵到間。」

他解釋,年頭出世的小朋友,有較多時間發展,面試時確實有利:「個優勢要喺小學一、二年班先無咁明顯。好嘅幼稚園,就會想收一啲比較容易學習嘅小朋友,易教啲。其實由交表嘅一日,幼稚園知道學生出生日期,佢哋已經心中有數」

要識水獺的英文

Michael設的幼兒班「數學訓練課程」,達到八級,學費暫定四堂六百元,仍吸引不少家長查詢。

有小朋友在年尾出世的家長,就向 Michael反映,他們都不願意讓子女遲一年才報讀幼稚園,令起跑線 set得更後,而解決方法只有一個:就是先報讀較差的幼稚園,再加強力度催谷仔女:「佢哋會報多啲興趣班、學習班,始終小學睇小朋友讀邊間幼稚園之外,有無各類證書都好重要!」

而 Michael亦坦言,八年前開始補習班生意,原因之一就是想了解現時教育界的情況,為仔女做足準備:「我而家幫個仔報咗游水、畫畫同英文拼音班,每個月都用咗二千幾蚊。本身補習班主攻數學,呢度就可以幫到佢」他指出,內地家長對仔女的教學問題,與港媽一樣「咁緊張」:「內地家長唔願意報讀大陸幼稚園,可能辛苦啲,見過佢哋包架旅遊巴嚟幼稚園上堂!」

八級幼兒數學課程

為了應對「龍 B潮」帶來的商機, Michael以五位數字,引入了德國的數學教材,打算在九月新開的課程使用。最新的幼稚園課程共分八級,由一至十順序,到睇時分,暫定每一等級有十二堂,每級通過後都有認可證書,方便家長「儲 cert」。而四堂費用暫定為六百元,價錢與中學課程相若,但仍吸引不少幼兒家長查詢及報讀。

他透露,近年幼稚園的面試題目已愈來愈深,有時更考起家長:「除咗認顏色,仲要認動物,好似水獺嘅英文( otter),小朋友可能連見都未見過!但因為外國英文書有,學校都會拎嚟問小朋友。」

為了方便管理, Michael更設置電子手冊,讓學生自行點名,家長可即時收到通知。

訪問當天,天水圍的補習社,塞滿來補習的學生,負責人 Michael指

近年收到新移民的申請明顯增多。

分娩一刻 準備競爭

「爭學位」問題在新界區嚴重發酵,這類競爭在港島區亦不遑多讓。根據數字,二○一二年龍年出生,並預計二○一八年升讀小一的人數,是六萬七千五百人,而今個學年資助或官立小學的小一學額,是四萬八千四百多個。面對一八至一九學年的高峰,教育局只表示會暫時「加派」學額,未有長遠計劃。

在港島區居住的「龍媽」 Paroni及 Phoebe,皆指面對直資小學學位「爭崩頭」,不少一條龍的幼稚園成為家長的首選。有不少學生手持一、兩間小學的入場券,以「試吓無妨」心態報讀直資名校,令爭學位更激烈。

兩位龍媽表示,子女都是在十二月出世,在醫院生產時已發現很多媽媽同時分娩,當時已有思想準備,要面對之後的競爭。其中 Phoebe報幼稚園時吃了不少閉門羮:「有幼稚園同我講,你唔使遞 form啦,都唔使交報名費,因為我哋完全唔會接納(細仔)。」她更聽過有家長用郵寄方式交申請表,不久就「彈票」拒收,她最後亦報了八間幼稚園才成功讓囝囝入學。

囝囝將近入讀 K2,她亦開始留意小學面試,她坦言除了自動派位,亦希望獲得直資小學面試的機會:「下學期就開始報名,證書都要喺嗰時準備好。好似今個暑假,都開始報興趣班,游水、踢波,都有四、五個,唔想浪費時間!依家都搵緊啲語文課程,因為面試時可能要全用英文對答!」她預算每月花費三千元,為囝囝報讀興趣班。

港島區家長 Paroni(左二)及 Phoebe(右二),皆指現時很多幼稚園已表明不收年尾出世的學生,其中 Paroni惟有推遲女兒 Leoni(左一)一年入學。

Paroni十分鼓勵女兒 Leoni閱讀,記者發現九月升讀 K1的她,所閱讀圖書的生字也不淺。

過來人貼士

Michael指,天水圍及元朗區的名校較少,競爭顯而易見:「幼稚園已經要搵七、八間,到小學大家又驚派唔到好嘅,令到家長壓力都好大。」

另一家長 Paroni,就因為其龍年細女,選擇家姐曾入讀的幼稚園,不用四圍撲報名,但她仍決定讓細女遲一年入學,以避過「細仔」的弱勢。由於大女正就讀聖保祿學校,細女報讀可獲加分,情況看似較為輕鬆,但她看得出近年收生要求收緊:「往年有哥哥姐姐讀,基本上係必收,但到囡囡嗰年已經未必。」

對於有不少家長為催谷子女,不斷報讀興趣班, Paroni就以過來人身份指,能否入讀心儀小學,面試表現才是最為重要:「有無信心?會唔會怕羞?係唔係簡單答到英文問題?係最重要。呢 part訓練好嘅話,面試班都未必係必須,因為最緊要都係肯答。」她指身邊有不少朋友報讀超過八個興趣班,但認為根本沒有必要:「我自己好重視閱讀,一定俾個女睇好多書。我幫大女都只係報三、四個興趣班。我唔認為報得多,(面試成功)機會就大咗,都係睇個別小朋友。」

當頭棒喝

天水圍家長吳太坦言,由於早前有不少學生輕生個案,她都不想給女兒太大壓力:「聽到唔少朋友話,今年小一派位成績都唔太好,加上有咁多新移民。我主張個女開開心心就 OK。」

「法語、西班牙文、中樂、豎琴、禮儀,依家真係乜班都有,家姐嗰幾年拎住呢啲 cert,就好似好值錢,好巴閉咁。但依家好多機構知道有用,個個都去搞音樂比賽,已經去到人有我有。其實依家學校最重要都係睇臨場表現,同埋家長放幾多時間俾仔女。」 Paroni就指,當時大女做的 Portfolio(個人檔案)不算「豐富」,但因證明到親子關係良好,最終獲得取錄:「我同佢喺公園搵昆蟲,影咗啲相俾老師睇,學校係會好 appreciate(欣賞)。」

Paroni坦言,現時社會物資充裕,入學環境都很難與自己小時候比擬,惟有盡量提醒自己:「依家小朋友三、四歲就要去比較。我自己都成日提自己要抽身,唔好太在意,我見好多朋友都報好多興趣班,我有時都會諗係唔係需要。我都好努力咁講唔好去比較,免得我又辛苦,小朋友又辛苦。如果因為咁就無咗童年,就好唔值得。」

撰文:梁延宇

攝影:李育明、翁少陽

攝錄:關永浩、李育明、翁少陽

ed_bn@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!