掃呢頁CODE去手機

2018年10月17日 星期三

【雷曼10年】曾買奪命金幸「醒得快」 杜琪峯:有錢地方就會有老千 __,杜琪峯,

杜Sir自爆:「我都係其中一個響雷曼輸錢嘅人,但我醒得快,自己解決自己問題,響某個位壯士斷臂咪算囉!」李家皓攝
電影《奪命金》是不少人的夢魘,戲中銀行職員為了業績向毫無投資經驗的長者銷售高風險產品,這些情節十年前在雷曼迷債未爆煲前,幾乎天天在銀行上演,原來執導的 ...


電影《奪命金》是不少人的夢魘,戲中銀行職員為了業績向毫無投資經驗的長者銷售高風險產品,這些情節十年前在雷曼迷債未爆煲前,幾乎天天在銀行上演,原來執導的杜琪峯亦曾因雷曼輸錢,難怪拍得如此到肉。回望匆匆十年,這位雷曼苦主慶幸當年自己醒得快,亦不歸咎於銀行不當銷售,因相信損失源於一個「貪」字,「你去話人地搶你嘢時,你有冇想搶人嘢先?」告誡他人亦像提醒自己,因他認為即使政府做多少功夫補鑊,雷曼事件亦可重演,「有錢地方就會有老千。」



記者 鍾雅宜



杜琪峯(杜Sir)並非經常接受專訪,據說,即使有新戲上畫亦不時婉拒訪問宣傳,偏偏十年前的「雷曼」卻引起他的興趣。他在雷曼事件十周年之際接受《蘋果》專訪,坦言拍攝《奪命金》,雷曼爆煲是其中一個重要觸發點。生於50年代、在香港土生土長的杜Sir是社會變遷的見證者之一,他指當年香港由工業社會轉型至以地產和金融為命脈的經濟體系,經歷金融業「大嚿大嚿錢掟落去」的風光年代,更「難得」是遇上數十年一遇的金融海嘯。



「當嗰下雷曼出現,可能係十年、廿年、卅年都唔逢一次...呢種海嘯式大蕭條唔容易出現,作為一個電影人有呢個機遇,香港亦係世界金融中心,值得將故事性嘅情節(記下),去留低啲痕跡,所以寫《奪命金》。」除承載歷史,杜亦希望藉電影記錄香港人心態變化,「當時香港好似幾繁華穩定,但因政治上嘅改變,人就有不安。」他認為不論是二戰後、六七暴動後或回歸後,「香港永遠都唔穩定,不安會令人搵更多穩陣嘅嘢、後備嘅嘢。」



不安令人產生貪念,杜琪峯指《奪命金》最希望表達「貪婪同恐懼,都係人類永遠擺脫唔到嘅事。」戲中飾演銀行職員的何韻詩原本安份守己,但敵不過業績壓力而向低風險客戶銷售高風險產品,最終抗拒不了金錢引誘,不惜盜取客戶存款。「香港個個都係咁,如隔壁嗰個搶嘢,前後都搶,得你一個唔搶,你會點?」



金錢令人陷入瘋狂,戲裡戲外如是。杜琪峯說:「你問我對十年前嗰班苦主點睇?我會覺得,冷靜啲諗諗先,邊有咁大隻蛤乸隨街跳?」他直言不懷疑銀行有欺騙成份,「唔好話雷曼,即使華爾街大行都係攞你最大着數,今日都係,以後都係,但你去話人哋搶你嘢時,你有冇想搶人嘢先?」



杜Sir如今談笑風生,以為他在金融海嘯中只是隔岸觀火,他卻自爆:「我都係其中一個響雷曼輸錢嘅人,但我醒得快,自己解決自己問題,響某個位壯士斷臂咪算囉!」他透露購買了累計股票期權(Accumulator),當年被人戲稱為「I kill you later」的金融產品,女藝人林建明亦因此損手逾千萬元,杜Sir無透露輸掉多少,歷金融海嘯劫後餘生,杜Sir更懂得笑看人生,「我人生最大願望就係不勞而獲,但我鋪鋪都輸!」



《奪命金》09年開拍,2011年上映,加入不少「後雷曼」情節,如銀行銷售投資產品時需錄音、一般服務和投資服務以不同顏色區域劃分,卻杜絕不了不當銷售。杜琪峯認為因人的貪念難以改變,「呢種情況十年、二十年、三十年都係不停發生,政府做咗嘢,只係用一種形式令人更難(銷售),但無辦法改變人類。」就如止痛藥,政府只會在爆煲後才會堵塞漏洞,「見邊個窿就補邊個窿,未發生嘅窿(漏洞)點知響邊?」貪念一日不除,他認為「點阻都冇用,搵到錢嘅地方就會有人出千。」



杜Sir自爆:「我都係其中一個響雷曼輸錢嘅人,但我醒得快,自己解決自己問題,響某個位壯士斷臂咪算囉!」李家皓攝 杜Sir認為即使政府做多少功夫補鑊,雷曼事件亦可重演,「有錢地方就會有老千」。李家皓攝 杜Sir認為即使政府做多少功夫補鑊,雷曼事件亦可重演,「有錢地方就會有老千」。李家皓攝
已故演員蘇杏旋在《奪命金》中被人促銷高風險產品。寰亞電影提供片段截圖

已故演員蘇杏旋在《奪命金》中被人促銷高風險產品。寰亞電影提供片段截圖
杜Sir指《奪命金》最希望表達「貪婪同恐懼,都係人類永遠擺脫唔到嘅事。」寰亞電影提供片段截圖

杜Sir指《奪命金》最希望表達「貪婪同恐懼,都係人類永遠擺脫唔到嘅事。」寰亞電影提供片段截圖
《奪命金》中飾演銀行職員的何韻詩原本安份守己,最終抗拒不了金錢引誘,不惜盜取客戶存款。寰亞電影提供片段截圖

《奪命金》中飾演銀行職員的何韻詩原本安份守己,最終抗拒不了金錢引誘,不惜盜取客戶存款。寰亞電影提供片段截圖




鍾意就快D Share啦!