掃呢頁CODE去手機

2016年9月29日 星期四

巨聲幫賣珍珠奶茶 開業三個月 月賺八萬 [壹週刊 - 1386 - 財經] M1,巨聲幫

Ryan近年工作量雖不算太多,但不少中學生都能認出他,「你係唔係威煌隊長呀?」三位女學生隨即腼腆地要求合照。壹盤生意巨聲幫賣珍珠奶茶 開業三個月 月賺八萬香港唱片業式微人所共知,明星夢「發吓就算」。當港姐冠軍都要做「魚蛋妹」,不少藝人已面對現實,密鑼緊鼓開店做老闆,用盡知名度彌補娛樂圈僅餘的收入。○九年參加大台《超級巨聲》的劉威煌(Ryan),比賽後事業曾順風順水,與許廷鏗等藝人合組「Super4 ...


Ryan近年工作量雖不算太多,但不少中學生都能認出他,「你係唔係威煌隊長呀?」三位女學生隨即腼腆地要求合照。

壹盤生意

巨聲幫賣珍珠奶茶 開業三個月 月賺八萬

香港唱片業式微人所共知,明星夢「發吓就算」。當港姐冠軍都要做「魚蛋妹」,不少藝人已面對現實,密鑼緊鼓開店做老闆,用盡知名度彌補娛樂圈僅餘的收入。

○九年參加大台《超級巨聲》的劉威煌( Ryan),比賽後事業曾順風順水,與許廷鏗等藝人合組「 Super 4」,出商場 show「搵真銀」。但成績漸被隊友追過,許廷鏗簽約做歌星出碟,坤哥更「喊到上紅館」, Ryan卻「愈唱愈霉」,被大台投閒置散,更試過半年幾乎零收入。

他深知演藝圈「有料都未必紅」的道理,早在三年前密謀創業,先後與「巨聲幫」開密室遊戲及音樂教室,全部有錢賺。今年更決定傾盡身家,與拍檔 Stephen以加盟店方式在葵涌廣場蚊型鋪開珍珠奶茶店「清玉」。

由歌手轉到平民商場賣奶茶, Ryan坦言「自己喺呢度大,搵錢最實際」,幸獲老婆全力支持,開業三個月即月賺八萬,更創日賣七百杯紀錄,他揚言:「冇人保證到我演藝事業會點,但喺呢度保證到我日日有工開!」

記者在平日下午到葵涌廣場視察,發現二時多人流十分興旺,媲美不少大型商場假期時間,附近居民及上班族紛紛走進商場覓食,到下午茶時間部分食肆仍要排隊。到了三時多中學下課時間,由於附近學校極多,大量學生湧進商場,人潮到晚上七時仍未有減少跡象。

採訪當天,見 Ryan由運貨到煲茶都不假手他人,之後更到前線收銀,拍檔 Stephen笑指:「鋪頭無假期,佢一有時間就會落場,非常幫得手,唔會話有嘢介意就唔做,仲試過幫手通渠。」現場所見,由於附近有知名度較高、鋪位較大的歇腳亭,生意暫時以對手領先一籌。但當 Ryan負責收銀,明顯吸引途人眼望望,紛紛問:「係唔係上電視嗰個?」更有不少初中生光顧後主動要求與 Ryan合照,可見明星效應有一定作用。

Ryan○九年參加歌唱比賽後鮮有代表作,最令人難忘應該是他的 MK髮型。

店內的飲品都是用紙杯盛載,為防致癌物釋出,膠杯是為了配合拍攝使用。(輕盈百香果 17元)

珍珠奶茶雖在港發展多年,早前更受到塑化劑事件影響,但 Ryan稱不怕到「水尾」:「珍珠奶茶的確係有幾年停滯不前,我見呢個牌子講明純天然、唔落化學嘢,喺台灣有自己製茶工場,我覺得有佢嘅競爭力,所以我對前景都係樂觀。我一年最少到台灣兩、三次,咁啱拍檔嘅朋友就喺嗰度傾咗個代理返嚟,問我有冇興趣,我就特登去到台中視察,試過真係覺得好先至決定去馬!」

中學生 Miky就指,該店售價雖然比隔鄰五元一杯飲料貴,但仍覺得值得,「今次揀咗抹香珍珠奶綠,唔算太甜,都幾香茶味。」店鋪標榜用台灣茶葉即場煲煮,絕不使用廉價茶精,記者試過鐵觀音珍珠奶茶,發現茶味的確與其他連鎖店不同,甜度不算太高,但店鋪採用綠色紙杯,看不到喝了多少,而珍珠分量佔近半杯,感覺「愈啜愈有」,整杯喝掉難免有點「頂胃」。

一到放學時間,附近中學生即蜂擁而至尋找小吃,人潮逼滿整個廣場。

店鋪標榜使用原茶沖泡,故沖調時間比其他牌子長,平均需要十分鐘才能完成。

拍檔 Stephen指,每一個茶壺都會沖調指定茶葉:「好似 203(左上)咁,就係最受歡迎嘅鐵觀音。」

得葵廣得天下

Ryan指,原材料成本高,加上租金貴,每杯飲料只賺五元左右,要以量取勝。

Ryan笑指商場平日時間人流已經算少,笑稱「依家簡直係小兒科」。他直言決定開店時已優先考慮該處,「呢度真係可以講係奇跡之地,我由細喺度大,知道呢度啲人嘅性質,一想掃街就到三樓先,所以二樓有鋪招租我哋都唔要,足足都等咗半年。」

他透露店鋪租金比上一手貴兩成,但仍覺得值得,「基本上葵涌廣場一有放租就有人承接,仲記得嗰晚 agent夜晚打俾我,依家有間鋪話唔做,嗰時要兩個鐘內覆要唔要,我哋諗都唔使諗即刻飛去搞手續!」他指甫開業就試過日賣七百杯,成績比兩間旺角店更佳,「唔夠一分鐘就賣到一杯,喺香港暫時得我哋做到!試過冬瓜茶一日就賣晒一星期嘅貨,成個禮拜都冇得賣,杯都可以用到無,呢度嘅人流真係好恐怖!」

加盟創業有掣肘

Florence(左)表示,試飲過茉香珍珠奶綠,感覺不太甜,以質素來說價錢相當合理( 20元)。

由於 Ryan與拍檔均沒有做飲食的經驗,加盟方式的確令他們省去不少功夫,「個品牌喺台灣已經有十年,上年開始喺香港發展,有好多經驗上嘅嘢分享到。」但他認為加盟有利有弊,「規矩一定要跟,簡單至飲管、檸檬,講到明唔可以自己用第二樣代替。所以入貨數量一定要控制得好好,好似香港人偏少糖,同嗰邊講糖比例可唔可以少啲,佢就講一變台灣都要統一,好難就得一間,所以每次都要同客講多聲要唔要少甜。」

由於台灣方面對品質要求甚高,甚至要考試,「裝修晒之後公司會嚟鋪頭試飲,唔 pass就唔俾開,我哋都等咗成個月!」 Ryan直指加盟及裝修費佔了大部分開業成本,「一次過要俾三年加盟費,同埋裝修都指定咗邊間,啲位點放都要跟佢哋,自己搵應該唔使咁貴!」

坐足半年冷板凳

兩年前 Ryan離開 TVB後,隨即跟新的唱片公司簽約,他直言五年間「愈唱愈霉」,「我嗰屆要出位嘅都出晒,我一開始又抗拒拍劇,依家諗番起都幾傻!最可惜就係之前上過內地歌唱比賽後,有唱片公司向我招手,但最後因為 TVB條款關係唔可以簽,我知道未必係公司問題,但係嗰時真係好失望,就決定提前同公司解約。」

他稱以前每個月有幾次「商場 show」,有數萬元收入已十分滿足,但最辛苦莫過於「坐冷板凳」:「啲人問我近排做乜,要答人等緊嘢做,試過幾個月都係咁,我就好驚,所以就即刻決定做生意。」

Ryan結婚近兩年,與太太都經歷過「坐冷板凳」的日子,他感激太太對他的支持,「見我有時喺屋企睇吓電視,做吓自己嘢又一日,佢都想我出多啲街。」對於有指「靠老婆開鋪」,他反駁指:「如果真係,我就唔使喺度賣珍珠奶茶啦。一早同老婆環遊世界,依家要靠自己嘛,我問心無愧就 OK。」

他稱雖早已做好心理準備,歌手賣奶茶會招來閒言閒語,但當真正落場售賣時,難免感到尷尬,「有人同我講,咪幾好囉,腳踏實地。」口吻似叫他「咪再發明星夢」,他坦言心裡感到難受,「我自己都想繼續演藝事業,但係好多嘢我都控制唔到,好彩依家都有唱片公司支持我,依家都習慣喇,最少都有人認得我先」對於會否放棄演藝事業,他就斬釘截鐵地說:「一定唔會,依家叫做 keep住有歌派台,雖然 CD賣一隻蝕一隻,公司都打算幫我出,我兩邊都唔會咁易放棄!」

張小姐(右)帶同侄兒一起到商場購買飲品,她指看見員工在店內沖茶,立即吸引到她上前購買。

葵涌廣場的食肆主要集中在二樓及三樓,由於不少連鎖店都集中在鄰近的新都會廣場,所以吸引不少人到該商場創業。

開業資料( 05/2016)

租金*:$159,000

裝修及器材:$600,000

品牌加盟費:$245,000

首月入貨:$100,000

其他雜費:$51,000

總投資:$1,155,000

*兩個月按金,一個月上期

營業資料( 08/2016)

總營業額:$280,000

租金:$53,000

人工*:$53,000

入貨:$80,000

雜費:$14,000

盈利:$80,000

*兩名全職及五名兼職店員,不包括兩位東主

撰文:梁延宇

攝影:關永浩、鄭樹清

攝錄:鄭樹清

ed_bn@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!