掃呢頁CODE去手機

2020年4月4日 星期六

【藝人第一滴血】鄧一君麵舖執笠 捱唔過疫市蝕足二百萬 #鄧一君

「方法總比困難多!」坐在自己投資、位於尖沙嘴的食店卡位上,鄧一君若有所思後,慢慢吐出這句肺腑之言。去年6月,香港爆發史無前例的社會活動,動盪歷時7個月 ...






「方法總比困難多!」坐在自己投資、位於尖沙嘴的食店卡位上,鄧一君若有所思後,慢慢吐出這句肺腑之言。

去年6月,香港爆發史無前例的社會活動,動盪歷時7個月後,正當香港人還未停定喘息,緊接在1月初,大陸爆發肺炎,引發本世紀全球最嚴重的疫症,衝擊無數行業。多年前已成功轉營做投資分析顧問的鄧一君,去年農曆新年膽粗粗學人做生意,投資50萬在油麻地開設一間只得「立食」的車仔麵店。未夠3個月,他決定再下一城,加大投資額到150萬,在尖沙嘴堪富利士道,以月租13萬再開一間有40個座位的食店,雄心勃勃希望在飲食市場分一杯羹。

結果短短年半時間,食店生意由盈轉虧,去年7月油麻地店舖率先結業,做訪問時只剩下這間尖沙嘴分店。鄧一君說:「其實舊年社運時,生意未算好差,執咗油麻地間舖,係想集中火力做呢間。開頭呢間舖都有盈利,但1月開始,生意插水式暴跌,入晒肉嗰隻,我諗少咗7成生意,近呢一、兩個月,每月都要倒貼十幾萬,如果再差落去,我哋唔排除會斬纜。」鄧一君所言非虛,尖沙嘴舖在4日前已關門大吉,成為藝人在疫市下的「第一滴血」。

兩間舖頭先後執笠,短短年半蝕足200萬,心血最終付諸流水,旁人為他肉赤,但鄧一君卻未太放在心上。「有時做生意唔一定講錢,因為你賺到啲經驗,可能幫到你之後做嘢,咪當交學費囉。」除了經驗,在這段時間,鄧一君亦賺到難能可貴的人情味。「呢年幾最開心都係同啲客相處嘅時間,只要個客入嚟食我哋嘅出品,讚我哋啲嘢好食,我就好有滿足感,有人食完臨走同我講句『一君加油呀!』咁就夠啦,嘻嘻!」

藝人做生意,有窩心難忘回憶亦有激心受氣之時,鄧一君亦不例外,回想第一次當老闆的經歷,他坦言最棘手的就是人事問題,他說:「其實你估唔到舖頭細細數埋得幾個人,點知都有咁多是非同衝突,記得舊年聖誕農曆新年時,有人問我『老細,紅日嗰幾日會點安排呀?』最初我唔係好明佢嘅意思,咁間店一係開一係唔開嘅啫,之後再諗,佢應該係想知有冇假放或者有冇特別津貼,咁我就問啲做飲食嘅朋友,佢哋話『梗係唔放啦,呢啲時間先搵錢!』咁我又問佢哋會唔會畀多啲人工呀,佢哋話『而家又唔係話好生意!』,咁我都覺得大家齊心捱過呢關先啦,就落咗正常返工嘅指示,點知有一個半個同事,私底下話『咁樣唔啱喎,應該咁咁咁!』周圍傳話我好刻薄,我就覺得點解你唔喺開會時表達想法,大家有商有量嘛,你咁樣傳咁樣講又幫唔到你,又幫唔到件事。」

而另一件令鄧一君更失望的事,發生在一個月前,他說:「有件事都想趁呢個機會分享,話說有個員工喺呢間舖頭做咗個幾月,佢最初好肯做好快上手,我亦好錫佢,點知突然有一日佢不辭而別,咁佢冇交低落,我哋梗係擔心啦,不過過咗幾日,心諗可能都係唔做啦,咁我哋經理搵佢簽番份文件交收制服同鎖匙。經理同佢講,按規矩你要有7日代通知金賠畀公司,但佢唔賠之餘,仲反咬話『唔係我唔做,係你哋炒我之嘛。』唔賠,我理解,但我堅持嘅原則,係你唔可以咁樣捩橫折曲囉,跟住佢就講:『嘩,如果係咁嘅話,再傾唔掂我惟有搵勞工處投訴』」

鄧一君苦笑說該名員工除了揚言要找勞工處,還表明要找《蘋果日報》投訴版,說時帶點威嚇意味:「你自己諗啦,你嘅名氣緊要啲,定係呢件事緊要呀!」對此,鄧一君有深刻體會:「公眾人物搞生意就係會遇到呢啲事,即係你在明佢在暗,佢會覺得咪同你玩囉,睇吓邊個蝕底?出面啲人成日話僱主刻薄員工,其實有好多嘢大家唔知,有時員工都會刻薄僱主㗎!」

第一次做生意,最終執笠蝕錢收場,鄧一君想法樂觀。「雖然疫情令我間舖執笠,但我立場依然覺得市民應該要留喺屋企,盡量唔好出街,大家唔出街唔聚餐,盡快等過咗個疫情先。咁我呢度做唔掂,遲啲等疫情過咗咪再搵個間做囉,我團火仲未熄㗎!」

撰文:勞燕萍

攝影:沈健程、葉君海

-----------------------------

【武漢肺炎】專頁

全民自救 抗疫資訊盡在《蘋果》



鄧一君接受訪問時,坦言現時是艱難時刻,希望港人能樂觀面對。


他指食店生意由1月開始暴跌,月月倒貼10幾萬。


疫市下,鄧一君繼油麻地舖後,日前再執埋尖沙嘴舖,止蝕離場。


鄧一君坦言慶幸可以和業主提早解約鬆綁。


鄧一君對經營食店還有一團火,希望在疫情過後再搵地方開過。


對於一君士多,鄧一君不捨的反而是一班熟客。


經營食店,鄧一君最拿手是沖奶茶。


兩間舖先後投資200萬。(facebook圖片)


得老友古天樂加持,車仔麵店生意蒸蒸日上。(facebook圖片)


鄧一君當年拍電影《記得…香蕉成熟時》,樣子青澀。(網上圖片)



鍾意就快D Share啦!