掃呢頁CODE去手機

2017年10月12日 星期四

內地禁 Bitcoin 北水湧港「掘礦」 [壹週刊 - 1440] __,M1,

九十後港女Macy表示,做礦工比炒賣風險小得多:「只要計好電壓,一個插頭只可以插一部機,最多只係試過跳fuse,同埋啲零件最少有兩年保養,以依家要掘十 ...






九十後港女 Macy表示,做礦工比炒賣風險小得多:「只要計好電壓,一個插頭只可以插一部機,最多只係試過跳 fuse,同埋啲零件最少有兩年保養,以依家要掘十三個月回本,仲賺咗一半時間。」(關永浩攝)

壹號頭條

內地禁 Bitcoin 北水湧港「掘礦」

今年恒指累計升幅五成,跑贏物業市場。但要數到今年升幅最大的資產,不得不提虛擬貨幣「 Bitcoin」(比特幣),由年初的一千美元爆升到五千美元,現時處於四千八百美元左右,升幅四倍多,再挑戰歷史高位。

炒得火紅,內地人民銀行為此叫停所有虛擬貨幣交易,更在微信下「封殺令」,一唱好、即刪帖!內地散戶眼見「阿爺」封殺,但 Bitcoin價格長升長有,最近北水已大舉南下,轉戰香港繼續炒賣。除了「虛擬貨幣大會」由北京移師香港,近日香港 Bitcoin交易平台更收到大量內地人申請,最多過百萬元上落。情況就如人仔貶值下、內地人想盡方法走資海外;上有政策下有對策,關係到「人民」利益,事實禁之不絕。

今年九月開始,內地連番出招加強監管虛擬貨幣,先是打擊 ICO,將之定性為非法集資,再叫停內地三大比特幣交易平台,禁止任何交易。相關網站負責人更被限制出境,不得離開北京。而原本由主力經營比特幣買賣的 BitKan主辦的「全球區塊鏈大會」,被迫由北京移師至香港舉行,更有原本答允出席的嘉賓,受限制影響而未能出席。在大會上,內地 Bitcoin交易平台「幣看網」首席執行官劉洋,斷言國內私人的虛擬貨幣「基本上已經結束」:「目前來看,由於中國政府監管,(價格)會下跌,雖然長遠來看還是會上升!」





現時香港不少地方都設有 Bitcoin的櫃員機,方便市民即時購入,在網上有不少市民議論紛紛,「部機其實要嚟做乜?」(關永浩攝)





Terence現時每日都會留意 Bitcoin的市況,他預期待市場消化負面消息後,會再有上升的空間。





在上月中舉行的 Bitcoin高峰會上,有份參與設計 Bitcoin的投資者 Roger Ver亦有到場,他指內地打壓虛擬貨幣,不會影響虛擬貨幣發展。(梁正平攝)

內地用家急升





Bitcoin今年累計升近五倍

有錢搵,內地人開始轉戰最就近、最方便的香港。在香港搞虛擬貨幣交易平台的泰德陽光集團營運總監曾俊傑( Terence),就指自內地九月打壓比特幣後,到他平台的內地用戶開始急升:「本身平台有百分之五係內地用戶,但依家已升至百分之二十。想買想賣嘅都有,亦都有係諗緊點將資金搬到香港,亦都有用家考慮點樣將喺香港賣出嘅比特幣、或者係買賣虛擬貨幣得到嘅人民幣,變番做港幣。」畢竟比特幣交易,都曾經被指是走資新途徑。 Terence續指,內地用戶每次交易都數以萬元計:「平均都係五萬到二十萬元左右,最誇張見過百萬元。」

他更爆出,現時微信已開始對 Bitcoin留言有嚴密監控:「如果喺微信發布消息,就會有懲罰,群組嘅管理人都會受到牽連。之前見過有文章,就指比特幣係唔會滅亡,作者將比特幣寫得好美好,過咗幾日搵番個 post就已經唔見咗。」

中央嚴打言論,令內地網民噤若寒蟬,部分炒家「轉戰」外國通訊軟體 Telegram:「因為 Telegram介面主要係英文,好多大陸網友都喺度學習點用,依家微信就有很多點樣用 Telegram嘅教學。」他向記者展示 Telegram群組,發現不少由交易平台及私人組成,最多的一個近七千人。當中不少網友要求 Bitcoin交易,更有網友明言:「我現在擔心是能不能賺錢。」但即被網友指罵:「怕的就是你,問這種低級問題。」討論十分熱烈。本身亦有炒賣 Bitcoin的 Terence,就不覺得虛擬貨幣是一個騙局,「我就覺得唔一定係,因為到依家我見到愈來愈多機構投資者都開始接觸,之後可能會有更加多人入場,呢個都會係推動價格上升嘅動力。」

後美女辭職 瞓身做「礦工」

Bitcoin炒風除了吸引內地大媽,不少港青都加入「礦工」行列。由於一般虛擬貨幣的原理,是可以運算電腦程式,開採「新幣」,就如銀行開機印銀紙。九十後的 Macy,今年受男友 Lawrence薰陶開始接觸虛擬貨幣,花約七萬元砌了一部掘礦機,「掛機」(開着電腦不動)半年已經回本,現時扣除電費,只開電腦一個月已有數千元收入,她更決定辭職全力發展砌掘礦機市場,她直言:「我覺得呢方面好有前途,因為依家係(賺錢)最好時機!」

Macy原本擔任程式員,對 IT有一定認識:「因為之前 Bitcoin升咗好多,好多人都留意呢件事,令更加多人想加入。」她解釋,由於已有內地人研發專「掘」 Bitcoin的芯片,散戶參與難度大大提高,因此她已轉到「掘」另一種虛擬貨幣「以太幣」( Ethereum):「其實愈來愈多人掘,以太幣依家難度都提升咗,因為虛擬貨幣可以一夜間爆升,掘嘅錢就可以升好幾倍。」

她現時主力以十二張顯示卡的機器進行「掘礦」,由於每一張都以超頻運行,即使配上強力抽風,溫度都達七十度,有報導指台灣曾有住戶因長開電腦釀成火災。現場所見,即使冷氣長開, Macy仍難免「身水身汗」,而且機器運行的聲音都不小:「因為底板都有保護機制,太熱嘅時候佢自己會熄,所以都唔驚火燭。我自己覺得暖暖哋,都唔太熱……冬天可以做暖爐!」





雖然多國立法禁止虛擬貨幣交易,但日本除了立法承認比特幣為法定交易方式,現時日本已成為全球最大比特幣交易市場。(美聯社圖片)





在 Telegram的群組中,有多達七千人在討論,有持貨的網友就擔心做「礦工」能否繼續賺錢。(梁正平攝)

每月「掛機」賺四千

今年不少虛擬貨幣都受到 Bitcoin價格影響,以太幣今年都獲得明顯升幅,她投資的掘礦機,半年內已回本:「之前掘嘅難度比較低,到依家開始多人掘,回本期就起碼要十三至十四個月。」她指,最複雜不是如何「掘」,反而是交易有一定風險:「如果經交易平台,要身份認證、提供好多個人資料,未必人人都想咁做,但個人交收嘅話,就好似網上交易咁,有機會俾人呃。」

由於現時掘礦難度大增,她與男友就決定開設「 MINERS HK」,轉戰「砌礦機」行列,幫客人做「礦工」:「朋友見我喺度掘,都有興趣,就開始幫朋友手。之後有投資者想開比較大嘅場,就搵我哋幫手。其實好多客人都唔識,我哋就裝好晒啲機,確保部機一開就喺度掘,之後計到賺幾多錢,佢哋就覺得 OK。」她現時主力接「砌機」訂單,加上「掛機」,平均月入以萬元計。

對於近日中央嚴打虛擬貨幣,會否有「爆煲」的一日?她直言不太擔心:「其實部機所有嘢都係值錢,你話爆煲嘅話,你就最多拎嚟當電腦用,或者變賣,因為本身部機係值錢嘅。」但她就不建議用真錢去炒賣:「虛擬貨幣價格波幅大、變化快,你真係唔知自己幾時贏幾時輸,反而你買一部機,輸晒至少都有部實物喺手。」





Terence(左)表示,由於內地嚴打虛擬貨幣,預期有更多的平台會來港繼續發展。(梁正平攝)





Macy解釋,除了機件外,掘礦最大成本就是電費:「開足 24小時要 50蚊電左右,平日開住出街都無問題,因為可以用電話監測住係唔係掘緊。」(關永浩攝)

撰文:梁延宇

攝影、攝錄:梁正平、關永浩

news@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!