掃呢頁CODE去手機

2024年7月28日 星期日

專訪|八両金自嘲太樣衰演警察都被當冒警追截 揭周星馳私下一面 #八両金 #周星馳

八両金已有近十年未有參與香港的影視作品,不少人好奇他的近況,他主力忙於打理自家品牌「八両一族」洗頭水,稍後即將拍短劇,「而家全中國都好興拍短視頻,幾十 ...






八両金已有近十年未有參與香港的影視作品,不少人好奇他的近況,他主力忙於打理自家品牌「八両一族」洗頭水,稍後即將拍短劇,「而家全中國都好興拍短視頻,幾十萬拍100集,一集分零鐘。投資就唔大嘅,但問題係你拍出嚟啲劇要好受歡迎,好多人碌爆你,好紅好火,好多人睇,咁你先可以喺部片賺到啲錢,如果唔係就白投資。」八両金從零幾年已返內地投資,做過服裝生意,見冇發圍又轉戰網大,中間縱然失敗過,但他就看得很開,「每個人命格都唔同,有啲一投就成功,有啲投幾多樣嘢都失敗。呢啲有喜有悲,有起有落,反正我都係當一份工作咁去做,如果之後可以做啲直播基地,帶返一部份人賺到錢,有工作,名成利就,我哋都起碼開心啲。」

因偶像李小龍留冬菇頭 為睇《精武門》等足三日三夜

八両金1978年來港,對娛樂圈根本沒興趣,更遑論做藝人,不過他卻是一個超忠實的李小龍迷,就連他的招牌冬菇頭,原來也是向偶像李小龍致敬。「我為咗去等睇佢第一部戲,《精武門》,等咗三日三夜!買咗票,嘩,好有型,睇完之後,發覺佢嘅頭髮係咁樣,我就走去髮型屋,話同我剪個李小龍嘅頭髮,剪剪剪剪,一開頭仲有兩條辮仔出嚟,但係後尾修修下一條辮都冇,變咗純冬菇頭。」嗯,但不得不說,這個髮型其實不太像李小龍,八両金也笑謂:「咁你個樣事實都唔似李小龍呀嘛。你鍾意李小龍,你扮李小龍,但係個樣都唔似李小龍,同佢似足個頭都冇用。」

曾做83版《射鵰》臨記 被黃日華要求換人大受打擊

大部份觀眾都從周星馳電影認識八両金,卻不是太多人知道他80年代拍過劇,甚至連他也問筆者:「你點會知道㗎?」80年代他已有自己的裝修生意,但不是日日有工開,碰巧有人問他懂不懂功夫、有沒有興趣做群眾演員,「我話我識功夫,變成人哋攞$80、$100一日,我就攞$200幾$300一日。」於是他被安排入《射鵰英雄傳》劇組,當年是黃日華和翁美玲的版本,但八両金的劇集生涯卻一日都冇,「有一幕戲,要押西毒歐陽鋒入嚟,我隔籬個演員高大啲,我矮啲,我啲戲做得好足,『啪!跪低!』撳佢落去,個戲都做好咗,但黃日華出嚟嗰陣時,話點解隔籬嗰個人咁矮,就叫導演換人,我第二日都唔睬佢,唔嚟喇!」

無心做演員 因學歷低為張證書讀訓練班

此後他都拍了幾套戲,又拍過青島啤酒廣告,當然不是擔正,只是與其他跑龍套在後面嘻嘻哈哈,但他很快已萌生退意,「對娛樂圈覺得好煩,都唔尊重人嘅,原來呢行嘅規矩係咁,咁我去做生意。」於是他又去開餐廳、開花店,卻有人突然去其餐廳邀他做演員,問他要不要拍戲,八両金一口拒絕:「我話『拍戲?拍戲你走去搵靚仔』佢話就係你呢個樣,我就想打你,我話我依個樣關你咩事啫,唔想講喇,佢話:『唔係呀,你呢個樣好特別,唔出聲嗰陣時你企喺度人哋會驚你,但係當你講嘢,人哋就覺得哈哈笑。』」八両金當時不知演戲為何物,對方於是提議他去讀訓練班,他本來心想自己都三十幾歲,還讀什麼書,對方卻表示讀完可以獲得明星校長簽發的畢業證書,一聽到「畢業證書」四字,八両金雙眼便發光了。

他說:「我讀書讀得好少,嚟香港我讀過夜校,我日頭做地盤,夜晚走去讀夜校,讀到小學幾年班就畢業。嗰陣時我旁邊嘅同學8、9歲,但我20幾歲,我問佢哋呢個字點寫,嗰個字點寫。」雖然做生意收入都過得去,賺到錢,但八両金深知香港是個講求證書的地方,想再發展的話,有張證書傍身還是比較吃香,於是他加入了訓練班,都未讀完已有人招攬他去拍戲,那是狄龍、任達華、李子雄等主演的《廉政第一擊》,他在裡面飾演殺手,開了這個頭之後,打後四、五年全部角色都是壞人、黑社會、打打殺殺,更令他出街時常常被人撩打架,有黑社會跟他說:「你成日喺螢光幕咁好打,夠膽同我哋打!」、「你成日扮黑社會,你邊瓣㗎?」八両金不勝其煩,再次想退出。

屢演壞人感灰心 演警察更被真警察當冒警追截

當時他有得收租、生意又上軌道,於是決定不再拍戲,開玩笑說了句:「成日做衰人,有得做好人我就拍!」又恰巧地,八両金下部戲終於有得做好人,更是一位警察,但現實卻未如他想像中發展,「喺旺角拍咗個鏡頭,第一日做警察,行咇嗰陣時,行幾步路就真係俾警察捉住我!佢話我扮警察,唔知我拍緊戲吖嘛,個鏡頭係Top shot,見後面啲警察追住我跑跑跑,以為我冒警。」經此一役,八両金無奈地領悟出:「你咁樣衰,都做唔到好人。冇計啦,呢一生人,你生嘅樣係整定。」現實往往就是如此愛作弄人,很多人想拍戲都冇得拍,但八両金卻是每次要走都走不了,此時他又遇上了《食神》這個機會。

生平最怕曱甴 拍《喜劇之王》被活蟲鑽耳極大犧牲

他第一個反應是:「唔係呀嘛?要搞笑,我點得呀?我個樣咁凶神惡煞。」結果他還是去了,於是造就了䟴吓䟴吓講:「爭咩吖!溝埋嚟做瀨尿牛丸吖笨!」這經典一幕,原來最終播出的鏡頭是NG畫面,八両金的「哎呀,Sorry!」不是台詞,是他忘記對白的真實反應,不過李兆基一句:「講過繼續吖!」就令他繼續連戲,重新講過完整對白,「嗰Part其實係NG嘅,唔知係第一定二次,後尾拍咗十幾個鏡頭,都係話呢個NG鏡頭係最搞笑。」

另一個經典角色,必數《喜劇之王》的夜總會恩客Pierre,八両金為了這場戲可說極大犧牲,醜化自己小兒科,但要被曱甴爬頭,又被活蟲鑽進耳裡才是大件事,問他本身怕不怕昆蟲,他秒答:「我梗係驚我對住一隻狼狗撲過嚟,或者對住一隻豹撲過嚟,我都夠膽同佢打!我人生最驚就係一隻曱甴,一隻螞蟻……嘩,嗰種毛孔(毛管戙)嘅感覺好唔舒服!」他最初以為是道具蟲,工作人員說是真蟲,還拿了一堆蟲放上手,他問:「真係要擺入去?」對方叫八両金到時不要望,眼不見為淨,八両金心想:「唔睇都有個感覺㗎嘛!」但他硬著頭皮上,在心裡自我遊說要把這些蟲當作自己養的寵物,要好好愛護牠,減低恐懼。話雖如此,不過這絕對是為藝術犧牲,他表示:「做演員去到現場,你要知道你係一個藝術品嚟㗎咋,你唔係一個人,你係藝術品,導演叫你做乜嘢,你就要做乜嘢。」

讚周星馳斯文唔惡 當對方親弟:邊個蝦佢我同佢打

很多與周星馳合作過的藝人,後來都先後與他反目,又有人說他惡,八両金卻不這樣認為,他說:「我知周圍嘅環境,好多人都好怕佢,嗰時好多人話星爺得人驚,但係呢個人冇乜得人驚喎,咁斯文,同佢傾偈又好好傾。」他說星爺純粹是一個對工作很認真的人而已,「如果你達唔到佢要求,佢梗係嬲!拍咗10 Part、8 Part你都係咁樣,咁佢梗係嬲」一講完,八両金馬上戲精上身,前後演活兩種於其他電影以及周星馳電影裡的劫匪,前者兇狠、後者滑稽,連揸支假槍都手震;一秒切換角色,難怪獲得星爺認可。文字傳達當然不夠傳神,大家一定要睇片。而對於秒速入戲,八両金說:「要有畫面畀導演,畀佢睇得到,你係一個專業嘅演員,要做咩角色,好快,幾分鐘裡面即刻入埋你個頭腦度。」

他續說自己對星爺的印象,對他而言星爺如像親弟弟,講到對方有否孩子氣一面,他認為二人都是同一類人,平時在出面可能很霸氣,實質上對小朋友、老人家都格外尊重。八両金又表示:「雖然佢資格比我大,威望比較大,但係我當正佢好似我親生細佬咁樣,唔係話佢細過我,佢名望,技術一定好過我,只不過傾偈好舒服,做嘢又好,平時食飯又好,好舒服。」更說:「邊個蝦佢我就幫佢!同佢打!」


本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!