掃呢頁CODE去手機

2019年3月4日 星期一

【升呢同古天樂睇齊】最差時代孕育好演員 杜汶澤:新一代有社會良知 __,古天樂,杜汶澤,

採訪:曹家誠/攝影:陳慧安、廖達燊
電影《G殺》是一齣台前幕後均由年輕人主導的純港產懸疑片,是導演李卓斌操刀的首部長片,找來陳漢娜、林善、黃璐等新演員擔正,並獲第38屆香港電影金像獎最佳 ...


電影《G殺》是一齣台前幕後均由年輕人主導的純港產懸疑片,是導演李卓斌操刀的首部長片,找來陳漢娜、林善、黃璐等新演員擔正,並獲第38屆香港電影金像獎最佳女配角、新演員及新晉導演等提名,從充滿暴力、色情及血腥的預告片中,已感到此片Cult味十足,觸及師生戀、校園欺凌、黑警、性工作者和新移民等大量社會問題,其中飾演陳漢娜(Hana)爸爸兼黑警龍爺一角的杜汶澤,日前在九龍塘接受《蘋果》訪問時直言,現在是最差的時代,但卻產生了最好的演員。



電影題材和社會脈搏從來都息息相關,那怕你高呼討厭政治,但有時候討厭的事會自動找上門,不管你在任何崗位,阿澤表示:「我夠膽講,我哋電影圈以前嘅新人個個都係戇XX,唔識做戲不特止,係乜X都唔識,出面賣緊幾錢個飯盒唔知,社會發生緊咩事佢又唔知,就算有啲做咗老竇生咗個仔又點?一樣咩都唔識戇XX。」相比下,阿澤認為新一代演員的誕生更可貴:「我好欣賞呢一代嘅新人,唔單止呢套戲嗰班,另外吳肇軒、游學修、余香凝同廖子妤佢哋同以前新人好唔同,跟時代脈搏好貼近,知道個社會發生緊咩事,好有良知。」



諷刺的是在最差的環境下,卻造就出一群阿澤口中的好演員,他說:「首先我覺得教育係關事,雖然自己受教育唔多,但我仍然相信教育幫到呢班後生仔,其次應該係社會形勢令佢哋被迫認識同關心更多嘅嘢,因為你唔攪個社會,個社會都會嚟攪你,呢班演員係環境因素形成,以前嗰輩覺得好似入到行就一定發到達咁,未識做戲就識擺款、多多要求,但而家個電影市道咁差,大家越來越懂得珍惜眼前機會,係環境造就咗咁多有質素嘅新演員,所以有啲人話最好的時代同最差的時代可能就係而家。」



除電影圈外,現今香港何嘗不是經歷最壞和最好的年代?阿澤同意:「有人話香港好撕裂、好悲哀,我覺得唔係,如果團結嘅基礎唔穩健,咁就算咩真正團結呢?真正文明社會應該係每個人都有獨立思考能力,大家意見唔啱因為每個人都有唔同思想㗎嘛。比較以前而家好好多,雖然唔係太和諧,但每個人認知度係高咗,起碼以前無選擇,TVB播咩你都要睇,但而家唔會,其實所有嘢都係息息相關,有咁嘅社會先培育到咁嘅演員。」



吸引阿澤答應演出的原因,他笑言原因只有兩個:「首先係因為陳漢娜,佢上一套《殺破狼‧貪狼》係古天樂做佢老竇,今次到我做佢老竇,突然間覺得自己同古天樂變咗同一個Level。第二就係做黑警,我睇完個劇本如果佢搵第二個人去做黑警呢個角色我會嬲,冇人會好似我咁了解黑警,我係香港黑警研究科科長,所以甚麼『劇本角色吸引』嗰啲全部都呃X人嘅。」近年不少年輕人覺得逢警必黑,阿澤認為﹕「咁又唔係逢警必黑,但未至於去到要表揚囉。」



整套電影及拍攝團隊中,除出品人邱禮濤外,阿澤是年紀最大的一位,他形容是一個完全反叛的團隊,電影寫實地反映出年輕一輩的失落及無助,阿澤又認為現今年輕人應該何去何從?他說:「我作為老嘢夠膽講,最唔應該就係對年青人指指點點,佢哋唔使你勉勵,總之唔好咁多嘢講就得㗎喇,唔該唔好以過來人去分享經驗,最叻係你啦,我都後生過,好知道當時自己想點。」



即使在團隊中最富經驗,阿澤依然拒絕分享,原來跟自身經歷有關:「我最憎就係喺片場撞到啲老嘢,講到好似為你好咁,要教精你塞錢入你袋,如果你教我嘅嘢令到我好,咁嗰樣嘢唔係屬於我,我做錯咗都係我自己去承受先有機會去改進,所以作為老嘢呢個『教』字真係難聽過粗口。」事實上類似的說話,又何只在片場出現。



既然是演員身份,拍攝時阿澤話只會做演員本份:「未到我埋位就行埋一、二邊等,等得太耐我就會行去X佢點解咁耐都未到我,呢個咪係演員嘅本份啦。」即使演員間,阿澤話亦不會過份和對手研究及討論角色:「拍戲咁多年最欣賞就係梁朝偉,佢唔會同你有多餘嘅研究同交流,唔會教你又唔會提點你,到演嘅時候佢就會帶到你入戲又畀到空間你,的確我喺佢身上係學到好多嘢,至於嗰啲教過我做戲嘅人,喺佢哋身上學到嘅就係記得以後唔好教人。」



講到對這群新一代演員推崇備至,然而阿澤自己稱暫無意再開戲,但對於近年再度湧現一套套純港產電影,而且口碑和票房成績均有目共睹,阿澤表示樂見這現象:「其實更加應該係咁,分分鐘港產片開戲多過大陸,事實係大陸有咩戲開啫而家?成日有啲人用舊聞當新聞,仲以為大陸好多錢搵,事實上邊有錢搵呀,上面靜過太空,開戲?交咗稅先講啦。」



化妝:Connie Lai



精選娛聞,喺晒《娛果》

http://fb.com/appledailyent



第二屆最港電影大獎投票網址

https://bit.ly/thekongestfilmawards2018



3月7日《動腦Q馬拉松》

一日玩11場 全日派22萬

12:30pm-10:30pm

Let's QQQQQQQQQQQ the money!

http://bit.ly/2ICO2Mb



採訪:曹家誠/攝影:陳慧安、廖達燊 處身動盪時局,阿澤認為會年輕演員更貼近時代脈搏。 處身動盪時局,阿澤認為會年輕演員更貼近時代脈搏。
他又批評以前一班演員,連社會基本價值都可能不聞不問。

他又批評以前一班演員,連社會基本價值都可能不聞不問。
 阿澤在《G殺》團隊中,是年紀第二大的一位,他讚揚一班年輕台前幕後。

阿澤在《G殺》團隊中,是年紀第二大的一位,他讚揚一班年輕台前幕後。
 阿澤認為「老嘢」不能恃老賣老,讓年輕人有自己的探索空間。

阿澤認為「老嘢」不能恃老賣老,讓年輕人有自己的探索空間。
 投身影圈多年,阿澤特別欣賞梁朝偉,沒有過多介入,埋位後又能留空間給予發揮。

投身影圈多年,阿澤特別欣賞梁朝偉,沒有過多介入,埋位後又能留空間給予發揮。
(劇照)

(劇照)
(劇照)

(劇照)

鍾意就快D Share啦!