掃呢頁CODE去手機

2018年1月25日 星期四

基哥唔做 Plan B泛民中人憂破壞機制 [壹週刊 - 1455] __,泛民,M1,

基哥喺記招上,引用民主黨已故元老司徒華講過:「成功不必我在,功成其中有我。」佢宣布唔做PlanB,但呢場風波係咪咁就平息到呢?八卦陣基哥唔做PlanB ...






基哥喺記招上,引用民主黨已故元老司徒華講過:「成功不必我在,功成其中有我。」佢宣布唔做 Plan B,但呢場風波係咪咁就平息到呢?

八卦陣

基哥唔做 Plan B泛民中人憂破壞機制

民協馮檢基喺泛民九西初選落敗後,星期一(二十二日)召開記者會,宣布唔會做民主派初選嘅 Plan B,假如姚松炎被 DQ入唔到閘,按機制應由初選排第三嘅民主黨袁海文補上,強調要維持程序公義,呢個係民主派嘅共識,毋須外界討論。





DQ六之一嘅姚松炎勝出泛民初選,三月會參加九龍西立法會補選,但有傳佢可能會被 DQ入唔到閘。

被揶揄係爭奪「政壇關愛座」嘅基哥表明,今次決定係「退一步海闊天空」,避免民主派分裂。但有民主派中人認為,事件顯出泛民陣營嘅嫌隙,可能造成一定嘅反效果。事關初選結果前後,都有指如果姚松炎入唔到閘,都唔應該由基哥出選,呢個建議令唔少人不滿,認為係唔尊重機制甚至民主,咁仲點自稱民主派?

該名民主派中人指出,依家反對基哥做 Plan B嘅人,又點會支持得票更低嘅袁海文。而政界亦有消息話,有資深民主派成員開過會探討,係咪由重量級民主派前議員擔任 Plan B,討論人選包括公民黨梁家傑、余若薇,工黨李卓人,甚至民主黨創黨主席李柱銘等。今次風波,可能會令投咗票嘅選民,對初選機制失去信心。

民主動力就話尊重基哥決定,會同簽署咗初選備忘錄嘅持份者開會商討。袁海文認為根據初選機制同備忘錄,基哥應該係 Plan B,對佢嘅決定感到意外。佢理解事件令人產生初選機制被破壞嘅觀感,或者被市民見到泛民陣營有嫌隙都唔出奇。佢唔願意見到初選機制被衝擊,會先同民主動力同民主黨開會,再作決定。

方國珊部署戰新東獲數千提名票





方國珊前年參加立法會新東補選,最終高票落敗,佢雖然講過唔會再參選,但依家又有興趣參加因 DQ引發嘅補選。

西貢區議員方國珊前年高票落敗立法會新東選舉後,話咗唔會再參選,但星期二(二十三日)「話唔嫁又嫁」,宣布會出選三月新東補選。其實《壹》仔上星期問過方國珊,佢當時仲話未決定係咪參選,可能遲啲會公布,但承認一早攞緊提名,仲話已經拎咗幾千個添。

《壹》仔問佢幾時開始攞提名,方國珊即刻笑住答:「其實我攞咗好耐喇,哈哈""有提名表我咪印,睇吓攞得個成績點囉,我攞咗幾千張,哈哈哈。」佢又話自己無份參加初選,「人哋泛民又唔受我玩,民主動力都冇預我哋。」對方有佢哋所講嘅民主,但「唔等於我唔民主吖嘛。」

方國珊強調,自己唔係保皇黨亦唔係咩「假泛民」,唔埋堆之餘,亦唔鍾意小圈子選舉,總之自己做自己嘢。例如最近正為被裁員嘅港鐵外判保安組織請願活動,「如果一早講出嚟(話參選),好多嘢都做唔到,我想遲少少,做咗啲民生嘢先。」

舊年年尾已經有傳,佢有意再戰嚟緊嘅新東補選,仲計劃發起眾籌,咁咪真係眾籌緊呢?佢就話:「眾籌有嘅,啲物資多囉,錢就唔多喇。」跟住就話唔好講選舉,選舉要計經費,地區工作都可以眾籌,好似之前就眾籌到一批番薯,已經派晒俾街坊享用喎,聽落有少少九唔搭八。不過佢最後都補充,以往參選得千幾個提名,依家好多街坊俾咗提名佢,「幾千個(提名),超過晒呀。」

前立法局議員發言稿中共護法當書賣

民權觀察成員沈偉男,最近喺書局發現咗本書,將回歸前嘅立法局議員,喺議會討論香港政制發展嘅發言記錄蒐集成書。但佢就指本書除咗頭幾頁導言,其餘幾百頁都係當年各議員嘅辯論稿,質疑乜原來議事記錄可以俾人咁樣出書賣法。

本書叫《香港立法機關關於政制發展的辯論》,一共三卷,舊年七至十月出版,每本賣一百六十八蚊。內容係由一九八五年至九七年間,港英立法局議員同官員嘅致辭稿同發言記錄,話方便讀者了解當時社會各界對香港政制發展嘅不同觀點以及理據。出版社係三聯書店(香港)有限公司,《壹》仔三年前揭發,中聯辦幕後持有「三中商」三間書店。

睇番本書兩名作者之一嘅強世功係法學博士,現任北京大學法學院教授,○四年至○八年間,就擔任過中聯辦調研人員。呢名中共護法,一四年亦有份撰寫《一國兩制白皮書》。沈偉男喺 Facebook話雖然書中指已獲立法會授權刊載,但佢仍然驚奇,點解可以咁樣出本書,「仲要唔知係咪用嚟賺錢?如果係咁係咪個個都可以咁做?」

立法會秘書處回覆話作者事前有提出申請,指出書目的係為研究香港政制發展嘅學生、學者同研究機構等人士提供參考,考慮到相關資料可以喺立法會網頁取得,上述用途亦同研究及教育直接有關,所以同意申請,而秘書處舊年一共收到四項同類申請。





沈偉男出 post話喺商務印書館發現呢本書,奇怪點解可以將議員嘅辯論稿結集成書。(沈偉男 facebook截圖)





呢套書總共分三卷,第二同第三卷涵蓋九二年至九七年,有關彭定康改革方案以及香港過渡期相關問題。

張秀賢領軍智庫再出發





張秀賢參與民主派初選期間,較少參與佢有份成立嘅「立言香港」運作。

民主派初選告一段落,分別出戰新東同九西嘅范國威同姚松炎,上星期都已經先後報名參選。有參與新東初選嘅中大學生會前會長張秀賢雖然輸咗,但之後都有唔少嘢忙。

張秀賢上年六月成立倡議組織「立言香港」,不過上年八月搞過一次論壇,同埋去台灣參與交流活動之後,就未有舉辦其他活動。睇番立言 Facebook專頁,對上一次更新已經係上個月十四日,出 post宣傳一個創新科技同意念交流嘅活動。

張秀賢解釋,當時立言暫停搞活動,係避免令人覺得活動同初選有關,但仍然有向政府同立法會提交政策意見書,例如上年十月,立言就《 2017年聯合國(反恐怖主義措施)(修訂)條例草案》提交過意見書。

雖然多咗時間參與立言運作,不過依家張秀賢面對嘅一大難關,相信係佢同佔中三子等八人,被控「煽惑他人作出公眾妨擾」等罪一案,代表三子嘅資深大律師麥高義喺月初預審時,申請撤銷「煽惑他人煽惑公眾妨擾」一罪,法官將案件押後至下月十三日裁決,仲未大步𨂾過。

撰文:巫不言


鍾意就快D Share啦!