掃呢頁CODE去手機

2018年3月19日 星期一

【閃耀人生女人心-謝玲玲(1)】返學有特權 婉君表妹的童星歲月 __,閃耀人生女人心,謝玲玲,

香港人認識謝玲玲,是因為她是「林家永遠新抱」,林家是指林百欣家族——她是林建岳前妻,為林家誕下五個仔女。林百欣二太余寶珠女士認定她是「永遠新抱」,本月 ...




香港人認識謝玲玲,是因為她是「林家永遠新抱」,林家是指林百欣家族——她是林建岳前妻,為林家誕下五個仔女。林百欣二太余寶珠女士認定她是「永遠新抱」,本月初謝玲玲舉行畫展,已屆92歲高齡的林老太親往支持。

這位林家永遠新抱,近年活躍藝術界,變成一個畫家。但回帶到60年代的台灣,謝玲玲之所以為人所識,是因為她是一位童星。

謝玲玲七歲入影圈,頭兩齣戲《婉君表妹》、《我女若蘭》已跑出,獲得金馬獎最佳童星獎及亞洲影展,被封為天才童星;少女時代拍過中視劇集《親情》、《一縷雙思情》、《雨夜花》等,不止紅遍台灣,而是整個東南亞。

原名謝正陸的謝玲玲,九姊弟中排第六,對上有五個家姐,對下還有兩名弟弟及一名妹妹,五官生得精靈趣緻,被鄰居推廌參加童星電影招考。她笑言:「我對眼好大,以前有個明星叫林黛,好大對眼嗰個,嗰時佢哋個個叫我『小林黛』,啱啱嗰時中央電影公司,台灣第一次將瓊瑤女士小說搬上銀幕,叫《婉君表妹》,要招考童星,鄰居幫我報咗名。」

之前袁詠儀說,參選港姐是因為從小大家都讚她漂亮,但「究竟我有幾靚呢?」靚靚於是去驗證一下。謝玲玲呢?是鄰居代她報名。

去到片場,好多小朋友等住去interview,導演李行話:「唔使,就係呢個妹妹仔!」妹妹仔就是指謝玲玲:「我細嗰時候眼好大,嗰陣時係好得意。」

從千多名小朋友中脫穎而出,謝玲玲第一部戲飾演一個楚楚可憐的孤兒,之後《我女若蘭》就飾演一個患有小兒麻痺、跳芭蕾舞的女孩。

小小年紀做慘情戲,到底如何入戲?謝玲玲全憑想像,想像自己那位留在大陸,未能一家團圓的大家姐慘況,培養情緒。

做童星即跑出,做了小明星的她,一邊讀書一邊拍戲。返學都有少少特權,就是獲校方批准留長頭髮。那時校方要求全校學生要蓄短髮,剪到齊耳,但謝玲玲因為要「連戲」,獲恩准「刀下留人」。可是一回到家,就一視同仁:「我父親教育我哋,一定要做好謙虛,所以呢方面我幾好,不嬲都唔會覺得自己好了不起,好紅,從來都唔會。打架嗌交都係鬧,屋企好傳統,長幼有序,我哋好尊重家姐,要聽家姐話,父母唔會特別就。」

謝玲玲的演藝生涯,說長不長,說短也不短。七歲入行,但真正全身投入拍戲拍劇,是19至22歲那四年黃金時間。23歲就息影,嫁給林建岳做豪門媳婦。一生人好像只打過一份工,就是演員。

《婉君表妹》是1965年作品,謝玲玲飾演婉君表妹的童年時代,她笑言被人叫了五十多年「婉君表妹」——回憶當時片場生活,在片場做功課,戲接戲冇覺好瞓,試過三日三夜不眠不休。成名當然有得有失,謝玲玲說:「我覺得係見得人多,但冇咗自己童年時候,冇得去玩。有少少……但唔會覺得遺憾,teenager出去玩嘅時間,我冇咗呢樣嘢,好似依家嘅蘭桂坊,我真係冇去,因為一路都拍緊戲,好彩我有好多兄弟姊妹,所以我一路都唔會覺得遺憾,或失去咩,我都好滿足同我啲兄弟姊妹一齊。」

謝玲玲慶幸自己生於台灣電影、電視界最好、最蓬勃的時代,當時盛產了「雙林」——瓊瑤電影時代的雙林:林鳳嬌和林青霞,還有秦祥林、秦漢等明星,亦曾與林青霞、甄珍等合作過,但合作不多,因為謝玲玲當時主力拍電視劇。

當年「雙林」先後嫁到香港定居,謝玲玲亦是:「喺台灣嗰陣見時間唔多,各自忙開工,佢哋當時真係好多戲拍,反而嚟到香港見吓。青霞有時會見吓,個女同邢嘉倩係好朋友,世界好細,依家好似見返以前嘅朋友。」

問到她有否與影星相戀,她就笑言:「我嗰時接觸冇咁多,同埋我自己家庭好多兄弟姊妹,夜晚去玩吓蒲吓都冇咗嗰個年代,可能自細有啲名氣,比較框住自己,媽媽又有少少將我框住,多數同屋企人一齊,拍完戲就返屋企。」就是因為有謝媽媽自小照顧,出入陪開工,故謝玲玲眼中的演藝圈,是比較簡單的:「取悅導演有好角色?完全冇。我就自細拍戲,有乜嘢都係媽媽帶住去傾,我同導演、製片都唔熟,簡單好多好多,唔使去應酬,因為自細有啲名氣,大個咗啲人就係因為我有名氣而搵我。」

【閃耀人生女人心——袁詠儀】

http://bit.ly/2G5Oale

【閃耀人生女人心-琦琦】

http://bit.ly/2HMJnmK

【閃耀人生女人心-張天愛】

http://bit.ly/2HHurFq

採訪:梁錦雯

攝錄:葉君海

攝影:林德雄

場地:Beefbar

精選娛聞,喺晒《娛果》

http://fb.com/appledailyent



香港人認識謝玲玲,是因為她是「林家永遠新抱」。
謝玲玲七歲入影圈,頭兩齣戲《婉君表妹》、《我女若蘭》已跑出。
謝玲玲23歲就息影,嫁給林建岳做豪門媳婦,一生人好像只打過一份工,就是演員。

鍾意就快D Share啦!