掃呢頁CODE去手機

2023年6月16日 星期五

七八十後|尹光曾後悔唱諧趣踩界歌損形象 為保命偷渡來港被呃錢 #尹光

越南偷渡三次來香港 被騙金額夠買一間屋原名呂明光的尹光是越南華僑,父親在越南大把生意,他7歲開始學大戲、11歲唱折子戲,在當地唱了十幾年,廿幾歲時,為 ...




越南偷渡三次來香港 被騙金額夠買一間屋

原名呂明光的尹光是越南華僑,父親在越南大把生意,他7歲開始學大戲、11歲唱折子戲,在當地唱了十幾年,廿幾歲時,為了保命不服兵役,本來不愁衣食的他不得不偷渡來港,搭路時更被騙兩次,對家收了訂金就走人,「呃咗幾多錢我真係唔識計,但係呃你一半訂都等於半間屋嘅錢,我仲要俾人呃過兩次。但係生命緊要,嗰時我廿歲鬆啲落嚟香港,佢(越南政府)拉軍役,由18歲拉到40歲,拉咗上前線有百分之九十會死人,所以當買返條命。後來因為打資產,我爹哋啲錢就俾政府收晒,(晚年點?)晚年?咪俾個天收咗,哈哈。」

初入行搵唔到食 靠鄭錦昌《唐山大兄》發圍

來到香港沒了父蔭,尹光馬死落地行,總得找工作,他從未返過工,只懂得唱歌,唯有以此為職業,最初想以自己專長的粵曲搵食,誰知70年代粵劇下滑,世叔伯叫他轉唱國語時代曲,「嗰陣未有粵語流行曲,我國語唱得唔好,一路唱都冇乜出色,但唱得唔好都捱咗四年,後來好彩有鄭錦昌!因為李小龍一套《唐山大兄》瘋魔香港,鄭錦昌除咗《唐山大兄》,加埋《十一哥》、《禪院鐘聲》,犀利到不得了,咁我尹光發圍喇!粵語歌我擅長吖嘛!嗰陣開始有人搵我入唱碟,第一隻唱碟就係《十四座》。

歌曲被媒體禁播 靠酒廊夜總會多人識

《十四座》、《荷里活》、《數波波》、《雪姑七友》等等,在當年年代確實走得很前,但也因為太前,而不被人接受,電視台、電台都禁播,「以前有人話尹光唱啲歌鹹濕、又話係『受靶歌』,我真係要平反!因為我啲歌係諧趣、輕鬆,啲人聽到會開心會笑,唔係鹹濕,我本身唔講粗口,以前啲唱片公司特登改啲歌名係踩下界,聽到啲歌名得意,你會買呀嘛。」既然冇媒體播,為何尹光一樣可以跑出呢?他用兩字總結——勤力,他晚晚走夜總會、酒廊,全盛時期一晚唱足九場,唱到今時今日,足足唱了53年,「人哋講乜嘢我都唔理,尹光就係尹光,我唱我嘅歌,你鍾意話我好又得、唔好又得,總之我做返自己嘅嘢,就好似我隻新歌,《掂呀》!」

曾後悔唱諧趣踩界歌 入行想做譚詠麟

雖然上面提過的諧趣歌為尹光帶來事業上的成功,橫跨幾個年代都不過時,但他竟坦言自己曾很後悔唱這些歌,因為他70年代入行明明想學其他人唱情歌冧女,他笑稱可能是自己樣子不吸引,每當一唱情歌就冇掌聲,唯獨唱《十四座》人們就拍爛手掌,「唱片公司老闆整定我係要行呢一條路,一路寫啲輕鬆、諧趣、現實嘅歌畀我,同埋好多踩界歌,其實得個歌名㗎咋,好似《一個癡膠線的少年》,你聽落去好似粗口,但係內容冇,係好正經!」

尹光即場唱了《一個黐膠線的少年》,又提到其實《關人隱士》、《Holland Bank Cheque》內容根本全部好正經,純粹公司改個有噱頭的歌名叫他自己填詞,不過他亦不諱言自己是「唔識諗」才會唱這些歌,「當時我為咗搵食,你畀錢我咪唱,後生唔識嘢,冇諗到咁多,識諗就唔唱(點解?)因為個歌名踩界囉,形象問題,影響我個人,我當時係唔想。」他更坦言:「我夠想學阿倫佢哋斯斯文文唱啲冧歌」

將錯就錯 自己填詞終成「廟街歌王」

但如果冇這類歌名粗俗的諧趣歌,齋唱情歌,尹光肯定不能成為只此一家的「廟街歌王」,在樂壇屹立到今時今日,他也形容一切都是將錯就錯,反而帶來了更好的路,「《荷里活》、《雪姑七友》、《數毛毛》……冚唪唥都係我自己填詞,我填咗冇一百都有幾十隻,我鍾意填詞,我自己填啲詞就好正經嘅。(去到邊個位你發現依條路都唔錯?)應該2、30年前開始有咁嘅諗法,當時我諗,哎呀,好彩!若果我當年一定要唱斯文歌,就冇今時今日嘅尹光唱歌,因為我與時並進,九幾年有隻Rap歌俾我唱,就係《少理阿爸》,係我人生嘅轉變,做埋Rapper!」

曾嫌《少理阿爸》肉酸 拒出《少理阿媽》

《少理阿爸》讓很多年輕人認識尹光,就連90後的保錡@ERROR早前訪問尹光,都要即場與他合唱,說自己由細聽到大!尹光說自己當時根本連Rap是什麼都不知道,英文又差,覺得Rap根本及不上粵曲的數白欖好聽,更一度很嫌棄這個歌名,「又係人哋畀我㗎,我覺得咁肉酸嘅,《少理阿爸》即係唔理個老竇嘅意思,但係個名唔好聽吖嘛!後來佢話仲想整隻《少理阿媽》添,我話唔好喇,一隻《少理阿爸》都夠」

三個月內開兩次演唱會 永不言休

尹光唱粵語時代曲唱到深入民心,年輕網民更說在推動粵語口語歌曲上,他根本與許冠傑齊名,尹光上月開《掂呀2023演唱會》,一張飛都冇賣剩,座無虛席,其中更有不少年輕人入場,但他始終從未放棄過自小深愛的粵曲,下月11日在香港文化中心再開《尹光閃亮新輝粵曲演唱會2023》,他希望AI尹光的話題性,能吸引年輕人入場聽粵曲,尹光說到了這個階段,自己唱歌不是為錢,純粹為興趣,更堅持不會睇歌詞,連跟他合唱的花旦都不可以睇歌紙,「我哋一路唱一路有表情做出嚟,所以聽人哋同聽尹光唱粵曲係兩回事嚟㗎!我真係自己唱出嚟,唔需要睇字幕。」

問到有冇想過還會唱到幾時,尹光更說:「如果聲線保持到,我永不言休!唱到8、90歲,好似修哥(胡楓)咁,都會繼續開演唱會!」

請按下圖睇更多尹光專訪相:

尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)


尹光接受《香港01》專訪。(梁碧玲攝)



本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!