掃呢頁CODE去手機

2021年3月10日 星期三

田啟文指國安法下難再拍《無間道》:警隊點可能有臥底? #田啟文

游學修與蕭若元早前在社交媒體Clubhouse討論「香港電影已死」、「香港電影回復80年代光輝機率是零」等話題,引發激烈討論,兼充滿火藥味,隔空激辯成 ...






游學修與蕭若元早前在社交媒體Clubhouse討論「香港電影已死」、「香港電影回復80年代光輝機率是零」等話題,引發激烈討論,兼充滿火藥味,隔空激辯成為熱話之際,日前UA院線已宣佈全線結業。香港電影曾經有過盛世時期,隨着社會事件發展的改變、大陸市場的衝擊、港區國安法的實施等,港產片還有多大市場與創作空間,能否重回當年盛世?

香港電影工作者總會會長田啟文(田雞)、高志森導演、游學修及高先影院負責人曾麗芬,最近分別接受了港台《視點31》的節目「UA的離去–理想與現實」訪問,探討有關問題。田啟文直言贊同蕭若元:「我同意佢講法,但係零基礎裏面,如果作出改變,就唔係零。」他認為80年代有傳統東南亞及外埠市場,現在只能面對大陸市場,「返大陸拍戲要配合,第一個唔拍得黃色、政治題材唔可以搞,就一味拍警匪片。」

社會爭議影響合拍片題材,田啟文表示2019年反修例風暴後,最常拍的警匪片要調整劇情,「我相信今日再拎《無間道》去拍合拍片係唔拍得,『點可能警隊裏面會有臥底呀?你咁樣係中傷!』但係電影係需要有矛盾㗎嘛!內地觀眾點解鍾意香港片?就係因為喺內地睇唔到呢啲,冇咁暢所欲言,但你而家拍內地拍緊嘅戲,我使乜睇你?」

港區國安法實施,他也提出了拍片的顧慮,「我而家去拍一個人喺街上示威,大嗌『光復乜、時代乜』,然後就俾人拉喇!拉得㗎喎!『點解你喺條街度?拍戲喎!拍戲大晒呀?』如果我拍戲因為呢種唔清晰,而令到我,而家係重罪,國安法喎,呢啲我哋咪好擔心囉!你如果畀條紅線我,咪知唔好搞呢啲嘞!我咪盡量一刀切,掂都唔好掂。」他也認為香港電影人不應局限思想,覺得一定拍香港故事才算是香港電影,「咁係錯誤,我係香港人,拍出嚟嘅電影就係香港電影。」

曾麗芬也提到80年代香港電影的盛世期,李小龍開始揚威國際,後有成龍、洪金寶,不愁賣片,「你話開即刻有人要買,嗰時日本多數藝術片,韓國片未流行,只得香港片。」如今和大陸市場的合拍片,她覺得變成沒有香港人故事和地道語言,「創作自由好重要,自我審查好多嘢拍唔到。」港台主持提到2016年電影金像獎最佳影片《十年》,曾麗芬說:「當時有業界人話係電影界嘅恥辱,我就唔係好明呢句說話,點解會係電影界嘅恥辱?當時起碼有5個新導演出咗嚟。」

而高志森也提到《十年》這部電影,他說:「今日叫我去估《十年》係咪可以再放,可能都會有啲考慮?今日有國安法情況之下。」他自言在香港拍片不差,但要考慮收回成本問題,打大陸市場要顧慮對執法人員的睇法,執法與黑社會之間的關係,如果只針對香港市場,題材毋須作出太大改變,「港片擺喺本地已死,必須要喺中國咁大嘅電影市場,成為獨立旗幟。我成日講應該發展大灣區電影,一個大灣區(人口)大過英國、法國。」

至於引發和蕭若元激辯的游學修,因為受到疫情影響,兩年無戲拍,於是他和許賢、蘇致豪於去年10月開始搞網上頻道,游學修在訪問中提到,因步入30歲事業卻停滯不前,所以才會作出轉變,將網絡創作和電影結合在一起,但很多人卻不看好,他說:「如果繼續綁死自己所謂藝人拍電影、拍電視係冇意義,不如落手落腳做。」最後,談到香港電影能否重生?游學修說:「最重要係能唔能夠引發香港人共鳴,我會唔會分享到呢啲感受,我經歷問題同掙扎、喜怒哀樂,係咪可以喺電影入面搵到共鳴。」他並慨嘆每年收到香港電影金像獎介紹入圍作品的小冊子,一年比一年薄,同時發覺越年輕的人越不愛看電影。

彭德章、陳淑怡主持《視點31》節目「UA的離去–理想與現實」。(YouTube截圖)


田雞認為香港題材受到限制。(YouTube截圖)


游學修和許賢(左)、蘇致豪合作拍網絡節目。(YouTube截圖)


曾麗芬講香港80年代輝煌時期。(YouTube截圖)


節目中也簡短訪問了杜琪峯。(YouTube截圖)


高志森認為在90年代初有最多機會。(YouTube截圖)


-----------------------------

《蘋果》英文版免費試睇:了解更多

英文版已登錄《蘋果》App,立即下載/ 更新iOS/Android

-----------------------------

支持蘋果深度報道,深入社區,踢爆權貴,即Like蘋果專題及調查組FB專頁


鍾意就快D Share啦!