掃呢頁CODE去手機

2019年8月4日 星期日

【娛樂人物】譚小環 細路,咪餓壞 __,譚小環,

譚小環開過手工藝店,畫起水彩畫都有紋有路,畫出陽光燦爛的太陽,做人最緊要開心。
譚小環開過手工藝店,畫起水彩畫都有紋有路,畫出陽光燦爛的太陽,做人最緊要開心。近年譚小環多了個外號叫「魚蛋皇后」,這粒魚蛋沒有甚麼革命,只想「渣哥」可 ...


近年譚小環多了個外號叫「魚蛋皇后」,這粒魚蛋沒有甚麼革命,只想「渣哥」可以遍地開花;現實是,小店難敵貴租,舖位已經由6變3,但當初開店的初心,始終如一。

譚小環說:「舖租又貴啦、食材又貴啦,我哋唔想將啲價錢加喺市民身上呀!」

每次看她們店子的面書專頁都令人覺得很療癒,封面圖片上那句「同熱愛這老口味」已經充滿香港味,每日出帖更加緊貼時勢,例如最新的「細路,唔好餓壞身體」的免費食券;之前有每日自動「壽終正寢」的外賣飯盒……

老闆娘小環說:「希望可以調劑吓𠵱家緊張嘅香港生活」第一波的罷市行動,小環舖頭已率先響應;遊行途中亦總會見到小環兩公婆的身影。

被稱為良心小店,譚小環說:「我哋只係做咗我哋要做嘅嘢!」不用說太多,行動最實際。

撰文:文嘉龍

攝影:沈健程

由往年的7.1遊行到今年的反送中,譚小環兩公婆都用行動表態。資料圖片 由往年的7.1遊行到今年的反送中,譚小環兩公婆都用行動表態。資料圖片

供「我愛香港」免費餐

早在6.12的第一波罷市,小環舖頭率先行動支持,輪到今次8.5三罷,魚蛋店決定「門照開」,亦會繼續提供「我愛香港」免費套餐,請食腸粉撐真.細路。「渣哥」面書前晚出post,回應8.5大罷工的安排:「罷工唔開,又怕有熱血細路肚餓冇嘢食,想繼續提供「我愛香港」免費套餐;因為我哋覺得,每個人都有不同嘅崗位,有人負責救火,有人負責拎水,有人負責急救,咁我哋嗰三間舖,係應該做最後嘅食物支援。雖然都唔係話幫到好多,但好似人人出少少力,就可能推動到少少,希望大家唔好覺得我哋好儍,亦唔好介意我哋出嘅力唔係好大。」

「渣哥」的hashtag真係好正,例如#好人大人細路都一世平安;#想蝦渣哥你問過真香港人未;#超正香港人總有你鼓勵,還有#遍地開渣,管理員小編當然不會被老闆怒炒,因為好多時老闆(小環老公)都會親身出鏡又出po!「我哋比較生活化,唔想咁悶,變咗有時見到一啲比較得意嘅金句,我哋就會post上去,希望可以調劑吓𠵱家緊張嘅香港生活啦,大家笑吓輕鬆吓,唔好成日咁繃緊!」

迎難而上,事實是這幾年經營小店都是艱辛時刻,「呢幾年都不斷辛苦經營緊,我哋又想啲員工有一個好啲嘅福利,亦唔想定到個價錢咁高,一加價即係市民又要畀多啲,但係點樣先可以平衡到呢?平衡唔到㗎喎,租又會加你啦,入貨嘅成本又不斷加,如果唔係轉介落買嘢嘅市民度,我哋何來維持生意呢?兩年加一次價,我哋都要開晒會投票睇吓加唔加好……呢幾年都係艱難㗎,冇一刻輕鬆過。」

譚小環的母親是賣睡衣的小販,她自細陪住母親開檔,如今自己開檔賣魚蛋,她回想14年在銅鑼灣開第一間舖,初心就是要尋回兒時香港的味道。「我開呢間小食店嘅初衷,其實係想搵番我小時候食小食,香港人大家好開心喺條街度,買魚蛋燒賣腸粉,嗰段最開心嘅時刻。我媽咪係小販,我細細個同佢一齊賣嘢(睡衣),我細個見到隔籬啲檔係炒腸粉賣豆漿,呢啲係我兒時回憶,我好想將呢一份回憶帶返畀𠵱家嘅年輕人!」

可惜最近香港的味道似乎不太對味,「我諗唔好逼到自己個情緒咁緊,有好多嘢唔係我哋香港人可以做到,我亦都唔想太多嘅負面情緒充斥住香港人,我希望盡量輕鬆吓,喺適當時候能夠畀到自己一個休息,個腦部要休息、身體要休息,令到自己強起嚟,生活先至可以繼續落去㗎嘛!」

唔少網民都留言說是良心小店,老闆娘說:「香港都有好多良心小店嘅,我哋只係做咗我哋要做嘅嘢!」



14年開店賣魚蛋至今,小環與丈夫蔡強榮說初衷就是要尋回香港兒時回憶的味道。 資料圖片

14年開店賣魚蛋至今,小環與丈夫蔡強榮說初衷就是要尋回香港兒時回憶的味道。 資料圖片

十二年入面一定有危機

小店要艱苦經營,譚小環兩公婆這幾年都有自身問題要面對。兩年前,小環老公蔡強榮(Eric)患上肺癌一期,可幸發現得早,立即切除右邊上下肺葉的一半,不用經歷電療、化療之苦。

「其實佢嘅病亦都提醒咗我自己,咦,年紀有番咁上下,都要顧吓自己嘅身體健康。以往嘅我係唔運動,可能大家都覺得我好瘦,其實我膽固醇係幾高……尤其是我老公啦,𠵱家呢方面(飲食)我畀咗好多壓力佢,佢話不如睇得鬆啲啦,我話唔得呀,起碼呢幾年喺我監察之中你要食乜食乜,我都要睇得好緊。」

老公的多年煙癮,話戒就戒,「煙係佢自己話要戒。以前佢食煙,我會話戒咗佢啦,到佢發現咗有呢個病嘅時候,我唔想再加重佢壓力,我就唔出聲,只係諗辦法點樣去醫好個病先;反而係佢自己講話唔再食,將袋口嗰包煙攞出嚟,到𠵱家都冇話要再食。佢早幾個月仲幫醫生做咗個記者會,佢做咗戒煙大使!」

譚小環說,因為老公這一場大病,令到兩夫妻更加齊心面對難關,「更加深入了解多咗,變咗我哋已經係不可分割,去到另一個層次囉。」

07年結婚至今,當然經歷過婚姻危機。任職保險公司區域總監的蔡強榮,曾流出過在夜場咀女相片,不過風雨過後再加上大病一場,兩夫妻感情更勝從前。「十二年入面一定係有危機,個危機係大定係細啫!我幾享受𠵱家嗰個生活模式,就係有乜嘢就講,有啲乜係可以唔講呢?連上次佢病咁大件事都經歷過,我覺得冇乜嘢可以瞞住大家囉,我覺得係坦承去傾,係我哋目前兩夫妻嘅相處之道。」

46歲的譚小環說好早已經決定婚後不會生小朋友,「我先生係鍾意小朋友嘅,但係到近呢五年,佢會覺得其實冇小朋友都係一個幾好嘅決定,所以我哋就養咗狗仔,我哋都有小朋友㗎,佢就係LaLa,LaLa就係我哋一隻細嘅貴婦狗。佢(老公)都睇化咗好多嘢,現今咁嘅時勢,小朋友係要開心、無憂無慮咁去生活,但係暫時嚟講,佢睇唔到𠵱家呢個社會可以無憂無慮咁好開心去生活囉!」



我冇乜資格開聲講怨

自家小店賣香港人的味道,94年港姐冠軍出身的譚小環,當年的香港小姐,也確實能代表香港。2011年拍完《法證先鋒III》後離開娘家,早前劇集剛巧重播,小環說諗起都笑死,當年要做胡楓的小三。



雖說早已轉戰飲食業,但小環仍然有顆演藝之心,「我都仲係好享受做我嘅演藝事業㗎,睇吓會唔會再遇到一啲好角色,好似我舊年都有客串一啲電影(《洩密者們》),ViuTV有時都會問我有冇興趣去飾演呢個角色呀!我𠵱家接劇集就好睇角色對手,同埋時間許唔許可,如果啱啱嗰個時候係我籌備緊開新舖,咁真係唔好意思喇!」



在無綫多年,有否覺得自己際遇不夠好?「演藝事業就係咁,要好夾你嘅timing、你嘅際遇,你有冇遇到個好嘅角色畀你。我覺得喺電視台有好多前輩佢哋默默耕耘咗好多年,都仲未爆紅,但係佢哋都仲係好熱衷去做一個綠葉嘅角色,反而我好欣賞佢哋嘅EQ;對於我嚟講,我喺電視台十幾年,相比起佢哋嗰個年資,差天共地呀,我覺得我冇乜資格開聲講怨,佢哋咁多年都仲未紅,我反而係戥佢哋唔抵囉!」



94年以大熱姿態奪得港姐冠軍,譚小環一夜間由空姐變香港小姐。

94年以大熱姿態奪得港姐冠軍,譚小環一夜間由空姐變香港小姐。
小環(右)在無綫劇《法證先鋒lll》飾演胡楓的貪錢老婆。

小環(右)在無綫劇《法證先鋒lll》飾演胡楓的貪錢老婆。

她在圈中到現在仍然keep到友誼的,都是一些甘草綠葉輩,「其中一個就係Madam盧宛茵,以前我哋拍劇要出埠,我哋都會一齊去食飯,Madam最鍾意去酒店聽吓啲Jazz,好識得享受人生;另外一個就係鋒哥郭鋒,我會成日約佢打羽毛球;仲有一個就係蔣志光,佢跑馬拉松呢,我係見證住佢由練習男到好勁,我諗佢𠵱家可以做教練,跑全馬對佢已經毫無難度。」



離開無綫,才有機會發展另一事業,「拍埋呢個劇(《法證先鋒III》),我連主持(《都市閒情》)都唔做,諗住畀自己休息吓,畀一段時間留畀屋企,而我喺屋企呢一段時間,我又增值一吓自己,我去學啲手工藝,我會唔會有一啲嘢適合我呢?因為我選美完之後,我21歲之後就冇接觸其他行業,好似同呢個社會脫咗節,我想畀個機會自己趁仲係後生,有多啲嘢可以試吓。」



點睇𠵱家嘅無綫呢?「因為我好少睇電視,同埋我都離開咗好多年喇,可能𠵱家個運作模式同我嗰時好唔同,以前已經係過去式。」以往做過《勁歌金曲》和《都市閒情》主持的譚小環,她卻說:「如果有得畀我揀,我鍾意拍戲,可以試吓我生活中做唔到嘅嘢,喺戲裏面彌補咗我個願望。」



幾時都話,有得揀先至係老闆。



【後記】羅記

說起主持過《勁歌金曲》,其實譚小環仲做過歌星出過唱片,講到唱歌呢瓣,小環當堂大笑,「哈哈哈哈,我𠵱家聽返我自己啲歌聲,我都覺得好笑呀,好似小朋友喺度唱歌咁,真係得啖笑!」



還有和鄭伊健合唱的《如果天空要下雨》,「𠵱家都成日唱嚟笑我,《如果天空要下雨》同埋我隻《被愛》,有啲fans都喺facebook留言,成日提返呢兩首歌,我又覺得自己好好笑,始終嗰時把聲好似雞仔聲。」



與鄭伊健合唱的《如果天空要下雨》,小環說現在聽回自己當年把雞仔聲就笑死。資料圖片

與鄭伊健合唱的《如果天空要下雨》,小環說現在聽回自己當年把雞仔聲就笑死。資料圖片
羅文是小環的歌唱老師,仲會教小環作為明星應有的風範。

羅文是小環的歌唱老師,仲會教小環作為明星應有的風範。

可能好多人不記得,譚小環是羅文徒弟之一。關於師父的回憶,她說:「羅記係一個好好嘅老師,佢知道我冇錢,佢一個鐘頭嘅堂會同我上個半鐘,同埋佢會教我應該要有嘅風範,佢成日話你唔好着得咁casual啦,你要做得一粒星,你最起碼要着得、要化妝出街,你唔可以牛記笠記,你要有星嘅典範。但係我本身就真係平民啲,我係走平民路線,唔化妝係最舒服,變咗我唔係明星囉,哈哈!」



着住牛記笠記拮魚蛋先夠貼地啫!




鍾意就快D Share啦!