掃呢頁CODE去手機

2022年8月26日 星期五

專訪|名廚張錦祥Ricky與太太愛情長跑廿多年 靠下廚Keep住保鮮 #Ricky #朱翰博

「要我揀多次,我都會做廚師。」每每見到香港首屈一指星級名廚張錦祥(Ricky),你都會感受到他由心底裡喜歡烹飪,出身飲食世家的Ricky早在13歲之齡 ...




「要我揀多次,我都會做廚師。」每每見到香港首屈一指星級名廚張錦祥(Ricky),你都會感受到他由心底裡喜歡烹飪,出身飲食世家的Ricky早在13歲之齡已放棄在跑馬地名校玫瑰崗學校升學,入行當廚師學徒,至今他仍未曾後悔自己的選擇:「好細個已經係鍾意煮嘢,而且我好細個都已經唔鍾意讀書,所以我唔會後悔,而且你做廚師係越做越開心,因為唔容易搵到一份工係你自己鍾意,一份係你嘅工作,仲係你嘅興趣,仲有啲咩係更加好呢?」

不恨「升官發財」棄做酒店行政總廚:點樣呀大佬,我嚟煮嘢

「升官發財」亦是不少人的終極目標,但偏偏Ricky在成為酒店行政總廚後卻遇到職業生涯中黑暗期:「做咗大廚之後,啲管理層就越想你繼續晉升,咁如果再晉升就要向餐飲部發展,例如做餐飲部經理做管理層,咁佢盡量俾機會你,但我就最唔想佢俾機會我,咁佢就會半逼半氹要你做管理層要做嘅嘢,變相就越嚟越少喺個廚房到,我曾經係一個酒店入面嘅法國餐廳做主廚亦都係餐廳嘅經理,變咗你分身不暇,好難專心喺廚房入面,投放喺煮食嘅時間越嚟越少,悶到我呢,啲會由朝早8點半開到太陽落山,各部門都要開會,點樣呀大佬,我嚟煮嘢,跟住我就冇做,咁我就離開咗酒店呢行,我鍾意落手煮嘢,唔鍾意由朝開會開到黑嗰啲。」Ricky笑言「捱」足兩年,就放棄職萬麗海景酒店內的法國餐廳「Scala」經理一職,自立門戶開設法國私房菜餐廳「Le Mieux Bistro」,一腳踢!

西廚愛川菜 與友人跨界開辦川菜餐廳

Ricky自2007年起,開始頻頻亮相電視台、電台、雜誌的節目擔任嘉賓、主持人,又會撰寫食譜專欄,例如《美女廚房》、《煮戰》、《教煮爭霸》和正在香港開電視熱播中的《煮題COOK》等,早已成為「星級名廚」的Ricky即使知名度越來越高,但從未有令Ricky改變初心,身為西廚的他近年更與友人跨界開辦川菜餐廳「祥仔辣辣(Ricky's Spicy Kitchen)」:「我好鍾意食辣嘢,川菜係我鍾意嘅菜系。(會唔會落手落腳整?)我都鍾意煮簡單嘅川菜,但相比起喺呢度嘅師傅級數真係冇佢咁勁,炒得好過我咁你炒(但好多食客因為你而嚟。)咁我會俾好多意見,用嘅料、辣度同材料嘅配搭我都會有意見甲佢哋,但落手落腳炒,你一個人邊度炒到咁多間餐廳呀!」

聞「教識徒弟冇師傅」 激動爆Seed:Bull shxx!

Ricky除了為人謙虛,「教識徒弟冇師傅」這個說法亦不適用於他身上:「呢句係Bull shxx!發神經!每一個菜式我做好咗之後會詳細列出每個食材嘅分量,煮嘅方法,同咩度數⋯⋯我所有知嘅都盡量話晒俾啲同事聽,我嘅用意係你盡量喺短時間內煮得比我好,咁我就有時間諗第二樣嘢,我幾十年嚟識嗰啲,寫晒落去,冇秘密!拿拿聲煮得好過我,請你食宵夜!(怕唔怕俾人出賣?)唔會嘅,你想要咪攞去囉,無所謂,你咪攞去囉。如果執住呢個思想,你好難進步,有啲嘢係教唔到,自己本身有嘅嘢係教唔到,手藝、經歷,你好想交俾佢,呢樣係點教都冇辦法,呢啲係你自己嘅修為,睇你可以行到幾遠。」至於目前的目標,Ricky就笑言要煮好中菜!

與太太愛情長跑廿多年 靠下廚Keep住保鮮:最好嘅溝通橋梁

感情方面,Ricky跟太太一起廿多年了,數年前簽字,問道最拿手煮什麼給太太吃時,Ricky稱:「我哋一個星期打9次邊爐。(下?我唔信,你唔係煮西餐咩?)真㗎,我屋企個煲唔收㗎。(當時係咪靠廚藝去追返嚟?)冇就呃你嘅,個個男人識煮嘢女人都好鍾意,係一定中,但我唔係為追女仔而學煮嘢。(當年溝女無數?)當然,梗係(好威呀!)」此時,一旁的名廚Jacky亦力證Ricky當年的魅力,而Ricky亦直言下廚是關心對方最直接的方法:「煮嘢食係最好嘅溝通橋梁,佢好容易感受到。」,非常浪漫!

正能量!( IG照片)


正能量!( IG照片)


正能量!( IG照片)


正能量!( IG照片)


勁!( IG照片)


勁!( IG照片)



本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!