掃呢頁CODE去手機

2021年3月26日 星期五

TVB綠葉王宇昭做生意蝕百萬轉行揸的士 揭星爺做茄喱啡嬲爆擲頭套 #TVB #周星馳 #星爺

星爺話過:「精神啲,臨時演員都係演員嚟嘅!」在星爺的電影世界觀,要成就一部經典作品,主角還是茄喱啡,的確一個都不能少。就如現時TVB深夜播出的《他來自 ...






星爺話過:「精神啲,臨時演員都係演員嚟嘅!」在星爺的電影世界觀,要成就一部經典作品,主角還是茄喱啡,的確一個都不能少。就如現時TVB深夜播出的《他來自江湖》,周星馳已升上劇中第二男主角,同屆訓練班出身的宇昭(原名鄧汝超),卻只做戲份不多的閒角,雖說時也命也,但主角沒有閒角的襯托,星爺就算「曉飛」,亦未能成就「無厘頭」大業。

今年64歲的宇昭,是TVB第11期訓練班學員,同期有星爺周星馳、梁朝偉、吳鎮宇、歐陽震華、張兆輝等,粒粒巨星,同一屆出來的宇昭,名字既陌生,卻擁有一副大家熟悉的面孔。他說:「嗰屆佢哋個個都紅,但係我唔紅,賣甩咗我」字面上,有點欷歔,但實際上,宇昭說這句話時,卻露出一副悠然自得的笑容。25歲入行至今接近40年,從影以來拍超過100部電視劇,可說是TVB的「綠葉王」。宇昭日前接受《蘋果》訪問時,坦言早幾年已洞悉自己的演藝生涯已到盡頭,想不到心中團火開始熄滅之際,單身的他卻遇上生命中的紅顏知己——陳澄鶱,因為她,宇昭再次投身演藝圈。「嚴格嚟講,我係退休人士,不過早幾年喺旺角行人專用區擺檔唱歌嗰陣,佢(陳澄鶱)嚟睇我唱歌,就係咁識咗。」情牽(澄鶱)一線,二人成為好拍檔外,亦延續宇昭的演藝夢。「澄鶱有拍開廣告,介紹我去ViuTV拍劇,又拍《狂舞派3》,之前我都有返TVB拍《飛虎3》,不過電視城而家已經物事依舊,人面全非,舊時好熱鬧,而家好冷清。」

今年64歲的宇昭,從影近40年,拍過超過100部電視劇,是名副其實「綠葉王」。


宇昭早年在旺角行人專用區擺檔唱歌,因緣際會獲邀到美加登台。(facebook圖片)


在旺角唱歌期間,宇昭結識現時的拍檔陳澄鶱,延續演藝夢。


星爺、朝偉當初仍是TVB新丁時,比他們年紀大幾年的宇昭,在考訓練班前,其實已是TVB員工之一,比他們早着先機。「當年我讀電子工程,之後考入TVB工程部,我日日坐喺上面控制室睇住啲演員做戲,覺得佢哋成日都NG,又記唔到對白,心諗唔係好難啫,嗰時又覺得自己幾靚仔,咪試吓考囉,咁啱嗰屆係第10期幫第11期招生,我仲記得當時我着住制服掛個職員證埋去櫃枱攞form,咁啱畀form我嘅係劉德華,佢見我掛住個證,都唔好意思唔畀我,我喺上面填完,嗱嗱聲交返落去,佢好愕然問『咁快嘅?』我話係呀,自己友呀!」講起劉德華,未大紅大紫時,宇昭和對方有不少合作,他形容華仔份人聰明又百厭,經常整蠱人。「嗰時我哋着古裝,啲布鞋個踭好厚,佢就成日踩住前面個人隻鞋踭,又會成日拎住啲八卦雜誌,揭開有流行曲歌詞嗰版,拎隻茶杯同筷子,叮叮叮打拍子,佢嗰時已經好鍾意唱歌。」

宇昭是TVB第11期訓練班學員,同期有星爺周星馳、梁朝偉、吳鎮宇、歐陽震華等,粒粒巨星。(資料圖片)


于昭和梁朝偉當年是長期棋友,不用埋位便會捉返幾盤打發時間。(facebook圖片)


宇昭和星爺識於微時,當年宇昭已覺對方十分聰明。(電視截圖)


在《他來自江湖》中,宇昭挾持林漪娸,演得十分入戲。(電視截圖)


在宇昭提供的訓練班畢業場刊中,每個畢業生都要寫自己的簡介。星爺說自己孔武有力,梁朝偉則自稱是「龍少」。(受訪者提供圖片)


除了和華仔識於微時,宇昭亦是已故歌后梅艷芳和達哥吳孟達的好友,由於懂修理電子零件,因此二人家中每每添置新電器或有故障時,都會請宇昭上門幫手。「其實阿梅第一個MV(《心債》)都係我做男主角,佢嗰時已經好紅,但平時見到我哋喺隔籬枱食飯都會主動埋單。達哥亦係一個好肯教人嘅前輩,佢曾經提點我,話我有陳鴻烈影子,叫我睇多啲佢嘅劇,學吓佢嘅表情同小動作。」宇昭和同屆訓練班出身的星爺和偉仔,相處時光和點滴就更多。「記得有次同周星馳一齊扮乞衣,嗰時佢心情好差,因為嗰段時間佢做緊兒童節目《430穿梭機》,已經略有名氣,但佢仲要捱呢啲(閒角),佢好忟憎嘅,拍完就擲頭套囉,覺得自己一無是處,其實佢咁諗都係人之常情嘅!」相對星爺,同屆梁朝偉的星途明顯順坦得多,宇昭笑言初入行的朝偉已經好cool,很少說話,當其他同學嬉笑吵鬧之際,他只愛做一件事。「我同梁朝偉唔使埋位前,最鍾意係捉棋,佢成日話『整返盤先啦』,嗰時佢自認係『三省棋王』,而我係佢長期棋友,不過佢度一步棋諗好耐,啲塘邊鶴喺隔籬話『篤卒啦』,佢就成日都話要『諗吓先』」。問到邊個贏多,宇昭笑言偉仔棋藝高一點,事關他次次做「站長」,自己一想到就行。性格決定命運,宇昭隨心所欲、樂天知命的性格,亦間接令他的演藝事業停滯不前。

宇昭透露當年有份拍攝梅艷芳第一個MV《心債》,並擔任做男主角。(電視截圖)


ViuTV劇集《仇老爺爺》亦能夠找到宇昭的身影。(電視截圖)


當年TVB實行一年一騷制,變相打爛宇昭的飯碗。


有看8、90年代的TVB劇集,事實上你會發現宇昭的身影「老是常出現」,演過警察、古惑仔、律師、司機以至醫生的他,當年柴娃娃考訓練班,不過他坦言並非想大紅大紫,反而睇中藝人收入高,即使做閒角,每月底薪加爆騷下,最風光的歲月,全年有幾個月,每月竟然有接近10萬收入,宇昭笑言當時單單一個月收入,已足夠買一架私家車。「咪睇我做啲閒角,爆騷機會分分鐘同譚玉瑛一樣多。嗰時心態係唔理有幾多戲份,總之盡力做,你問我想唔想紅,當然想啦,我同自己講畀10年時間自己,唔掂嘅就轉行,一係改變自己心態,當打份工,後尾你見我繼續做呢行,係因為我調整咗心態,反正人工高,咪同自己講勤力啲乜都做,一樣搵到食!」誰知一心諗住「養老」的地方,但公司政策話變就變,令宇昭大失預算。「有一年公司同我續約,話要改制變一年一騷,咁我第一年有簽嘅,因為爆開騷,但後來真係冇嘢做,問監製點解唔用我,佢哋話開晒口要我,公司都唔畀,但嗰邊話我爆咗騷喎,我話我做咗一個咋喎,佢哋話咁咪爆囉,你簽一年一個騷嘛,所以有工作都唔畀我哋做,到下一年,公司又用返同樣條件,咁我話唔做喇!」

無論戲份多與少,宇昭都會盡力演出。(電視截圖)


宇昭的拍檔澄鶱早前拍攝合味道杯麵的「跳舞群組」篇,豪放表現令人眼前一亮。(網上截圖)


宇昭現時和後輩左大俠主持網上直播節目,寓工作於娛樂。


離開TVB,宇昭用積蓄在屯門租了一個2,000呎的地方開錄音室,結果由於選錯地方,乏人問津,加上最初入了一批貴價器材,在冇生意白交租情況下,數年間便蝕掉差不多100萬,最後更導致破產要轉行揸的士。回首過去,宇昭坦言錢是身外之物,活到這個年紀,一切都看化了。「自己仲有幾多年命唔會知,當你有10年8載好未?自己都睇化咗,咪玩你鍾意玩嗰啲囉,開心咪得囉,好似而家我咪同啲後生仔開live,疫情嗰陣我都有研發啲直播咪,當播吓種,希望等疫情過後有收成。」

採訪:王梓嫚

攝影:陳俊強

攝錄:廖達燊

-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!