掃呢頁CODE去手機

2019年12月23日 星期一

【告別無綫主播生涯】張文采回味主播桌下搣大髀忍笑 牙罅攝菜收觀眾投訴 __,張文采,無綫,

「大家好,我係張文采。」再聽到前主播張文采自我介紹,是否有種親切感之餘,又帶點新鮮?事關已卸下主播包袱的她,連出場打招呼都變得輕鬆、活潑好多。畢竟在大 ...






「大家好,我係張文采。」

再聽到前主播張文采自我介紹,是否有種親切感之餘,又帶點新鮮?事關已卸下主播包袱的她,連出場打招呼都變得輕鬆、活潑好多。

畢竟在大台,主播是被視為受保護動物,鏡頭前無論談吐,形象,打扮統統受到模式限制,「製造」一個一個四平八穩的端莊人辦。

故性格本是跳脫的張文采,一卸下主播身份,第一時間做的事竟然係……「染一個灰底金色highlight頭髮,平日喺雜誌見到都好想可以染,但以前唔可以嘛,最多都只係染啡色,所以(脫離主播身份)第一件事就去咗染髮。」連髮型長度,款式,昔日非能想點就點。

外界覺得主播是花瓶,張文采要平反:「有一件事需要澄清,有好多人對主播有個誤解,覺得我哋係花瓶,只係坐喺度讀新聞。如果真係咁簡單,就唔會有咁多人中途頂唔住辭職,因為壓力實在太大。如果讀得唔好,老闆隨時會叫你唔好讀住,練習一下先至再讀,即係隨時會喺更表中被剔除,會有呢種壓力。亦可能係嚟自觀眾嘅壓力,好多時會收到一啲雞毛蒜皮嘅投訴,可能令老闆對你嘅觀感唔好,變相每一次都要好好準備自己。」

臨場執生,少點功力與轉數,分分鐘鏡頭前出醜。「例如之前做過311大地震,事前根本無可能可以做到準備工夫,就要靠自己嘅臨場功力,呢方面就唔係所有人都可以應付到。

最難忘係試過一次做李克強總理工作報告,需要即時傳譯,因為我覺得即時傳譯係一個好專業嘅工作,點知嗰次就要去做,事前無講過要做即時傳譯,直至入廠開始做直播時,先突然通知我,當時已經開始咗記者會。現場有個英文詮釋,李克強講完普通話,然後有人做英文詮釋,同時間我就要做廣東話詮釋,嗰次真係好難忘,記者會舉行咗兩、三個小時,整個人即時好崩緊,抄咗三十幾張紙,事後覺得自己好厲害,又完成咗一個任務。其他人經常問我做咗十年悶唔悶?我覺得一啲都唔悶,因為有太多突發狀況。」張文采說。

主播生涯,一臉正經背後、枱底下是一籮籮的笑料。她曾經因為一條菜而收觀眾投訴,她說:「做《香港早晨》時四點就要返工,時間太早,所以好少會食完早餐至返工,所以會喺讀稿嘅時候食嘢,可能會攝咗條菜喺牙罅。我試過有一次收到投訴,諗返都覺得好笑,有條菜攝咗喺牙罅,然後有觀眾投訴我唔撩牙。所以我剛才話會有無形壓力,因為呢封信直接去到老闆手上,然後佢問我點解唔撩牙?有時候就會發生呢啲好搞笑嘅事情。」

她們的忍笑功夫,跟一個演員做Live 騷冇別。「好多時我嘅拍檔係李文欣,本身同佢好老友,我哋成日傾偈傾到忍唔到笑。因為如果唔係影住我哋兩個嘅時候,其實係會不停傾偈,有時可能唔小心講笑,就會忍唔到笑,亦真係試過忍唔住笑咗出聲,就唯有搣大髀令自己覺得痛。試過有一次連搣大髀都忍唔住笑,我唯有好衰咁諗住自己媽咪死咗,然後先至笑唔出,如果唔係就會好大件事,感覺好唔專業。」俾阿媽知道仲唔啋過你個衰女包。 笑有時,喊有時!曾經報導一宗本地意外,觸動了張文采的淚腺,就是導致兩名消防員殉職、十二名消防員受傷的時昌迷你倉大火。她當時的男友,即現在的老公,正是消防員。張文采當晚幾乎負責全晚直播,她在擔心、害怕,又要抽離的複雜心情,強忍淚水完成。

「我好記得當晚大約十點左右,準備直播前十秒鐘,導演通知又多一個消防殉職,佢好簡單咁講咗個名俾我知,佢預期鏡頭影住我嘅時候,我就要交代一句。結果喺嗰十秒鐘裡面,我要諗點樣組織句子,又要控制自己情緒,好痛苦,我忍住喊,其他同事都聽到我把聲震晒。因為老公,即係當時嘅男朋友,佢本身係消防員,我完全代入,然後好驚自己嘅男朋友都會有事,所以忍住眼淚聲音震晒咁報導完。之後忍唔住,垂低頭吸咗一大啖氣,然後再抬起頭繼續報導,真係想喊出嚟。」 無綫新聞主播,除了廿年資歷的方東昇,十年的張文采也是少數的老臣子,為何她捨得離開十年耕耘的地方?張文采:「因為自己一直都有個目標,就係覺得十年係一個里程碑,應該需要離開,做到第九年嘅時候,已經有呢個決定。再加上今年年中開始,有好多唔愉快嘅事情發生,每一日接觸好多呢類新聞嘅時候,個心都會覺得唔舒服、唔開心,同埋工作量愈嚟愈大,而我又結咗婚,都想過啲比較穩定嘅生活,因為我喺新聞部返工時間好早,有時要凌晨三點起身返工,又需要輪班,變相好少時間可以放喺家庭。」

講到重點喇!點睇「反修例」事件中,舊東家被指報導偏頗?她說:「其實好多人問過我呢個問題,不過我心裡面只會諗一樣嘢,就係無論做任何工作都好,俾人嘅感覺一定要專業。正如我哋一樣,都要專業做返自己份內工作,私人情感一定要放埋一邊。我只可以講一句,如果有啲嘢係自己接受唔到嘅話,唯一選擇就係自己離開,所以我覺得專業係非常重要。」

其實早在7月,張文采已經打算裸辭:「最後點解去到九月先至辭職,係因為放唔低啲同事,以前喺公司係一個大姐姐角色,好多時候都需要我去保護佢哋,我好擔心自己離開之後,再無人理佢哋。加上一直以嚟工作上好多負擔,因為一直以嚟都係人手不足、掹掹緊,而我離開之後,人手不足情況會更加嚴重,所以就唔捨得離開佢哋,因為大家好好感情,工作得好開心。」

採訪:Sukey

撰寫:Ethan

攝錄:LL Production house

場地:Amelia@Harbour City

-----------------------------

【壹週刊直播平台 ChannelNEXT】

全城抗暴 區區論壇同你深度剖析

立即睇

-----------------------------

【升級壹會員登記站 為你解疑難!】

親臨旺角做升級壹會員,即送「香港人:抗爭之夏」限量明信片

詳情地址


鍾意就快D Share啦!