掃呢頁CODE去手機

2017年12月21日 星期四

來到大阪的瀋陽小鮮肉 [壹週刊 - 1450] __,M1,

坦白講來到大阪的瀋陽小鮮肉近年日本被不少港人視為第二個家,除了享受當地美食、景點及文化,當地人對服務的堅持都是原因之一。更有不少港人期望到日本工作,無 ...






坦白講

來到大阪的瀋陽小鮮肉

近年日本被不少港人視為第二個家,除了享受當地美食、景點及文化,當地人對服務的堅持都是原因之一。

更有不少港人期望到日本工作,無懼「過勞死」及職場欺凌。現實,又是怎樣的一回事?

今年二十二歲的劉曉琳,本身是中國人,小學三年級從瀋陽來到日本,一直在神戶居住,畢業後留在當地,現於一間大阪居酒屋擔任店長,更被老闆封為「大阪小鮮肉」,專門接待遊客生意。

每日工作十多小時的曉琳,忙於為分店開張做準備,雖然訪問已用上他唯一半小時的休息時間,但他一臉靦覥地說:「不介意。」已視日本為「家」,但來自內地的他坦言,

對日本人太有禮貌仍很不習慣:「我比較喜歡大家都會說心裡的話。」





年紀輕輕的曉琳,已經當上了居酒屋店長,更被老闆在門口冠上「小鮮肉」名銜作招徠。

我自細就鍾意煮嘢食,想搵番呢一方面工作,最後嚟到呢間專食雞料理嘅鋪頭,每日由早上八點喺屋企出發,踩五分鐘單車到居酒屋做準備,十一點營業,之後休息連食飯時間最多三十分鐘。下午兩點半又要準備晚市,做到十點,收鋪後清潔,返到屋企已十二點幾。你問我辛唔辛苦?我覺得,就算再辛苦都值得嘅。老咗、年紀大嘅話,你想辛苦都無咁多體力。有唔少朋友都同我講,依家中國搵錢易,點解唔返去,我就覺得我年紀仲細,需要嘅係技術,而唔係賺錢,依家我嘅目標係想修練技術。

我性格比較開朗,一直以嚟日本朋友都對我好好,唔會因為我嘅出身而對我唔同。但令我最唔慣嘅,係日本人太有禮貌,所以有時會覺得好悶。日本人講乜嘢開頭都會講對不起、對不起,大家想講嘅嘢都會收埋喺心裡面,所以都唔知對方諗緊咩。

香港人好熱情,每次嚟到都會請我食水果,日本人就好少會咁做。我都知道香港樓價好高,唔少人都嚟日本買樓,當地人都唔太介意嘅。但我買樓嘅話,就會選擇喺神戶,神戶環境好好。至於大阪"…人太多了。

聽過不少香港的朋友都提及過中港矛盾,老實講,日本人係唔知道中國同香港係分別兩個唔同嘅地方,都以為係一齊。到咗最近先開始知台灣係台灣,中國係中國,依家先啱啱開始接受。我都聽講過中國遊客消費能力好高,但係我喺鐵板燒做嘢時,香港人嚟吃飯,都會食到十幾萬(日圓)。如果中國人"…我就覺得比較小器囉!

撰文:梁延宇 

攝影:林志謙 


鍾意就快D Share啦!