掃呢頁CODE去手機

2013年5月1日 星期三

反盲捐一億賑災 呂秉權:唔捐唔係冷血




搜尋氣

反盲捐一億賑災 呂秉權:唔捐唔係冷血

四川雅安大地震,港人擔心捐款會變貪官私己錢,捐唔捐款引起激烈討論,特區政府卻在此時硬推救災一億撥款,變相迫港人養貪官。

港人良心被利用,曾跑過 14年中國新聞的前無綫及有線電視記者呂秉權, 5年前親往汶川報道過災情令他感觸良多,雖然仔細老婆嫩,亦忍唔住發炮,上週接受商台《在晴朗的一天出發》訪問中聲言「一個仙都唔會捐畀官方」。現任浸會大學新聞系客席高級講師的他,呼籲善心人捐款到民間團體,更稱官方賑災係:「政治動作多於筆錢有冇去到災民手!」

話唔捐畀官方一分一毫並唔係冷血,係我嘅親身經歷,要捐都捐得精明啲,官方係一啲都唔缺錢,中央政府財金官員已話中國政府係全世界最有錢,各個省市點解捐款咁有限呢?上海好似捐咗 200萬,點解我哋要捐一億呢?

今次(撥款建議)可以話係特區政府嘅政治表態,當我哋次次都捐今次唔捐,當澳門一捐就一億,我哋都唔捐,中央政府係會記下呢筆賬,好似喺病房,個個都攞紮花嚟,係你冇送,佢根本唔重視你嗰紮花,但在乎你有冇表態,係政治動作多於筆錢有冇去到災民手!

我個仔 3歲、個女 1歲,記得生完第一個,我要留喺大陸工作,老婆又早又夜照顧細路好辛苦,上年生第二個,老婆湊到個人殘曬,我為咗家人同埋想陪住小朋友成長,上年 9月離開有線轉到浸大做講師。跑咗 14年(新聞),𠵱家係有啲身痕,今次地震都有一刻想返去睇吓……我冇驚過家人受威脅,做咁耐知內地嘅底線,只要唔掂國家機密嘅嘢,相對係安全嘅!

09年採訪豆腐渣工程俾公安拉咗,要沒收我哋啲帶,最後關頭搵到啲有影響力嘅人幫手至走得甩,離開四川時好驚過唔到關口,當時諗如果老百姓冒咁大險講出事實,而啲帶俾官方收咗係天冇眼,好好彩最後八成材料返到香港,始終天係有眼嘅!

呂秉權有 14年內地採訪經驗, 08年深入汶川地震災區,揭發過唔少內地不公義及貪汙事件。

5年前汶川地震後,呂秉權報道四川豆腐渣工程,更將民房石屎柱的樣本帶回香港化驗,證實石屎柱被混入很多雜質。

上週呂秉權在浸大接受本刊訪問時,該石屎柱仍保留在他的辦公室內。

育有一子一女,呂秉權話毋懼家庭受威脅,只希望改變政府現在的腐敗,讓子女在公義中成長。

採訪、撰文:何志衡

攝影:賴穎雋


鍾意就快D Share啦!