掃呢頁CODE去手機

2015年4月23日 星期四

強國人龍消失 珍妮曲奇回歸本土 [壹週刊 - 1311] 珍妮曲奇,Jenny Bakery,M1,



珍妮曲奇尖沙咀美麗都總店,以往日日大排長龍。記者發現上週五中午高峰時段,不單長龍消失,門口更只得一名南亞裔人士徘徊,鋪內則只有十名顧客。

時事短打

強國人龍消失 珍妮曲奇回歸本土

珍妮曲奇的熊仔罐上,近日是一隻愁眉苦臉、著藍色工人褲的扁嘴小熊。訪港強國旅客數字大減,珍妮曲奇門外、持續多年的拖喼大陸客人龍,原來已在一個月前消失。唔開心的小熊仔,難道是老闆心聲?

「一週一行」新措施出爐,強國客跌勢料將持續,珍妮曲奇創辦人楊賜梅( Jenny Yong)向本刊表示,已準備好變招自救,打算重推十年前創業之初,港人最愛的自家鳳梨卷,還有當時好好賣但製作功夫多的鳥結糖、藍棗糕、杏仁片,計劃回歸本土,重新吸納香港人生意咁話。

珍妮曲奇老闆 Jenny(楊賜梅),一講起反水貨客示威就激動說:「大陸人少咗,對香港係有影響。香港始終都要靠遊客。」(鄭樹清攝)

珍妮曲奇出名日日大排長龍,位於尖沙咀的美麗都大廈總店,以往每天早上九時開鋪前,已有人在商場對開的麼地道街頭排隊兼等派籌,中午高峰更有百多名拖喼大陸人等候,平均等一小時方能進店,每人只限買兩罐。

記者上週五觀察,發現麼地道的長長人龍已消失,珍妮店內只有廿人左右等候買餅,而且不再限購數量,但未有減價。珍妮曲奇「粉絲」、香港人陳小姐驚訝地說:「以前起碼排半個鐘,而家五分鐘就買到啦。」珍妮另一間位於上環永和街的分店,同樣不用排隊,店內同一時間只有數名客人,不見大批拖喼客。

珍妮曲奇是大陸人眼中的「最火手信」,創辦人 Jenny向本刊承認,三月初起,排隊人數明顯減少,當時社會出現連串反水貨客「光復行動」。她說:「過年前都係大陸客多,但自從香港人反水貨客,大陸客係少咗,但我仲有好多日本、韓國客,仲有多番香港人來買,以前好多香港人食唔到。」

「熟客仔」取貨少一半

珍妮曲奇最新的招牌罐,著工人褲的熊仔扁晒嘴。(歐陽江攝)

本刊去年揭發,珍妮曲奇有個門市以外的地下銷售網絡,一班水貨客不用排隊,便能從珍妮工場拿到一袋袋曲奇,再分散到淘寶網或尖沙咀重慶站商場的小店出售。 Jenny曾說過:「嗰啲係我以前啲熟客仔,佢拎啲貨去邊,我唔知道。」

近日 Jenny發現,來向她攞貨的「熟客仔」明顯比以前少,取貨量減了一半,「以前可能佢哋攞一百罐,而家可能攞得五十罐。」 Jenny稱她不知道這班「熟客仔」驟減的原因。記者週六到美麗都大廈外等候,珍妮曲奇的貨車,從柴灣工場抵達後,只見店員把曲奇送入店,不再見到大批水貨客來取貨。重慶站商場的小店店主則聲言:「四月係旅遊淡季,近日的確賣少咗。」

Jenny一直拒絕透露生意額,但她曾經向本刊承認,每日可賣出五千至六千罐曲奇,以每罐平均價一百二十元估算,她的曲奇王國年度營業額高達二億元。強國客人龍消失, Jenny的生意跌勢究竟有幾甘?她卻口口聲聲力撐指「無大跌」:「我好樂觀,但我未知嚟緊個市場點變化。」

好識做生意的 Jenny,深明人龍不再、水貨客大減,代表曲奇警號已響。加上「一週一行」實施,強國客源正式亮紅燈, Jenny原來已諗好變招,希望「回歸本土」,重新吸納一班香港擁躉。

無排斥香港人

Jenny記得十年前創業之初,在赤柱家附近小商場開樓上鋪,最好賣的除了是牛油曲奇,還有她的鳳梨卷,「嗰時幫襯我嘅,多數係香港人,佢哋好鍾意我嘅鳳梨卷,因為重菠蘿味,又鬆化,唔似得台灣嗰啲。」未幾已吸引傳媒爭相報導而揚名,鳳梨卷唔夠賣,「鳳梨卷成本同曲奇差唔多,但要好多工序,又唔擺得耐,所以我唔係日日做,要留名預訂,做好再逐個逐個客通知,買到嘅人好似中咗獎咁。」近年 Jenny主力賣曲奇賺得好和味,難做的鳳梨卷,原來已停產兩年。

「再遲啲生意唔好的話,我可以做番鳳梨卷。我想做番好耐,如果曲奇餅需求真係無咁大,我或者會有多啲時間去做個菠蘿漿。」她說,本地人買餅的「消化力」,遠不及源源不絕的內地客,故要加推款式,生意才會增長。

Jenny又記得,她未發跡前,鳥結糖、藍棗糕、杏仁片同樣受香港客愛戴,「以前我老公間中揸車幫我送貨,親自送去寫字樓、學校、醫院,個個都話好食。」她說,這些小吃同樣因工序繁複後來減產,如今 Jenny正考慮讓它們「重出江湖」,一盒十七粒的鳳梨卷則維持賣八十五元。

想不到,十年後的珍妮,或要回歸到十年前的珍妮,做回按香港人口味生產的「原始」珍妮。但由於近年珍妮大做強國人生意,在本土大氣候下,曾經被新世代批評「大陸化」、「唔代表香港」, Jenny要重食老本,可有打算先改變形象?來自馬來西亞的她企硬話,自己從來都無排斥香港人:「事實就係事實,天知我唔係咁,我唔需要解釋。」她又說,自己唔使洗底:「個市場係開放嘅,我控制唔到客源,做生意就係要公平,如果我開一條 line淨係俾香港人,咁都係歧視。」

珍妮曲奇十年前開業之初賣的鳳梨卷,一度是鎮店之寶,後來因工序太多,已停產兩年, Jenny正打算重推它救市。

去年,珍妮曲奇上環分店,幾乎每天都有一條幾百人的長龍,大多是強國旅客及排隊黨。(李育明攝)

鍾意就快D Share啦!