掃呢頁CODE去手機

2013年5月24日 星期五

粉墨謀升鬥 孫季卿




孫季卿原名孫桂興,入行時他以同音字為自己改藝名。卿叔手上是他的墨寶,他謙虛地說近年已少練字:「我好懶,寫字其實都係天生,以前讀書時一定要學寫毛筆字,至練多啲。」

話當年

粉墨謀升鬥 孫季卿

熟識的面孔及聲音,陪伴大家電視撈飯超過三十年,曾參演逾百齣電視劇的孫季卿,雖然演活過不少看更、高僧及掌櫃角色,但最耀眼的演出,卻是《金枝慾孽貳》中飾演前欽天監佟泰一角,因露出頸後巨瘤,惹來萬千視迷關注。小角色大故事,卿叔並非一般二打六,其實他博學多才,年青時曾當軍官,更寫得一手好字。大隱隱於市,從前為了升鬥生活而要粉墨登場,今日只為興趣,不變的,是他鏡頭前的親和力。

楷書、篆書及行書,卿叔無一不曉。楷書中他寫到「粉墨謀升鬥,天倫樂泰龢」,道盡他從前在電視台粉墨登場,只為工作過後能夠一家歡聚的心聲。

楷書

篆書

行書

「卿叔」孫季卿現年 81歲,擅演小角色的他,文學修養在圈中頗負盛名。拍《金枝貳》時,飾演他兒子的黃德斌也向他問字。卿叔說:「我見佢唔明對白,背得好辛苦,係有提點吓啦。其實黃德斌唔啱演呢個角色,個角色要有書卷氣,佢係粗獷型。」

原來,卿叔亦曾推辭唔演《金枝貳》,他說:「我驚要捱夜,好在劇組遷就我。(點睇收視愈來愈低?)係意料中事,佢(指黃德斌)嘅對白觀眾都聽唔明,又點會有心機睇。」

卿叔博學多才,源於他從小熱愛詩詞歌賦。他家中收藏了不少自己的墨寶,雖然他謙虛地說自己近年已少練字:「自己對書法只是性情近,易上手,其實都係靠多睇別人作品。」

卿叔因《金枝貳》露出巨瘤令視迷關注。現時他與 TVB簽一年一 show,《金枝貳》找他演出時簽了 15個 show(一個 show當半集計),最終只是拍了 10個 show的戲份,即他賺了 5個 show錢。

編劇變演員

卿叔在香港出世,十歲時返回鄉下惠州讀書,高三畢業後考入西安第一炮兵學校,後擔任教官。 76年卿叔回港,最初投考佳視編劇,卻因佳視劇集開拍前有一老角甩底,卿叔於是執二攤而入行, 83年加入 TVB。

卿叔說:「做教官時掌握過機密資料,所以退伍後都要等廿年,到 47歲才可以回港。我最初繼承父親賣本地豬生意,不過賣豬係夕陽行業,所以投考佳視。

劉華好親切

劉德華與卿叔首次合作,是 83年拍電影《毀滅號地車》,卿叔飾校長,鬧咗做學生嘅劉華一餐。後來華仔遇見卿叔,仲主動問卿叔記唔記得佢。卿叔說:「五虎之中,對華仔及偉仔(梁朝偉)嘅印象最深,佢哋對人都好親切。」

酒照飲煙照食

卿叔雖然官至中尉,不過他就無緣上戰場,一直任教官,故戲稱自己為「和平軍官」。

入行多年,想不到一個巨瘤才令卿叔被視迷關注。其實卿叔年初曾經在家暈倒,到白車來到時,醒來的卿叔卻拒絕入院。「我唔做身體檢查,係唔想知有乜嘢毛病,知道咗反而有壓力!個頸瘤係脂肪瘤,生咗十幾年,佢唔痛,但係慢慢大,我亦習慣咗。醫生叫我唔使理,只係叫我少啲食雞。不過我都冇乜戒口,平日照樣一星期打兩次牌,每次都打十二圈;兩日食三包煙,每晚飲一両白酒。」

卿叔的兒子是一名港聞編輯,而太太於十年前過身。「妹夫早幾年過身,所以我同妹妹一齊住,有個照應。我喺深圳有層樓收租,又有一筆退休金,可以自己養自己。『流水落花春去也,行雲野鶴任逍遙』係我現時嘅寫照!」上聯出自李後主的《浪淘沙》,下聯則是卿叔的創作。卿叔才情橫溢,短短兩句,已道盡他歷盡世情,隨心而活的豁達思想。

點評群星

卿叔拍劇三十多年,曾經與不少藝人合作過,卿叔更講出這些紅星鏡頭後鮮為人知的另一面。

梁朝偉暗通水

88年與偉仔拍電視劇《絕代雙驕》,有一次試過開夜更但翌日再開早更,偉仔當晚私下通知卿叔,翌日早上不用準時回廠拍攝。卿叔說:「佢對老人家好體貼。」

秋官尊重老人家

04年拍《血薦軒轅》,卿叔說:「秋官好尊重我,試過主動叫我,我聽唔到冇理佢,佢都冇嬲。我哋好傾得埋,會一起研究對白。阿姐為人爽直,遇事會據理力爭。」

至於楊思琦,卿叔說:「咁多個港姐中,我同佢最投緣。佢份人細路女,對老人家嚟講好易親近。」

教劉松仁唸詩

兩人 83年在麗的拍《劍仙李白》時認識,當時卿叔直言劉松仁唸李白的詩時,停頓位有問題。卿叔說:「我熟嗰篇文章,有提供意見,佢都虛心聽。當時佢都唔知道我個名,之後好多年後喺 TVB合作,佢都叫我『卿叔』。」 07年兩人在《翡翠戀曲》再合作。

讚吳卓羲肯學

08年拍《巾幗梟雄》,卿叔提點吳卓羲行路太現代感,唔似古人。之後拍時裝劇時,卿叔又教他怎樣記對白。卿叔說:「佢同潘嘉德(監製)講,多謝我教導,證明佢肯學嘢。」



鍾意就快D Share啦!