掃呢頁CODE去手機

2023年9月11日 星期一

專訪|財經主播孫雪祺怕身材見報損形象:TVB提我身材突出要小心 #TVB #孫雪祺 #翻版陳瀅

從零粵語根底到財經主播 最驚讀「港交所」Gigi13年從內地來港,當時一句廣東話都聽不懂,而偏偏做主播,字正腔圓、咬字清晰是基本,所以連她都不曉得自己 ...




從零粵語根底到財經主播 最驚讀「港交所」

Gigi 13年從內地來港,當時一句廣東話都聽不懂,而偏偏做主播,字正腔圓、咬字清晰是基本,所以連她都不曉得自己怎麼會入行。她在上海讀英文,再來香港讀語言學,讀完書見自己對傳媒行業甚有興趣,就入了亞太第一衛視,主力做社交媒體,娛樂、財經都有涉獵,「公司畀機會我,話我個樣都算可以,同埋講嘢都算唔錯,叫我做吓新聞,我覺得係新挑戰,自己都願意接受,所以慢慢去做內容嘅方向。」

與此同時她攻讀了香港中文大學的新聞系碩士學位,18年加入無綫新聞部,初時做國際新聞為主,再轉去財經組,「財經幾有趣,成日同數字有關係,我覺得自己計數都還可以,跟住啲數嘅變化,睇吓財經、經濟,都係個專業嘅行業,就慢慢有興趣去做。」Gigi很喜歡與不同人聊天,每日工作睇不同股票價格、與嘉賓聊天、訪問上市公司代表,一做就是五年。

從訪問片中,讀者大概聽得出她口音不重,背後想必下了不少苦功,以來港已8、9年來說,她自覺上鏡發音還是差些少,最初採訪也著實感到很困難很吃力,感覺到別人和自己說話會覺得辛苦,只得不停查字典、問朋友、煲劇去學廣東話,但當然還是試過講錯說話被取笑,「有啲位係好易俾人誤解,好似『港—交—所』,我到而家都覺得好驚,唔係好夠膽去講呢啲,驚講錯。(驚變粗口?)係呀,好易!」

離巢無綫有意做司儀KOL 揭主播收入組成

來到31歲關口,Gigi早前毅然離開無綫新聞部,有觀眾甚至說沒有了她就罷看財經節目。談到為何在這個時間點離開,她說舊公司有不少內部調整,且眼見不少前輩也在差不多年紀選擇轉換跑道去探索另一個世界、又有很多人對傳媒行業信心減少等,種種跡象彷彿都在提醒她:「是時候了!」Gigi說:「我自己就唔係完全冇信心,只不過覺得過咗咁多年,我都想用我學到嘅嘢,出嚟睇吓個世界會唔會有其他可能性。」

不少主播離巢後會轉投其他金融機構,也有人轉做KOL、司儀等,Gigi早前就嘗試了人生第一次的司儀工作,比起以往在電視台做直播節目,居然讓她興奮得多,「之前有個好大嘅問題,就係我從來都見唔到觀眾!依家出嚟做MC或者主持,反而可以見到觀眾,嗰下我覺得好興奮,好少喺咁多人面前講嘢!喺電視台真係錄影,對住Cam,但感受現場氣氛係之前做主播未見過嘅一樣嘢。」她目前會讀書、考牌,亦不諱言有興趣做KOL,「我唔知喺Market上面,係咪有咁多人願意畀機會我,我希望可以。」

沒有了困身的電視台合約,接Job自由度大了,收入想必會增加吧?Gigi就跟我們講解財經主播的收入組成部分,一是不太高的底薪,二是主播出鏡費(按主持的節目成正比),她說:「你節目愈多,出鏡機會愈多,收入就高啲,呢個就係點解啲人覺得主播要爭,或者主播間嘅關係未必咁好嘅原因之一。(真係會爭?)係,但係公司嘅安排都好合理,睇吓邊個有經驗,譬如呢個同事真係做多兩、三年,佢Senior過我,節目多啲都可以理解。」

電視台內部指引 竟不鼓勵主播開IG

筆者也很好奇主播之間是否有不和,本來抱往循例問問,預計都是收到一些官腔答案的心態,她卻坦白地說:「競爭一定會有,你做咩工作都好,只要做同一樣嘢、同一個位,呢個事情都好難避免。」再續道:「但係大家關係反而我覺得相對比較好,有時傾吓個節目,多啲諗法,都係好正常同和諧嘅同事關係。」

女主播必須給人一種正經、端莊的感覺,公司對她們自然亦有一套嚴格指引,不論在公在私都要恪守,最讓Gigi驚訝的,就是任何情況下都不准著拖鞋,「有一次落雨,我同事本身著波鞋,但係換咗拖鞋,竟然俾人話唔可以,唔理你係主播定記者都好,唔可以著成咁喺公司出現。天氣幾唔好、8號風球都好,你出去做訪問、見人,都唔可以咁樣著!」她談到公司規定女同事不准著太「短」,那麼太性感又是否都違規?Gigi說公司冇明言,但確實如果有人因為節目上衣著太性感而見報,公司會叮囑她之後上鏡要穿長一點的裙子。

工作時固然要注意主播形象,但原來私底下的言論,都一樣在公司規管範圍,當問到在社交平台講說話是否都有注意之處,Gigi居然說原來公司最初並不太鼓勵主播使用公開的社交平台,但後來因為個個都開賬戶,才沒有規限,「但我聽過話太性感嘅相就最好唔好Post,同埋可能太多新聞報道,我哋都會俾人照下肺,話你可能要低調少少。」

屢因身材見報 曾被高層提點要小心

筆者一聽到頓感不好意思,因為Gigi也算是《01娛樂》常客之一,明明被動地上報,若連累到她被照肺就不好吧,不過她就為舊公司解畫,指只是提醒一下,並非有什麼懲罰,而自己開得公開賬戶,亦預了有人睇、有人知。有留意開報道的人,可能都知Gigi見報大部分時間都是因為身材,她害羞地說:「其實我嘅身材,我覺得真係好普通,多謝大家!」

她直認第一次上報後有點受寵若驚,從未諗過會因身材受關注,又擔心公司有微言或影響節目中的形象,「公司都有提醒過我,你個身材比較突出,要小心啲,但係係溫馨提示,唔係嚴重。(要小心啲咩?)唔好再Post啲Over啲嘅嘢,譬如落水、海灘,就唔可以囉。(冇合約之後咪可以Post囉?)睇吓有冇機會啦,如果大家鍾意,可能間唔中會Po下!」Gigi看來已漸漸看開,她解釋因為身材也是自己的一部分,若大家理解成長處的話,她也很樂於接受。

不過誠如訪問初所講,像Gigi這類身材出眾又叻女的女性,不論是求學時期或在職場上,似乎都很容易惹來同性妒忌,說她「發姣」、「嗲男人」,甚至是排斥等等,見她主動講起被傳媒說甚少有女同事跟她合照時,筆者也不禁追問下去,Gigi卻不置可否,表示:「作為俾人關注嘅女仔點都會俾人講,呢樣嘢都會理解,我又唔覺得有咩問題,如果真係咁講,又唔使解釋太多,你識我、知我咩人,你就會知,如果唔了解我,我都唔會花時間去解釋。」

按圖睇更多Gigi的專訪靚相:

孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)


孫雪祺接受《香港01》獨家專訪。(葉志明攝)



本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!