掃呢頁CODE去手機

2019年5月18日 星期六

【娛樂人物】健力士最長壽DJ做節目當運動94歲Uncle Ray快樂之源 __,

已屆94歲高齡的Uncle Ray,至今仍在周一至周五晚上,風雨不改主持電台節目三小時。
已屆94歲高齡的UncleRay,至今仍在周一至周五晚上,風雨不改主持電台節目三小時。勞工及福利局局長羅致光早前提出60歲中年論,現年94歲、獲健力士 ...


勞工及福利局局長羅致光早前提出60歲中年論,現年94歲、獲健力士世界紀錄確認為最長壽DJ的Uncle Ray(Ray Cordeiro),應該是個「幾後生」的老人家。由49年在麗的呼聲開咪至今,Uncle Ray做DJ已經70年,現時周一至周五仍風雨不改主持節目,皆因音樂就是他的生命、他的快樂之源,他笑言自己幾懶,每日做節目就當作是運動。

採訪:戴彩煥

攝影:陳俊強

相關新聞:訪問披頭四:叫佢哋去紅燈區

有「樂壇教父」之稱的Uncle Ray,中文名郭利民,是香港土生土長的葡萄牙籍人士,入行70年的他訪問過的粒粒都是國際級天王巨星,包括披頭四(The Beatles)、Bee Gees及艾頓莊(Elton John)等,香港的許冠傑(Sam)、羅文也是Uncle Ray提攜走紅。

數十年前,Uncle Ray已屆退休之齡,但他仍繼續在周一至周五晚,為香港電台主持節目《All The Way with Ray》至今,因為音樂就是他的生命、他的快樂之源。Uncle Ray日前在其廣播道寓所接受《蘋果》專訪,問到他何時退休,會否希望做到120歲?Uncle Ray笑說:「120歲?我真係唔信,如果可以120歲,我第一個排隊。我冇諗到做到幾多歲,最緊要身體,希望一路做。我多謝我阿媽,佢死之前話:『阿仔,我喺邊度都好,我一定會睇住你。』我知我有乜嘢好彩,都係多謝我阿媽。」



消夜食快餐店

這個最長壽DJ的長壽秘笈,Uncle Ray未有特別提供,皆因他做節目做到凌晨,總是「遲睡遲起」,雖不吸煙,但偶爾也會嗒番杯紅酒,飲食方面不愛清淡,也不愛做運動。他笑說:「我個人都幾懶,冇做運動,游水就有。」他又指:「我做節目之前就唔食嘢,我晏晝起身(約下午1、2時)就食一餐,咁就捱成日。夜晚做節目我就好開心,乜嘢事都冇(指肚餓),做完節目就同契仔Andy(周舜河)同隻狗仔出街消夜,我鍾意食雞翼,就喺快餐店買雞翼。」

體力和記憶力,都是令長者困擾的問題,但年屆94歲的Uncle Ray仍可以獨自一人做深宵節目做足三小時,其實他曾多次通波仔,在九年前曾接受換二尖瓣開胸手術,又裝了心臟起搏器,明年便到期更換。年紀漸大,記憶力也開始衰退,甚至面臨腦退化,可曾擔心自己遇上那一天?「我聽就聽得多,我希望我唔會有咁嘅事。我諗都冇諗到我自己會有事,我晚晚做三個鐘頭,一個星期五晚,諗都冇諗過我會暈,可能夜晚節目係我exercise。做呢個節目有時好sad,有個聽眾晚晚打電話嚟同我傾偈,忽然間停咗,原來佢過咗身喇。」Uncle Ray欷歔地說。

除了做節目,Uncle Ray也拍過不少電影,包括《摩登保鑣》、《失業生》和《我愛夜來香》等:「許冠文同Sam嘅電影我做咗6套,許冠文話我係lucky man,有我就發財啦。」對演戲可曾有興趣?Uncle Ray扁一扁嘴說:「冇乜興趣,都係玩吓咁,唔係特別鍾意。」

相關新聞:【開咪70年】訪問粒粒巨星



Uncle Ray(右)曾跟隨母親到澳門生活,回港後在胞兄(左)介紹下入麗的。 Uncle Ray(右)曾跟隨母親到澳門生活,回港後在胞兄(左)介紹下入麗的。
Uncle Ray在1949年加入麗的呼聲,展開他的廣播之路。

Uncle Ray在1949年加入麗的呼聲,展開他的廣播之路。
1987年,Uncle Ray穿上禮服到英國接受英女皇頒授MBE勳銜。

1987年,Uncle Ray穿上禮服到英國接受英女皇頒授MBE勳銜。

戴帽做Image

Uncle Ray的家是個大寶藏,有2萬張極珍貴兼絕版的黑膠唱片,牆上掛滿當年披頭四給他的親筆簽名雜誌,當然也有一大堆心愛的帽子:「一個人要有一個image,有啲特別嘢,我就戴帽喇。」訪問當天,Uncle Ray便戴上自己最喜歡的藍白色畫家帽。至於家中2萬隻黑膠碟,現在都變成「收藏品」,閒時只會聽CD和上YouTube:「我搵新歌,或者搵舊歌,由啲新人彈,睇吓點進步。」

至於家中珍藏將來會送給誰,還是交由甚麼機構保管?Uncle Ray想一想說:「我好多謝我契仔Andy,冇佢我冇可能做到咁耐,佢幫我搞掂晒啲嘢,我諗都冇諗過玩電腦玩CD,佢教我玩電腦,教我set up好,教我上網WhatsApp。我啲嘢都係留畀Andy㗎喇,佢都係好鍾意音樂,佢又幫我打理我啲collection。」



契仔照顧開咪

Uncle Ray的54歲契仔Andy,85年擔任他的助手,88年出外發展自己事業,曾是九倉電訊旗下EC電訊總經理,06年提早退休全副精神照顧契爺。訪問當晚9時許,Andy駕車接載Uncle Ray到港台,準備主持晚上10時至凌晨1時的節目。一入直播室,Andy即為Uncle Ray設定好電腦播放歌單,待開咪後15分鐘,Andy便先行離開,讓他獨個兒在直播室開咪撳掣播歌。Andy輕輕的說:「畀佢自己handle番,對佢嚟講係一個好好嘅exercise。」Andy後來還告訴記者:「其實Uncle Ray有食靈芝孢子㗎。」



在澳門恨做鼓手的Uncle Ray,後來不時與好友夾band打鼓。

在澳門恨做鼓手的Uncle Ray,後來不時與好友夾band打鼓。
昔日流行聽眾寫信到電台點唱, Uncle Ray的點唱信堆積如山。

昔日流行聽眾寫信到電台點唱, Uncle Ray的點唱信堆積如山。
契仔Andy每日皆會陪Uncle Ray到港台主持節目,為他預先打點一切。

契仔Andy每日皆會陪Uncle Ray到港台主持節目,為他預先打點一切。

鍾意就快D Share啦!