掃呢頁CODE去手機

2023年4月6日 星期四

燈火闌珊︱張艾嘉入行半世紀毫無架子 謙稱:演員最緊要服務導演 #張艾嘉

香港電影《燈火闌珊》由曾憲寧導演首執導筒的作品,張艾嘉、周漢寧、任達華、蔡思韵等主演,電影講述霓虹燈在香港逐漸被取代、淘汰下,一位已故的霓虹燈師傅楊燦 ...




香港電影《燈火闌珊》由曾憲寧導演首執導筒的作品,張艾嘉、周漢寧、任達華、蔡思韵等主演,電影講述霓虹燈在香港逐漸被取代、淘汰下,一位已故的霓虹燈師傅楊燦鑣(任達華 飾)的遺孀美香姐(張艾嘉 飾)及徒弟Leo(周漢寧 飾)互相扶持、延續霓虹燈火的動人故事。

張艾嘉與周漢寧在電影中對手戲份是劇情主軸,一老一嫩之間的默契在電影中感染到每一位觀眾,而資深如三奪金馬、兩屆金像的影后張艾嘉,配搭提名本屆金像獎「最佳新演員」的璀燦新人周漢寧,當中的故事亦令觀眾大感興趣。張艾嘉與周漢寧早前接受《香港01》訪問,分享資歷差距久遠下,對作為演員、拍攝《燈火闌珊》以至香港電影的感受,真誠剖白他們在電影合作之間的心路歷程。

演員為導演服務

張艾嘉進入電影行業已達半世紀,曾拍攝的電影與合作導演無數,她表示與首執導筒的曾憲寧合作,長久的經驗令合作應付自如,她在訪問中表示:「其實每一個導演都有長處短處,我都慣咗,始終我盡量同導演合作嘅時候,我盡量明白導演想要乜嘢。我成日都話,其實演員最緊要喺現場服務導演,你希望做到嘅都係導演想要嘅嘢。」她亦表示期望作為演員,能夠給予導演驚喜:「我做導演嘅時候我都鍾意,一個演員嚟嘅時候,我未必想像到個角色會變成咁,就變成我跟住佢,個感覺係我跟住佢去行,所以我希望畀導演一啲好新鮮嘅嘢。」

作為新晉演員

作為首次擔正飾演電影主角的周漢寧,首次對手戲的演員,居然是華語影壇舉足輕重的影后張艾嘉,他自言知道得到角色的一刻感覺非常奇妙。首次面對張艾嘉,他卻表示沒有想像中的壓力,全因張姐的悉心照顧:「我唔敢喺張姐面前講我哋好熟,但係一開始我哋未相處過,可能會有少少驚。到拍攝嘅時候,張姐好肯去同我溝通,去接受我嘅笑話或者接受我有時懶熟啦,成個過程我覺得我哋係變得似朋友。」

張姐則表示不少新一代演員第一次與自己見面,少不免感到無所適從,亦未知該如何與作為前輩的自己相處,但她表示:「其實我第一件事係令到佢哋放鬆囉,令到佢哋覺得我都不過係一個人嚟,猶其是當大家要做對手戲嘅時候,如果冇咗默契,係好尷尬嘅一件事。我自己做導演,我好明白點解要令演員放輕鬆嚟溝通,我覺得係好緊要嘅一件事。」

張艾嘉的開通與平易近人,亦使周漢寧更放膽演繹角色,阿寧提及劇情中美香姐與Leo首次見面的一場戲:「我哋相遇之後,我除低個面具時、相認、發現對方身份嘅時候,一開始對白本來係每人一句,張姐就叫我『不如你講晒佢呀!』就變咗我好急速地講咗一輪對白,張姐之後再講。我覺得喺戲文上,我哋同個劇本之間係有少少分別,因應當時嘅氣氛、場景唔同而改動。但係因為張姐喺到,所以我有個安全感去創作、或者去試其他方法。」

年資比人老、跑得比人快

提及成為演員面對的最大困難,周漢寧左思右想,被張姐笑指:「你最冇困難!」玩笑過後,阿寧分享指:「我覺得我最辛苦係我本身有少少肥,但係喺戲裡面,角色係冇乜錢去生活、流離失所嘅。所以我嗰時食得好辛苦,張姐都見到,就話『你都瘦得幾唔健康喎!不過個角色都幾唔健康嘅』佢見到我剩係食蕃薯同埋雞,大家就食緊Crew飯,我好想食、但係唔得。」為了角色節食減磅,周漢寧表示多少影響到體能,更分享一件拍攝期間的趣事:「有一場係我同張姐一齊跑步,但嗰一場係張姐跑得快過我囉!嗰時我真係太攰、跑到嗦晒氣,張姐仲喺到跑緊,成件事好搞笑!」

年資遠比阿寧深,年紀亦即將邁向七旬,張艾嘉卻勤加照顧自己的體格:「係囉!佢真係跑唔郁,但係我平時有跑步嘛,猶其是疫情期間,我幾乎一個禮拜跑三五次,梗係跑起嚟好輕鬆點知呢個後生仔,跑得咁慢嘅!劇本裡面本來係我辛苦嘅,後尾變成佢辛苦。大家喺現場笑到呢!」

被剪走的感動時刻

《燈火闌珊》劇情除了表達對霓虹燈的深厚感情外,親情關係亦是重中之重,張艾嘉分享了一段最令她感動的橋段:「我陪住導演由頭開始寫劇本、執劇本、圍讀、拍戲、剪片,到前一排啱啱先配完國語,成個過程我好清楚記得我同個女梳頭嘅嗰場戲。我好記得(拍攝)當日我好感動,因為我諗返(任達華飾演的)老公同我梳頭、染頭髮,嗰時老公又走咗、個女又要走,剩返我一個人,不過佢都覺得呢個遺憾係過咗嘅,所以嗰個moment係我覺得最感動嘅。」

而對周漢寧而言,最感動的橋段,竟然未有被導演在上映版本中保留,意外成為訪問中指露的彩蛋:「我最鍾意係同張姐喺海邊嘅一場,係悼念我婆婆,張姐角色係講『如果我過咗身嘅,你可唔可以好似睇婆婆咁嚟睇佢』,我睇劇本嘅時候已經好感動。」張姐回憶該橋段時表示:「不過佢剪咗好多喎!」又續指:「其實我都好鍾意嗰句『你乜都唔洗帶、周遊四海』,我都記得導演剪咗佢。」周漢寧亦同意:「嗰場最深刻,係因為個情感好厚,雖然睇落好輕描淡寫,但係佢代表咗好多嘢。」

給張姐的禮物

作為新晉演員,周漢寧在云云眾多行業中找到演戲,他感恩地表示:「我諗好多我哋呢個年齡層嘅人,都唔知自己做緊乜嘢、喺一個迷失嘅狀態,猶其是中學畢業或者大學畢業之後。而我同Leo好共通嘅位置係,佢搵到霓虹燈、我搵到做戲,嗰種喜悅、成功感同創作過程,我同Leo分享得到。」在準備飾演《燈火闌珊》前,阿寧特意跟隨碩果僅存的霓虹燈師傅學習「屈光管」的技巧,但在拍攝完畢後,亦未有放下這門意外學會的手藝:「我呢幾日都整咗一箋燈送畀張姐,咁我就燒咗呢個『心』裡面有個『S』字嘅燈畀張姐,有少少似超人嗰個『S』字,係Superwoman,同埋張姐英文名叫Sylvia,所以就有咁嘅槪念。希望張姐攞到返屋企可以擺出嚟、唔好收埋佢。」張姐看見阿寧為自己燒的一件霓虹擺設,欣喜非常,笑指:「我一定會擺出嚟!收到嘅時候我好驚喜!因為佢之前口花花話要整畀我,佢今日真係整咗,我知道燒光管唔係咁容易,我哋當初一齊學嘅時候就知道。」

張姐更笑指《燈火闌珊》上映版本剪走不少阿寧燒光管的片段,反而自己兩段燒光管的橋段卻得以保留:「你知唔知道我(在拍攝現場)屈咗個光管出嚟嘅時候,全場起拍手掌,因為真係唔容易,而呢啲師傅亦都越嚟越少見,得返一兩個。」而周漢寧則笑指:「其實我最想整到嘅係真係『張姐』兩個字,但係中文字難燒好多。」

香港電影輝煌再臨

張艾嘉在七十年代起參演香港電影,橫跨香港電影多個年代,見盡箇中的興衰起跌。張艾嘉表示:「我認為我經過咗香港電影最黃金嘅時期,我跨過好多個年代,由李瀚祥嗰啲大導演、一路到新藝城、Ann Hui(許鞍華)到曾憲寧,冇辦法一定要同以前比較,因為環境嘅關係好難比較。所以我哋盡量喺而家嘅環境裡面,做一啲精彩嘅嘢出嚟。」

張姐對香港電影輝煌的年代記憶猶新,但認為香港電影下一輪盛世在新一代的努力下,必定會以新路徑、新方法重臨,她表示:「我同新導演講,你盡量寫你想寫嘅嘢,唔好重覆以前嘅題材,要跳出去。因為香港以前有過好商業、好夠膽、好百花齊放嘅一個年代,好多題材係可以去寫嘅時候,我哋盡量去寫。所以我今年最大嘅任務係出去搵錢!嚟補救而家呢部戲唔足夠嘅錢,嚟完成呢部戲。我對香港電影嘅記憶,係香港可以做好多唔同類型嘅戲,嗰種勇氣同膽量要返嚟!」


本文作轉載及備份之用 來源 source: http://www.hk01.com
鍾意就快D Share啦!