掃呢頁CODE去手機

2014年1月3日 星期五

杜琪峯讚星爺 圈中唯一天才 星爺,周星馳,

video


杜琪峯讚星爺 圈中唯一天才

倪匡報仇十年未晚之盡在不言中

【亂噏24】今集《亂噏24》繼續請來杜琪峯和鄭秀文擔任嘉賓,杜Sir在影壇屹立多年,由當初的黃毛小子到現在成為大師級導演,是經歷過無數挫折鍛煉出來的。而與他合作的眾多演員當中,杜Sir認為只有一位天才,那就是周星馳。《亂噏24》足本版逢周四晚上11時播出,讀者可在http://bit.ly/appletalk24重溫。

撰文:馮國康、Sidekick

拍電影跟寫作一脈相承,都是透過作品去表達自己的情感。杜琪峯當年拍攝一齣講述扒手的電影《文雀》,其實都是有感而發,而靈感是來自舊中環天星碼頭被拆。當晚他在電視看到一班年輕人瞓身守護著碼頭,就是為了保留集體回憶,他深受感動。當下靈機一觸,將這些集體回憶串連到60、70年代在街頭行騙的小偷,有感這類「文雀」越來越少,覺得將它拍出來挺過癮。

《文雀》取景的地方大部份都是60年代前的,用來交代出舊香港的情懷。黎智英(肥佬黎)忽發奇想,認為扒手題材今日可重拍:「如果有個讀書好叻,有博士學位嘅人,忽然間遇到個退咗休嘅扒手高手,聽到舊時啲故事inspire到佢而做扒手,嗰齣戲好正喎!」

杜Sir認為好演員應該不要有一個框架限制演技,不過肥佬黎覺得導演挑選演員時,會先預設框架給演員。杜Sir不認同:「呢個係商業決定啫。我唔反對你有呢個想法,但基本上係唔應該嘅。」他以阿爾柏仙奴(Al Pacino)為例,當年他演出《教父》(The Godfather)時,整個錄影廠的人都很「頭痕」,連哥普拉(Francis Ford Coppola)導演都質疑他能否勝任。直至阿爾柏仙奴在餐廳殺人一幕拍完,大家才認同他的能力。杜Sir想說的,就是阿爾柏仙奴雖然沒有黑幫的體形及相貌,但具備獨有的魅力,他說:「後來大家先覺得佢似教父,因為佢已經成功咗。」



■杜琪峯認為一個人成功後,亦要學懂面對背後一班拍馬屁的人,因隨時被他們蒙蔽心智。攝影:黃永俊



■肥佬黎(左)享受失敗,因它能給予你謙卑,令你邁向成功。



■周星馳被杜Sir稱讚有自己的演技框架。資料圖片

對星爺又愛又恨

杜Sir跟無數演員合作過,肥佬黎問他覺得哪一位是天才?杜Sir思索一會後答:「最唔鍾意但又覺得佢好好,嗰個人叫周星馳。成個圈只有呢個天才啫。」他覺得星爺就是有框架的演員,在他的框架裏,他是天下無敵,但永遠跳不出這個框架,杜Sir說:「佢唔使導演啦其實,佢自己咪就係囉!」倪匡稱從來看不明白星爺的戲:「佢應該有啲嘢想表達,但我同佢年紀相差太遠。佢有幾套好經典,大學生都有研究,乜嘢《西遊記》之類,我反反覆覆睇幾遍,完全唔明。」

倪匡最近看過一齣電影令他大呼過癮,完全顛覆一切,就是荷李活鬼才導演昆頓塔倫天奴(Quentin Tarantino)的《希魔撞正殺人狂》(Inglourious Basterds),他說:「一套歷史片,一班地下工作者要去謀殺希特拉,請曬所有納粹高層去戲院度,然後燒咗間戲院。你一定唔成功嘛,歷史上冇呢件事,成功咗喎!哈哈!」

從來拍電影有三大難題:教頭、小孩和動物。杜Sir解釋:「教頭一打佢真係打過嚟,所以一怕係教頭;二怕係BB,唔受控制;三怕係動物,想條魚遊呢邊,但都係遊嗰邊。」不過現今這些問題,大部份可以透過科技解決,就如李安的奧斯卡電影《少年Pi的奇幻漂流》(Life of Pi),那隻老虎便由特技動畫製造出來。肥佬黎認為animation的發達,令創作空間大很多,將來的電影可以更加天馬行空。杜Sir十分認同:「未來小朋友空間闊我哋好多,我哋嘅年代唔得,拍一隻狗都拍到你起火咁滯!」

遇挫折有助成長

肥佬黎認識一些後輩,說想跟杜Sir學做導演,他藉機問杜Sir應注意甚麼?他答:「我諗第一樣嘢要先做到嘅係有獨立思想。」肥佬黎笑說:「即係唔好學人!」杜Sir解釋:「唔好學我。學我就唔係你囉。要學到自己喺呢個範疇入面,話到畀人哋聽你係一個參與者。」當然在成為獨當一面的導演之前,有基本的學識也是重要。

人生少不免遇上挫折,但杜Sir認為挫折令自己成長,令自己變得更強。肥佬黎十分認同:「失敗有個好處,佢畀番個謙卑你。你冇謙卑,你冇得生活。將自己抬到好高,將自己成功同人哋去比一比,咁樣會好痛苦。」不過就算以杜Sir今時今日的成就,他也不敢太過離經叛道去嘗試失敗,始終擔心沒人願意投資下一部電影,他笑說:「有一日你希望有呢個權利,但最後嗰嚿嘢都需要人支持。」



■倪匡完全看不明星爺的《西遊記》(左圖),更不明白為何有人專門研究。

然而,有些導演拍了一齣成功的電影,便以為自己是大師級。肥佬黎即時舉出《海角七號》的導演魏德聖,當年他刀仔鋸大樹,以小本資金卻賺了億元票房,即時變得心雄,肥佬黎說:「佢突然間覺得,我𠵱家係大師,飛機我要大架嘅,唔拍到我都要。好多人就係咁死!」杜Sir笑說:「呢啲咪做人唔知碇囉!不過人生有一次瘋狂嚇又有乜所謂?」眾人一致認為少年得志是災難,因為少年得志,語無倫次,失敗一次便很難再爬番起身。杜Sir又提出一個有趣論點,就是即使成功了,也要學懂面對背後一班拍馬屁的人,因為隨時被他們蒙蔽心智。

命運和際遇也是很奇妙的事,肥佬黎認為當年倪匡若不是誤打誤撞來了香港,今日在內地死了也說不定,倪匡笑說:「未必㗎,分分鐘文革嗰陣時,做咗中共中央副主席都未定!」

Sammi唱得又演得

一個人成功後,便會有無數小人在身旁拍馬屁。肥佬黎認為很多時候會不自覺走進自己的圈套,就是聽得太多拍馬屁說話,便誤以為那些都是不中用,變相令自己從客觀角度去分析事件的可能性很低,他說:「所有講你好嘅嘢你都懷疑,咁樣你又係死。」所以他得出一個結論,就是做人要終身學習。倪匡笑說:「我就冇呢啲包袱,又冇成功過,又冇人拍我馬屁!」

說到拍馬屁,肥佬黎也向鄭秀文(Sammi)笠高帽:「你唱歌同做戲都做得好好,你覺唔覺得自己係有天份,唔好謙虛喎!」Sammi說:「少少天份一定有,我話五音不全、做戲又硬成嚿石膏咁梗係唔得啦。我諗上天畀你乜嘢角色,都會畀番咁上下天份你。」Sammi認為最重要還是相信你所做的事,投入你所做的事。



■Sammi自言有少少演藝天份,但如何利用來實踐夢想才最重要。

點解南極有白熊 倪匡:我鍾意南極

http://bit.ly/talk242601

昨日的天星碼頭 我的回憶不是我的

http://bit.ly/talk242602

伯樂在面前 不怕輸在起跑線

http://bit.ly/talk242603

唯一天才既愛且恨 杜SIR頭都暈!

http://bit.ly/talk242604

教頭BB加條魚 杜SIR又暈啦!

http://bit.ly/talk242605

天馬行空強加缺憾美 嶽飛可能好頑皮

http://bit.ly/talk242606

朝如青絲暮成雪 何必鬥得太激烈

http://bit.ly/talk242607

10億拍戲 杜sir:一次瘋狂冇所謂

http://bit.ly/talk242608

做人忠於自己 避免不快你懂嗎?

http://bit.ly/talk242609

倪匡報仇十年未晚之盡在不言中

http://bit.ly/talk242610

足本收睇《亂噏24》x鄭秀文@杜琪峯;再有卓韻芝!

周一至周五《亂噏24》約定你:http://bit.ly/appletalk24



鍾意就快D Share啦!