掃呢頁CODE去手機

2018年12月28日 星期五

【Boss Talk】由李嘉誠手上贏1億 俊和彭一邦:係一件醜事 __,李嘉誠,

▲敢言的彭一邦認為,作為公司之首是有責任講出事實真相。
▲敢言的彭一邦認為,作為公司之首是有責任講出事實真相。「同任何一個業主嘅關係搞到呢個地步,都係一件醜事嚟。」亞洲聯合基建(711,前稱俊和)行政總裁及 ...


「同任何一個業主嘅關係搞到呢個地步,都係一件醜事嚟。」

亞洲聯合基建(711,前稱俊和)行政總裁及營運總裁彭一邦所指的,

便是兩年前俊和跟長實(1113)因大埔慈山寺工程問題鬧上法院,

結果長實要向俊和賠償近億元工程費;

作為能成功在首富李嘉誠手上取得一億的男人,

彭一邦認為沒甚麼值得炫耀,

「話晒對方都養大我哋。」

更透露因此事令俊和接少了對方的工程。

記者:陳新政

攝影:何耀勤



長和(001)前主席李嘉誠出資17億元興建的大埔慈山寺由俊和承建,惟兩年前遭俊和追討2億工程費尾數,法庭判詞認為長實對工程提出過份苛刻要求,證人透露指,單是以色列訂做的防彈玻璃窗戶改動6次,結果法庭判俊和獲賠償逾9,700萬。彭一邦表示,俊和過去未曾跟任何一名業主打過官司,形容慈山寺官司是一件醜事:「講真係唔值得,同業主搞到咁都係醜事,希望嗰單官司係第一單,都係最後一單。」他又坦言,俊和創立之初曾靠長實的工程成長,「長江某程度上養大我哋公司。先父同長江關係好好,我諗要飲水思源。」他明言已接少長實的生意,「都冇辦法,希望時間可以解決一切。」



業界生存空間縮窄

事隔兩年,彭一邦再提起這件事,主要是看到本地企業在業界的生存空間不斷收窄,他舉例子,以金額計,過去香港大型基建工程招標,如沙中綫、高鐵、港珠澳此等千億工程項目,港資公司能參與項目只佔約16%:「而且係部份參與,唔係全資負責喎。」

同時,政府項目計分制,要睇過往紀錄:「即係你以前有造過橋,未來先接造橋嘅工程,海外公司嘅經驗又可以評分,咁中小企永遠都冇得參與,𠵱家接到工程嘅港資真係5隻手指都數唔到。」他形容本地承建商入標就像「拎住士巴拿去踢波」,你不接受,其他公司亦會爭住做:「唔做東家,就真係得番西家,而我哋目前就承受緊呢個痛苦。」

除了政府工程制度,本地搶人文化及業主條件苛刻,令縮窄建築商生存空間,例如行規會將工程完結日期預先提早3個月以上:「呢個係陋習,其實係想逼個承建商盡快起貨,遲咗就罰款。另一方面,每次有新工程,就會加一成人工搶人,到下個月有新地盤,又再搶對上一個地盤嘅人。」



▲彭一邦近年雖然不再直接管理建築部,但有項目出現大問題,便會親身上陣扭轉困局。

▲彭一邦近年雖然不再直接管理建築部,但有項目出現大問題,便會親身上陣扭轉困局。

自己有責任發聲

他又以黃埔站工程作例子:「黃埔污水系統有幾十年冇維修過,啲污水管經常穿,污水噴出嚟,同事要繼續趕工,我每次着西裝落去,都踩住啲屎水,喺好嘈嘅重型機械聲中同啲同事溝通,可想而知有幾惡劣,好多同事之後仲有皮膚病。」

在新聞鏡頭上,俊和親政府的立場成為眾矢之的,彭一邦苦笑指:「會唔會又俾人鬧,尤其同你哋做訪問。」彭一邦曾在美國執業4年,2001年回港,至今21年,他做事要求仔細及有計劃,就連訪問準備都一樣,但鏡頭一開,他便滔滔不絕,不會跟劇本講嘢,他認為自己有責任發聲:「社會同企業要進步,意見無論啱與錯都應該要表達,我選擇咗拎出嚟講,我都預咗被人鬧,例如喺鍵盤裏面講嘅,我都習慣咗,希望大家講啲可以負責任嘅說話。」

彭一邦的辦公室十分簡潔,牆上掛起一幅照片,是他的攝影作品,「我用A7RIII,因為quality最好,旅行會用Olympus,方便用慢快門。」攝影玩了逾十年,今年為俊和成立五十周年,公司承建的工程便是他鏡頭的model之一,他更成立Lifewire「護‧聯網」,將作品拍賣,多年來籌得兩百萬善款,支援特殊病病人。



what's your MOTTO?

「作為公司之首,有責任講出事實真相,不敢講才是最大問題。」




鍾意就快D Share啦!