網頁

掃呢頁CODE去手機
請LIKE FACEBOOK“新專頁”THANKS!
鍾意我? D 熱爆文章嗎?
即刻“讚”接收更多熱爆?!
唔要再顯示

2017年4月6日 星期四

抗抑鬱自強  47歲李綺虹轉行做精神科護士 [壹週刊 - 1413] __,李綺虹,M1,

李綺虹:「照顧小朋友病人,我會緊張到唔敢去食飯。怕接我更嘅同事交帶得唔夠仔細。所以呢一年做到好攰,太上心。」探熱針抗抑鬱自強 47歲李綺虹轉行做精神科 ...


李綺虹:「照顧小朋友病人,我會緊張到唔敢去食飯。怕接我更嘅同事交帶得唔夠仔細。所以呢一年做到好攰,太上心。」

探熱針

抗抑鬱自強  47歲李綺虹轉行做精神科護士

現年 47歲的李綺虹, 94年港姐季軍,憑傻大姐形象在演藝事業一帆風順, 97年香港娛圈進入寒冬期,事業受影響的她,連帶情緒指數亦向下滑患上抑鬱症。

婚後索性移居加拿大,間中回港拍戲的李綺虹, 13年拍完楊采妮執導的電影《聖誕玫瑰》,便絕跡香港。

闊別四年,原來李綺虹在加拿大報讀護士課程,畢業後在 Royal Inland Hospital任職護士,她說:「我 15年畢業,做咗兩年護士。」走過地獄的白衣天使,李綺虹以過來人撫慰同路人。

日做十二粒鐘

四十七歲才轉行,毅力來自了結從家人而起的心願。○一年李綺虹患過抑鬱,要苦難不枉過,那裡跌倒,就在那裡爬番起身。「入行前,我喺大學讀心理學,因為媽咪喺我十三歲時患上抑鬱,之後我又試過,所以一直對呢方面都好奇,亦覺得有意思。」當日當選港姐,無計劃入娛圈,然後在人生下半場找到自己方向。「我覺得好似人生兜咗個圈,先返回初衷,我想入嘅一行。」兩年護士生涯,李綺虹咁形容:「一日工作十二小時,但我返工好開心。呢一年我負責兒科嘅精神科,個部門好細,得三張床,好多時唔爆,我就去急症或老人嘅精神科幫手。見到啲病人,覺得我當日九個月嘅抑鬱只係好輕微,佢哋比我辛苦好多,值得幫佢哋。」

13年她報讀護士課程, 15年畢業即到醫院工作,她說之後會攻讀碩士。

李綺虹工作的醫院 Royal Inland Hospital,位於加拿大 BC省甘露市,只有二百個床位,屬細規模公立醫院。據了解,在當地任初級醫護,時薪約加幣 31元(約港幣 180元)。

其實佢哋幫緊我

提到一個又惡、又不讓人接近的患口腔癌及精神病露宿者病人,李綺虹心裡有一團火。她憑一份率真,把精神病人的心牆打破。「佢好難相處,我成日諗點樣可以幫到佢。我會將止痛藥溝落咖啡度氹佢飲。佢入院一個月,但雙手依然好污糟,起晒皮兼手指長期屈埋,有晚我趁佢醒咗同佢講:『可唔可以俾我幫吓你,我想用啲 cream幫你搽吓隻手,為你按吓。』點知佢點頭。嗰刻我覺得自己好犀利,做到護士嘅愛心。但之後再諗深一層,以為自己幫緊人,其實係佢幫緊我明白對任何人、包括身邊嗰個,俾佢一個細微嘅關心,可能勝過為佢做一件大事。就好似嗰位病人,佢可能最需要,只係坐喺佢旁邊陪住佢,唔使講任何嘢。」

同家人返港探親,兩公婆帶住十二歲囝囝李志德去迪士尼玩。玩到攰,率性的她唔理藝人身份,同家人坐地下開餐。

10年返港幫大台拍劇《老公萬歲》,已為人母,唔介意同謝天華拍嘴戲。

13年客串《北京遇上西雅圖》,演醫生,現實她已成為專業護士。

藝人光環成妙藥

李綺虹算是香港最早一批北上賺人仔的藝人,她曾經跟當時紅爆中、港、台的林志穎及蘇有朋合作電視劇《絕代雙驕》。

藝人的光環,更令她成為醫院 Teenage病人的妙藥。「有時年輕病人唔易俾你接觸,我會分享做演員嘅經歷,令佢哋放開啲(戒備心)。不過通常都係同事踢爆我做過演員,仲上網搵埋我啲相俾佢哋睇。」歲月神偷,一直在觀眾心目中的甜姐兒,今日臉上已留下一條又一條的細摺皺紋,像印證她由燦爛星途、抑鬱病、精神科護士……人生一段又一段的經歷。

不會退出幕前

見李綺虹全情投入護士工作,順理成章問一句:「係咪退出唔拍戲?」她碌大雙眼,反應極大:「 No……我永遠唔會話退出,只係年紀大咗,加上我為家庭,返加拿大定居,咁自自然少咗人搵你。就算搵我返嚟拍微電影,但最後考慮要出機票俾我飛返嚟,又要租酒店,最後都冇。」

九七年香港一場金融風暴,百業蕭條,電影工業萎縮,出道即嘗蓬勃滋味的李綺虹,亦由高峰向下滑,○一年決定跟老公 Corey執包袱返加拿大定居。「當時又唔係冇辦法嘅,有人建議我去北京或上海住,方便繼續搵食,但我唔係咁鍾意,雖然我喺呢行做得好開心,但個趨向愈嚟愈唔啱我性格。」

96年電影《金枝玉葉 2》起用的都是當年炙手可熱藝人,李綺虹(右一)是其中一位,跟張國榮、梅艷芳巨星合作。

李綺虹是同屆最快跑出拍劇的港姐,第一部《阿 SIR早晨》,便有機會跟天王黎明做情侶,一劇即紅。

94年港姐質素高,入圍五強的包括有後來居上的視后張可頤(右二),以及古天樂前度黃𨥈瑩。

嗰啲 worry唔係真

七年前她在訪問時曾透露當日因面對環境變化,擔心經濟壓力,而導致抑鬱,今日李綺虹懂得退後看清局面。對於是否有過財困,她說:「其實冇試過!當日我返加拿大,經濟完全唔差,拍內地劇,我係酬勞收得最高嗰個,有樓有車,真係最高峰,但諗咗負面方向,怕啲嘢冇晒會點呢?你嘅 worry係辛苦過你嘅現況,件事未發生就擔心。呢個就係導致抑鬱原因,因為嗰啲 worry唔一定係真。其實生活發生緊咩,未必對抑鬱有影響,反而係你點諗,先至係問題。」

李綺虹喜歡做運動,當年馬拉松未成潮流前,她已經玩三項鐵人賽,型到爆!

囝囝今年十二歲,向來喜歡研究航空知識,李綺虹今次帶埋他來探訪香港航空青年團做交流。

囝囝遺傳她的運動細胞,在加拿大,兩母子經常做戶外活動,除踩單車、也愛游水滑雪。

25年情婚姻有風浪

李綺虹一入行,身邊的男人就是現時老公 Corey,當紅後依然高調拍拖。為了他,當年杜絕唔少富二代追求。 25年情,李綺虹說婚姻經過多次風浪。「好多,到今時今日都仲有,試過去到拍枱搵律師。好多次係佢挽救番,尤其我有抑鬱時,佢好痴情,冇放棄我。」自小擔起頭家的她,也因婚後擔子繼續落在其身上,成為夫妻最大的磨擦。「 Yes!我係搵錢多過男人,頭家主力我孭。見到一啲朋友個老公負責養家,有時係會羨慕。不過自從我去學打坐,睇得開咗,發覺好多問題其實係出於我點睇,唔係對方。我老公都去學打坐。」

約會小環

譚小環跟李綺虹屬同屆港姐,一直保持聯絡,李綺虹兩年前回港拍戲,也幫襯過小環第一間小食店,不過當時她不在鋪頭,二人未有見面。今次李綺虹回港,又有約見面,小環說:「我當時喺台灣,之後佢又忙,大家都未見到面,希望佢下次返嚟留耐啲,唔好得兩星期咁短。」至於李綺虹轉行做護士,譚小環說並不意外:「佢之前喺 FB話讀護理課程,原來轉做護士。」

一個轉行 一個入行

今次專訪,陪住李綺虹身邊,唔係囝囝,而係當年做過她助手的親表妹 Stella。

李綺虹華麗轉身,投身醫護。表妹 Stella(周沂),走入樂壇。表姐讚她才華橫溢:「佢啲音樂好聽㗎!」 10年參加 Cash流行歌曲大賽,演繹自己填詞的《第五季》奪冠。音樂有主見,花了七年時間再磨利把刀,物色強班底,今年自資出唱片。主打歌,是她從黑洞爬出來的心聲,也是表姐的寫照。 Stella的理想,唔係幕前。「我終極目標係唱片監製。」

撰文、攝影、攝錄:娛樂組

場地提供及髮型: Kenrick Siu@ Fifth Salon


鍾意就快D Share啦!