掃呢頁CODE去手機

2018年1月25日 星期四

24年來的最佳位置 [壹週刊 - 1455] __,M1,

趙學而豪語錄24年來的最佳位置88年參加新秀的趙學而,有過不少大熱代表作,今年4月,終於踏上紅館。不過,沒有想過要勁歌熱舞,純粹以歌會知音,「自己無信 ...






趙學而

豪語錄

24年來的最佳位置

88年參加新秀的趙學而,有過不少大熱代表作,今年 4月,終於踏上紅館。

不過,沒有想過要勁歌熱舞,純粹以歌會知音,「自己無信心去做嗰件事,我又唔係載歌載舞嗰類型歌手。」

收到,明白。

入行 24年,現在是趙學而的最佳位置,至少,乜都由自己話事。

二零一六年已入紙申請

入行二十四年,趙學而雖然沒有大紅大紫,但卻是不少人那些年愛過支持過的歌手其中一位,今年四月二十八日,她會在紅館舉行《 Right on Time演唱會 2018》,可喜可賀!「好多謝主辦商,因為○八年開始,佢哋已經想幫我喺紅館舉行演唱會,當時曾經同傳媒講已經推過好多次喺紅館開騷嘅機會,因為覺得當時自己未有咁嘅心理狀況可以應付得到,始終太耐無唱歌,啱啱出番嚟嘅時候覺得需要啲時間,俾自己去接受番呢個唱歌圈子,亦需要俾觀眾更加多時間認識番唱歌嘅趙學而。」一六年,趙學而在九展開了一場《我趙學而演唱會》後,主辦商已即刻為她入紙紅館申請檔期,結果,等了一年才批。

不是載歌載舞類型

四十五歲的趙學而,要應付紅館個唱並不易,亦先旨聲明,不會有勁歌熱舞,「熟悉我嘅人都知道,我係一個唔識跳舞嘅人,亦都講過盡量唔會喺自己嘅演唱會跳舞,既然自己無信心去做嗰件事,我又唔係載歌載舞嗰類型歌手,所以不如專心啲,練好啲把聲唱好啲歌。」趙學而出過四張發燒碟專輯,賣開靚聲,純粹以歌會知音,對她來說並不難。香港歌手開演唱會,請嘉賓幾乎是例行公事,趙學而有了心水人物嗎?「其實心裡面有好多嘉賓,有啲合作過,有啲無合作過,我都好想開口叫人哋嚟撐吓我,但喺過往日子裡面,喺網上都問咗好多唔同範疇嘅人意見,有好多聽眾、觀眾,或者我嘅粉絲,佢哋都想我自己唱晒,即係唱我自己嘅歌之餘,唱吓人哋嘅歌,又唔想有其他嘉賓,所以喺揀嘉賓方面都係一個幾困難嘅事情,到而家呢一刻我哋都仲未落實究竟有冇嘉賓。」趙學而翻唱別人的歌很到位,特別是她翻唱草蜢的《失樂園》、陳慧琳的《最佳位置》,很有自己的個人風格,聽落,筆者認為甚至乎比原唱者更好聽。

希望老公少說話

一一年,趙學而與圈外的建築師男友 Alan So結婚,對於自己即將開騷,老公怎樣支持?「老公嘅支持就係盡量少說話,多做屋企嘅事,佢幫輕到我,喺屋企處理家庭事宜,變咗我自己多咗時間可以休息,可以諗吓究竟個騷應該點,或者處理自己嘅思緒、思維、情緒同埋身體去應付個騷,已經係一個好大嘅幫助。」結婚 7年,有沒有認過生小朋友?「我諗順其自然啦,暫時都好開心地做緊自己喜歡嘅事情,有啲嘢真係講唔埋,可能遲多幾年突然間好想要,咪再決定囉。」趙學而指自己對生小朋友有點壓力,認為現今的社會風氣及教育方式,會對小朋友及大人感到辛苦,所以,在有選擇之下,她覺得養寵物一樣開心、滿足。





11年,趙學而與圈外建築師男友 Alan結婚,二人相處如朋友,感情很好。

負資產

趙學而唱而優則演,在演員生涯上,她亦有《皆大歡喜》為代表作,○一年至○三年播完古裝

版後,緊接○三年至○五年播《皆大歡喜》的時裝版,她說那時候是她入行以來最忙的日子。「一個星期拍七日,星期一至五拍廠景,五六日拍外景,有時無外景我就預早請假,星期五一拍完廠景就直接北上大陸,唱完第二朝早就拖住喼返嚟埋位拍外景,有時要飛去美國嘅話,逗留喺美國境內係唔夠二十四小時,一落機彩排,跟住夜晚唱完,然後就執包袱搭飛機返嚟。」日踩夜踩,忙到不知幾點,只因當時的她是負資產,要搏命搵錢,「因為 run着咗副摩打,一路去一路去做嘢,淨係覺得需要工作,需要錢,因為嗰時負資產,所以一定要搵錢,同埋最開心係成班演員一齊嘻嘻哈哈,開心地過每一日,雖然負擔係好大,但搵錢過程係開心嘅。」趙學而說。

沒工開搞到有情緒病

當年,趙學而日日為《皆大歡喜》開工,拍足四年多五年,直到劇集播映完畢,沒有工開,合約又滿,行足多年的摩打突然煞停,令到她要擔心生活,情緒出現問題。「突然拍完之後,合約又滿咗,跟住又無其他工作,之後處理唔到自己情緒,因為突然間好似好空白咁,好空虛,亦都好渺茫,乜嘢都睇唔到,嗰時情緒病開始出嚟,唔係自己想停,係時勢令我要停,令我身體同精神都要停。」幸好當時 Alan在她身旁,沒有工開,還有個可倚靠的膊頭,「其實佢喺我身邊幫唔到乜嘢好大嘅忙,第一佢唔了解我哋呢一行節奏、運作,第二佢都有自己工作,第三就算我點樣解釋,或者要求一啲呵護其實都係無用,因為要自己解開心結,所以佢喺我身邊,我覺得有個依靠嘅地方已經好足夠,其餘嘅嘢係需要自己去面對處理。」趙學而說。





劇集《皆大歡喜》中趙學而飾演林玉露,是她演藝生涯中的代表作。





趙學而有考慮過請《皆大歡喜》眾演員,在 4月的個唱中大跳十字舞。

體重跌到

情緒病令趙學而的體重跌到只得八十幾磅,令本身已很瘦的她變得憔悴,照鏡見到自己都驚,「食咗年幾藥,之後發覺自己身體狀況好似唔係好頂得住,體重跌到八十幾磅時,就發覺唔得喇,唔可以再係咁,唔再食啲藥,要靠自己爬番起身,我嘅問題唔係喺啲藥嗰度,問題係喺心裡面,所以要自己去面對,就的起心肝所有藥都唔食,要爬番起身,出去見多啲人,因為其實嗰時個負面情緒係好怕見人,人哋每講一句嘢我都會覺得係咪講緊我,嗰一刻我望住塊鏡,呢個人好似一個骷髏頭骨,我平時已經瘦,再加上瞓唔到覺,食唔到嘢,嗰一刻望住自己都驚,所以就決定要爬番起身,搵咗啲最親密嘅朋友,逐少兩三個兩三個,慢慢令自己可以見番多啲人。」當時,碰巧黃偉文找她重唱《最佳位置》,趙學而趁機再逼自己向前行,她說:「去幫 Wyman錄《最佳位置》時都食緊藥,我會覺得好挫敗,唱咗幾十個版本,都好似唔係好達到嗰個要求,質疑自己係咪從此唔識唱歌,到呢一刻擔心連搵食工具都好似唔得,所以就決定一定要起番身,如果唔係以後行唔到落去。」當年她翻唱了《最佳位置》,將樂迷久違了的趙學而帶回來,她翻唱的版本,得到很多樂迷的支持,很受歡迎。

性格硬頸沒有放棄

經歷過人生的低點,戰勝了抑鬱症,趙學而因為性格硬頸,所以從來沒有想過放棄生命,「因為我好硬頸,我覺得咩嘢無晒都唔緊要,就算銀行戶口得個零都唔緊要,我仲有條命,我仲有對手。」眼前的趙學而,可以笑住講過去活於黑暗的日子,證明她真的完全康復,斬釘截鐵表示不會再行回頭路。「其實好難行番轉頭,好難會用番嗰個思維去諗嘢,因為已經無乜所謂,開心地面對所有嘢,有咩難關過唔到,無錢咪使少啲,我而家都無屋,負資產又賣咗,租屋都可以住㗎,你覺得呢度租貴,咪搵過平啲嘅租囉,因為其實選擇有好多,只不過你願唔願意令自己心情配合得到,呢個世界無乜嘢係無方法解決。」趙學而說。

不能再錯過的遺憾

趙學而的大熱代表作很多,筆者隨口講都講到多首,《每隔兩秒》、《尋開心》、《我恨我是女人》、《自欺欺人》等都是筆者的心頭好,聽足多年至今仍在手機的播放單上。 16年,筆者已錯過了她在九展舉行的《我趙學而演唱會》,當時有點遺憾,幸好, 4月她會在紅館舉行《 Right on Time演唱會 2018》,今次真的不能再錯過。

撰文:海 山 

攝影:黃志明

化妝: Gabbie Lee 

髮型: Pakho@ POPEIGHT 

服裝提供: YLYstudio


鍾意就快D Share啦!