掃呢頁CODE去手機

2019年4月28日 星期日

【娛樂人物】娛樂圈血淚史之欲哭無淚 劉倬琦 __,劉倬琦,

44歲的劉倬琦受訪時很精神,一開口就講唔停。去年回流香港定居的她,一心想復出再創一番事業,她說正埋頭寫劇本。
44歲的劉倬琦受訪時很精神,一開口就講唔停。去年回流香港定居的她,一心想復出再創一番事業,她說正埋頭寫劇本。要不是上月尾登上雜誌封面,拍得她在中環貼街 ...


要不是上月尾登上雜誌封面,拍得她在中環貼街招(內容很迂迴,提及無綫一位中層如何受到辦公室政治迫害,其後自殺收場、另又提及「陳公公」疑似影射陳志雲等等),大概一般市民大眾不會記得她──劉倬琦,才醒覺這位「幾眼熟」的97年落選港姐,又「出返嚟」有新聞了。

劉倬琦是新的藝名,一年前仍是大家睇慣的「劉綽琪」,英文名叫Patricia、本名劉依清的她,自身故事的曲折,遠比她的娛樂圈發展史精采。例如私生女的家世、14歲親眼目睹母親在家中上吊自殺、2015年在網上自爆嫁了老外,老公兩年後卻因淋巴癌不幸病逝……幾乎可拍一齣悲天憫人的苦情片,又愛又恨有血有淚。

不過,44歲的劉倬琦說:「我有段時期係喊唔到……喊唔到我諗係麻木咗,覺得人生係咁㗎喇,過得一日得一日,嗰段時間我好似迷失的羔羊,好冇安全感,邊度係我嘅家呢?」

她說:「流到眼淚嘅人呢,你都仲有希望,到咗欲哭無淚嘅階段嗰陣,你就知道有幾慘喇!」

欲哭無淚可能比較文雅,好多時候,直接啲講,叫喊都無謂。

撰文:文嘉龍

攝影:梁志永

劉倬琦的童年時。她說:「我細個住Happy Valley,唔代表happy㗎吓!」 劉倬琦的童年時。她說:「我細個住Happy Valley,唔代表happy㗎吓!」

我太早經歷死亡

只要劉倬琦一開口,她可以一口氣不停講不停講,只是越講嘴角就開始有點抖顫,「啲人話我吸毒喎,如果吸毒吸到我咁精靈就好囉!」她真正有癮的,是可樂癮,「我好鍾意飲可樂。」訪問期間,她已飲了兩罐無糖可樂。仍需要食藥嗎?劉倬琦說,香港地好多人都有抑鬱症,但她說鎮靜劑藥物,現在已經不用食了。

藥不用食,但憂鬱仍在。訪問中,劉倬琦提得最多的,是「死人」,由翁美玲黃霑講到梅姐哥哥再到藍潔瑛盧凱彤,「at17有個女仔(盧凱彤)都係跳樓自殺,我唔識林二汶啦,但我覺得佢答嗰句好正常,佢話有朋友問佢:『Are you OK?』佢答:『I will never be OK!』Same!尤其是嗰個係你親人,嗰個疤痕係永遠都喺度嘅,但你選擇望住個疤痕喊呢,定係同自己講,我要爭氣做人,我要逆境自強,我要能屈能伸!」

當然,明星自殺怎及親人自殺般傷痛,尤其親歷其境。「想自殺嗰啲人係好早已經有呢個諗法,係睇吓幾時去實行,等於我媽咪喺自殺之前特登請咗一個星期假,同我去咗好多地方……佢亦同我講咗一句說話,『樹欲靜而風不息,子欲養而親不在』,佢話諗起佢媽媽,即係我阿婆,跟住我feel到佢有唔開心,因為佢嗰時已經有抑鬱。我爹哋嗰時一年都唔知有冇兩、三日喺香港,我媽咪好靚,英文非常之好。我問咗佢一句:『哎吔,自殺嘅人係咪會落地獄㗎?』以前情緒病患者好少會講畀人知,覺得係一件羞家嘅事,我媽咪嗰時嘅社會風氣仲係冇咁多人肯出嚟講。佢有嚴重鼻敏感,我都有遺傳咗。」她再補多句:「我媽咪靚過我好多!」

劉倬琦小時候家住跑馬地,只得她與母親兩人。「你要記住吓,我細個住Happy Valley,唔代表happy㗎吓!」母親自殺後半年,一直在美國有家室的父親安排她到夏威夷留學,「衰啲講句好似孤兒仔咁,我寧願我喺保良局都唔跟我爹哋去美國!」97年回流選港姐、08年聲稱要去荷李活發展又走了,「人一世物一世,都想要去一次夢工場!」到了去年2月又再一次回流香港定居。



「我阿爺係二世祖」

劉倬琦是私生女,她爸爸和正印一家一直在美國居住,媽媽是余兆麒(中國聯合銀行創辦人)的私人秘書。「我諗任何一個女人嫁咗一個老公呢,一年都見唔到個老公呢,係點都會唔開心嘅。我爹哋都幾叻嘅,我哋家族喺內地經營銀行,我諗係我阿爺之前嗰幾代已經經營銀行(在上海),我阿爺係二世祖,playboy嗰種,我阿嫲同余兆麒將軍個老婆係同學,我阿嫲落到嚟香港帶住我爹哋嗰時,教過吓書嘅,之後先至移民去美國,我阿嫲英文好過中文,佢喺名校華仁定皇仁教過書。」

14歲親歷母親自殺,劉倬琦說自己太早經歷死亡,有點麻木。母親死後不久,生父安排她到夏威夷讀書。「我去到夏威夷一落機先知,佢原來同個大婆離咗婚,同咗一個鬼婆結婚,我係有一個細過我十幾年嘅妹,係mix嚟嘅,嗰吓打擊先大!人喊得到呢,都係一種抒發,我有一段時間係喊唔到,欲哭無淚嘅感覺!」



花樣年華的劉媽媽,甚有粵語片女明星風采。

花樣年華的劉媽媽,甚有粵語片女明星風采。

人一世物一世嫁一次囉

與父親的關係,又愛又恨,「我同我爹哋嘅關係,可以點樣形容呢?係又愛又恨,始終佢係我爹哋,佢對我媽咪唔好,係佢花心啫,佢唔覺得有問題,佢係令到佢身邊嘅仔女唔開心、佢嘅女人唔開心,佢自己最開心,佢某程度嚟講係一個好自私嘅人。」

劉倬琦08年離開娛樂圈,聲稱要到美國荷李活發展,有另一個說法其實是要去探望在美國年事已高的父親。「咁我始終係佢個女,佢始終係錫我嘅。喺佛教嘅角度,有啲人係嚟還兒女債嘅、有啲人係嚟還父母債嘅,咁我覺得我係屬於還父母債㗎!有一樣嘢我覺得我爹哋係幾風趣㗎,佢嗰時身體唔好,要食降膽固醇藥,佢同醫生講,『我點解要戒口啫,你都叫我食膽固醇藥咯』,佢個道理好啱㗎,佢係歪理王嚟㗎,如果我係個醫生呢,我就落重劑㗎喇!」



第一次曝光的劉爸爸照片,在女兒口中,是個花心的爸爸,劉倬琦對他,又愛又恨。

第一次曝光的劉爸爸照片,在女兒口中,是個花心的爸爸,劉倬琦對他,又愛又恨。

「留低嗰個先至慘」

花心的爸爸,多年來卻對劉倬琦兩母女的物質生活,從來冇手軟,「錢係買唔到快樂,我只可以咁樣答你,但錢又不能冇喎,因為貧賤夫妻百事哀……有時啲嘢係預計唔到嘅,佛學角度可以講係前世今生啦,科學角度嚟講就每個人身體入面都有癌細胞……你要記住節哀順變,有生必有死,某程度上,化得嚟又唔可以熄咗道火!」

母親自殺、父親病逝,還要面對自己的另一半離開。劉倬琦說,其實同外籍老公識咗好多年,09年劉為一個在美國讀電影要拍片交功課的朋友做幕後工作,與同樣幫朋友手做幕後的老公,一拍即合。「我哋09年識,佢又幫手(拍片)、我又幫手,一直都交往,到佢病之前,我年紀唔輕,不過佢細過我。女人歲數有個統計係長命過男人嘅,如果一對夫妻係真心相愛嘅,你係希望對方死先過自己嘅,因為留低落嚟嗰個先至慘。」

劉倬琦說外界很多人誤解,以為她知道老公有病,才決定下嫁的。「因為我係私生女,所以結唔結婚對我嚟講冇乜所謂,不過人一世物一世,咪嫁一次囉,結畀你睇,行埋嗰步,叫正正式式有個交代畀自己。唔係話病唔病嘅關係,只不過一直有呢個打算,我哋唔想俾一個婚姻綁死咗自己,唔想為一個婚姻制度去做一啲嘢,但係我作為一個女性,想影張婚紗相靚靚哋,唔係因為一張婚約,因為我同佢嘅承諾一早已經在心中!到知道佢有病,我覺得係交代,叫做嫁咗出去囉,就係咁簡單!啲人話,嘩,你明知佢乜乜乜都咁,我09年識佢㗎喇,其實中間我哋都有事發生過,我哋試過分開過!」

想過再結婚嗎?「當然希望再遇到另一個伴侶,唔係結唔結婚,係想有個伴侶,係希望嘅。」



從來都同陳志雲先生唔熟

面對至親離世,說到欲哭無淚,劉倬琦說了句坦白得來又幾好笑的說話,「我拍戲嗰時咪成日俾人話演技差嘅,係因為我真係拍唔到喊戲,流唔到眼淚,私生活又好、拍戲又好,都流唔到眼淚。」的確,大家對劉倬琦拍戲的印象無幾,比較說得出口,是她和阿姐汪明荃演母女的《識法代言人》,她06年跳槽亞視拍過的《義無反顧》,即使有戲外是非,例如投訴對手海俊傑鹹豬手,或大爆主角Deanie姐葉德嫻如何專制,都掀不起甚麼話題。



97年選港姐,仍是用本名劉依清參賽,她落選了;身旁的佘詩曼得了季軍。

97年選港姐,仍是用本名劉依清參賽,她落選了;身旁的佘詩曼得了季軍。

「好想拍一啲喜劇」

97年港姐三甲是翁嘉穗、李明慧和佘詩曼,劉倬琦落選一年後,才獲無綫安排sit-in藝員訓練班當旁聽生,當年的藝員訓練班同學有林峯、楊怡等人,輾轉22年,去了美國又回流,其實今次「復出」想得到甚麼?「我鍾意做talk show,可以發表自己意見,叫我對住份稿照講,𠵱家興趣不大,啲人話去美國係咪發展唔好,我想講𠵱家就算你去到非洲,只要你上到網,你就可以做你自己想做嘅嘢。我好想拍一啲喜劇,年年都仲係睇緊《家有囍事》……」

發生被偷拍在中環貼街招,內容提及無綫前中層自殺一事,又出現「陳公公」的化名疑似影射陳志雲,劉倬琦稱已經與律師商討採取法律行動,她說:「我從來都同陳志雲先生唔熟㗎,係以前《K-100》個監製問我『做咗啲乜嘢令到陳志雲唔鍾意你呀』;何麗全先生就係舊年出席一啲場合撞到,到佢哋搞亞姐,同我傾,又話想簽我經理人約。」

現在的家?一個人租住沙頭角的村屋單位。據劉倬琦說,原先有一個網上OTT平台找她主持合作的,又如原先亞視有斟過她為亞姐選舉做司儀和想簽她經理人合約的,其後統統都沒有下文了。「我𠵱家手頭上有幾個project搞緊。」她說正在埋頭寫劇本。

劇本可以預設,但人生不似預期,正如今次「復出」發生的荒誕貼街招事件,問她畀人感覺好似好癲咁,有冇唔開心?「最唔開心嘅嘢,係一啲我識嘅朋友話,我好想見番以前個Patricia呀,死啦,點算呀?佢咁樣咁樣……」



現在一個人租住沙頭角村屋,劉倬琦話多得佢前助手。「多謝我個前助手呀吓,令我以後要帶眼識人。做啲傷人不利己嘅事,有咩益處呢?」她說前助手「穿櫃桶底」呃咗佢過百萬。

現在一個人租住沙頭角村屋,劉倬琦話多得佢前助手。「多謝我個前助手呀吓,令我以後要帶眼識人。做啲傷人不利己嘅事,有咩益處呢?」她說前助手「穿櫃桶底」呃咗佢過百萬。

【後記】挪威監獄與瑞士精神病院

同劉倬琦傾偈,你會發現她思維好跳躍,講亡母會講埋翁美玲,講喊唔出又會講埋藍潔瑛,講經歷死亡又會跳去講Stephen Hawking,連全球暖化問題都要講埋……她又會在拍照期間問攝影師,「知唔知中東賣遮點解?(攞嚟搞)」,又會捉住你隻手然後問「我同你𠵱家兩隻手一齊擺落個煲度打邊爐,係咩?(淥死誰手)」……

其實,有乜要講,有乜可以講、有乜講不得,她好清楚。

劉倬琦說,最理想的退休生活,係移民去挪威然後犯案,咁就可以被送入去有如五星級酒店環境的哈爾登監獄;有精神病咩?她說千祈不要送她去青山,她想去的,同樣是服務設施俱備的瑞士精神病院。

「你可以話我癲,但我唔係藍潔瑛嗰種癲,我呢種癲,係叫另類癲。」劉倬琦邊說邊大笑。

場地提供:M2 Home(皇室堡)




鍾意就快D Share啦!