掃呢頁CODE去手機

2021年5月18日 星期二

七小福觔斗王︱元華7歲拜師學藝 替洪金寶受罰捱打70鞭藤條 #元華 #洪金寶

維基上說,元華原名容繼志,自從7歲那年,他被送到戲劇學院師隨于占元師父後,元華從此和真名割席,亦踏上不一樣的功夫人生。年紀輕輕,連小學都未畢業,卻匆匆 ...






維基上說,元華原名容繼志,自從7歲那年,他被送到戲劇學院師隨于占元師父後,元華從此和真名割席,亦踏上不一樣的功夫人生。年紀輕輕,連小學都未畢業,卻匆匆被父母送到戲劇學校,志在學門手藝傍身,當然事出有因。60年代初香港經濟仍未起飛,元華一家五口住在調景嶺木屋裏,每到打風季節,整個屋頂被吹走是等閒事,父母為口奔馳,冇王管的元華,小學已創下換了4間學校的紀錄。「送得我走梗係有原因啦,嗰時掛住玩、撩事鬥非又成日逃學,學校打嚟投訴問點解唔返學,阿媽要搵食,我又鬧極唔聽。」

元華笑言童年時因百厭,被媽媽送到戲劇學校,從此改變一生。


于占元師傅出名嚴厲,令童年時代的元華、成龍和洪金寶等人經常做「逃學威龍」。(資料圖片)


元華(後排右二)當年是七小福出名的「觔斗王」。(資料圖片)


別無他法,元華媽媽最後給他兩個選擇,一是去行船,要不就去學做戲。元華由於小時候愛耍功夫,於是就歡天喜地跟着媽媽到于占元師父門下拜師學藝,簽下一紙十年合約,從此亦是元華「噩夢」的開始。嚴師出高徒,可是,當年只得幾歲大的元華,練習北派基本功可謂吃盡苦頭,稍有做錯,師父兩條大藤條打孖上侍候,短短時間,元華身上已有數不清的藤條痕「戰績」。「一朝早就要練倒豎蔥呢啲基本功,一練就一個鐘,谷到腦充血咁濟,晏晝食完飯就要練戲同練唱,之後要練兵器。練完刀槍,最後就要做翻騰動作,仲要輪流打掃同洗廁所,日日如是,但一做錯師父條藤條就嚟,真係好辛苦,有次我喺台上表演,褲頭帶綁唔實,我都知死喇,咪拖住條褲嚟行囉,仲要一路甩褲一路照打觔斗。」最後表演成功,元華以為安全過渡,誰知一落台,師父已經攞定藤條「大刑侍候」,結果這次還打斷了兩條藤條。

當年的「七小福」,現在各有成就。(資料圖片)


童年時代的元華,曾為大師兄捱師傅打籐條。(資料圖片)


越是打壓,越要反抗,不只元華,其他吃盡苦頭的師兄弟,隔幾日就會上演「逃學威龍」戲碼,就連大師兄洪金寶亦不例外。「大哥年紀大我少少,雖然有時為咗玩為咗食會俾佢蝦,但佢有事我唔會唔理。記得有次佢又逃學,匿咗喺美麗都大廈樓梯底,我就幫佢攞席呀、被呀,又攞多啲飯餸畀佢食。啲人問我大哥去咗邊,我話唔知呀,師父再問我:『你係咪唔講呀?唔講啦嘛!』跟住一路打,我唔講佢再打。打完一輪佢冇符,件事本身就咁算。點知大哥媽媽走嚟問我『你講出嚟啦,我係佢阿媽,冇咗個仔好慘好傷心㗎!』結果我心軟講咗出嚟,師父知道仲嬲,因為覺得冇面嘛!」這次元華受了70鞭藤條,亦是被于師父打得最甘的一次。

于占元當年逝世,一眾師兄弟出席師傅喪禮顯得十分傷心。(資料圖片)


和成龍等師兄弟由細玩到大,感情深厚。(資料圖片)


雖然元華已半退休,但耍起功夫上來依然勁度十足。


師父出名嚴厲,但元華提到有次跟對方到台灣,終於威返次給師父看,記性很好的元華一臉得意地說:「我比其他師兄弟彈跳力嘅悟性強,有人話我係與生俱來,可以喺空中停留幾秒先落返嚟。嗰次同師父去台灣,去見我師父啲朋友,師父叫我即場同佢朋友啲徒弟切磋一下,鬥邊個打觔斗高啲,師父攞住條藤條,好似畀壓力我囉,結果個對手打橫跳,我就直上直落,即係佢已經落返嚟,我仲可以繼續上最後贏咗佢!師父好開心呀,講咗句『算你好彩』嘻嘻,佢話:『今日輸咗打到你仆街!』佢要面嘛,嗰次咪幫佢贏返啲面子囉!」

元華坦言師兄弟雖然各有各忙,但都間中會約出來飲茶聚舊。


不少人以為于師父門下的「七小福」只有7位成員,元華在訪問中突破「盲腸」說:「『七小福』其實係一個隊名,試諗吓,就好似打足球咁,除咗落場嗰11個人外,後備席仲有好多人,邊個受咗傷、邊個犯咗錯總要有人頂上,咁若果我哋6個人病咗,咪得一個去表演?所以『七小福』係有好多師兄弟喺入面,而師姐元秋都係其中一個成員。」元華笑言自己和師兄弟很害怕師父,試過有次一聽師父要來,原本在碼頭的師兄弟,不問情由便嚇到跳海,落到水元華才發現自己不懂游泳,要死命抓着船兩側的輪呔。元華坦言現在上了年紀,師兄弟雖然各有各忙見面少了,但大家的感情都很好,見到面依然很談得來,經常懷緬「七小福」時光,有時也會相約出去喝杯酒聊聊天。

採訪:王梓嫚

攝影:沈健程

攝錄:馮嘉銘

地點: Chilli Lime

-----------------------------

蘋果App大升級 更簡潔更就手!了解更多立即下載體驗

-----------------------------

蘋果初心不變!26周年「撐蘋果Tee」預售:

你的優惠訂購海外訂購按此


鍾意就快D Share啦!