掃呢頁CODE去手機

2015年1月29日 星期四

[壹週刊 - 1299 - 財經] 2間變 23間  Party Room開得多賺得少 M1,




Comma Party共有二十三間主題房間,假日訂房經常爆滿,但閒日卻有五成空置率,令阿釗(左)大感頭痛。

壹盤生意

2間變 23間  Party Room開得多賺得少

「俾人抄等於表揚我做得好,其實都有滿足感!」廿七歲的周志釗(阿釗)一臉滿足又無奈地說。這位八十後,於三年前在觀塘工廈租了一個私竇與朋友玩樂,後來他將其中兩間房分租出去開 Party。就這樣 hea住成立「 Comma Party」,兼且 hea住月賺四萬。

三年後的今日, Comma Party由當日兩間房,變成今日租下十個工廈單位、間成廿三間有不同主題 party房的巨無霸﹗但打開盤數,營業額雖比昔日激增五倍,扣除開支,盈利總共只有五萬元,平均每間房月賺二千一百元﹗開得愈多、賺得愈少,背後原來是個「騎虎難下」的故事。更諷刺是,當日本來諗住 hea住搵錢,今日卻做到有氣無定抖,老闆阿釗坦言疲累:「週末經常要凌晨四五點才收工﹗」

阿釗和拍檔阿健,兩年前曾接受本刊訪問,他們當時把租來自己玩樂的工廈單位、其中兩間房布置成主題房分租出去:擺部電視、放張梳化,間中招呼吓客人,每月就賺三萬八千元。不過這類生意入場門檻甚低,很快便被人抄襲。當時阿釗心想,既然每到假期總是爆場,那肥水不流別人田,不如自己開得幾多得幾多。當時阿釗除了用盡公司現金流,還利用信用卡透支五萬元,投資共十多萬在同區再租多一個單位,現時想起他亦覺冒險:「當時諗住搏一鋪,覺得每月 keep住還到錢就無問題,好彩最後成功咗!」

記者數過,近一、兩年,不計 Comma Party,單是觀塘區的 Party房已經達二、三十間。為搶佔市場佔有率,阿釗不斷擴張,房間數由兩間變四間、四間變八間,去年底開了第廿三間主題房,暫時成為觀塘區 Party Room一哥。但原來「好睇唔好食」,要顧及的問題多的是,有苦只有自己知﹗

辛酸一:揼本裝修無錢落袋

記者參觀過 Comma Party的房間,發現阿釗在房間主題及裝潢方面確花了不少心思,例如「警局」房間,設有七八十年代的監倉,配上警棍及盾牌,讓客人參與角色扮演遊戲,曾吸引廉署租用房間拍攝廣告。其餘主題包括三隻小豬、小矮人與白雪公主、及近期勾起不少港人回憶的叮噹主題房等等。阿釗表示,「每次諗新主題同裝修其實好辛苦,要不停睇好多嘢搵靈感。」阿釗熱情地帶記者到最新一間八百呎的房間,設計似古老歐洲車站,棕色的磚牆上有一塊寫着「 23 Platform」的牌匾,標誌着這是 Comma Party第二十三間房間,房間角落有個小小的木製 Bar枱,對面有兩個精緻的大酒桶,充滿古典味。阿釗表示,一間房裝修最平要七萬元,這間新房更斥資三十萬,記者咋舌,這個價錢已可裝修一個幾百呎的公屋。他說:「三年前開第一間,我同拍檔阿健自己裝修及買傢俬,只用咗一萬元,但依家無呢支歌仔唱」事關競爭激烈,揼本裝修變得迫不得已。

記者到過其他 Party Room觀察,發現大家在裝修上鬥得火紅火綠。如由藝人薛凱琪助手投資的 Hide n' Seek,比 Comma Party裝修得更華麗,有更多精緻的家具擺設。 PartyHut布置雖比 Comma Party簡單,但卻有不同種類的遊戲設施如美式桌球、乒乓球、氣墊球,還有投影機大熒幕用作打機,更能吸引男生幫襯。阿釗要與對手鬥,過去賺到的錢,都花在巨額裝修上,實際落袋的不多。他還有另一憂慮,「業主見你用咁多錢裝修,到時有可能會大幅加租。」

辛酸二:租金、人工創新高

記者現場所見,客人都以中學生為主,阿釗表示收費不能太進取。

地理位置是否方便,是客人其中一個考慮幫襯的因素。要贏人,一定要揀靚位。 Comma Party在觀塘區有二十多間房,分布在十個廠廈單位。大部分位置,距離觀塘及牛頭角港鐵站少於十分鐘路程,位置相對就腳,可說是不錯。不過今時今日的香港,靚位租金自然貴。三年前一個單位,月租五千,今日他的十個單位,每月共要承擔十萬元租金,平均每個單位要一萬元。他擔心觀塘租金會愈來愈貴,他說:「單係上年,觀塘區的租金升了兩成,呎租由十蚊升到十二蚊,暫時靠租金平嘅舊房嚟賺多啲錢,彌補新房間賺得少嘅不足。」

同時,阿釗為了保持服務質素,做到一個員工睇三間房,現時他要聘請五名全職及十五名兼職員工。而為免有經驗和服務態度良好的員工流失,他又要出高人工:長工薪金由一萬元起,最高萬五,比文員更高!每月出糧花去十萬元,計埋租金,已佔收入六成多。阿釗指無辦法唔養住一班兼職:「一個員工可以睇到連埋一齊嘅三間房,但如果三個客 book三間距離遠嘅房,就變咗要用三個員工。一人只睇一間,效率較低。」為了增加員工歸屬感,減低流失率,他要花心血搞 Team Building,「聖誕前我哋食咗餐『上路飯』,嚟緊二月會去打 war game!」客人開 Party求開心,看到員工死氣沉沉,興致會大減。

辛酸三:服務可以加收費不能加

兩年前,本刊訪問阿釗,當時他的 party room設備簡陋,遊戲機已經是最正的設施。

阿釗承認被對手分薄了部分生意,他唯有走大眾化路線,收費幾乎是全城最低。下午收費五十八元三小時,晚上收七十八元三小時,較其他競爭者便宜約二十元,「其實咁耐以嚟我都只係加咗一次價,只係十蚊。」記者走進 Comma Party的「希臘小屋」主題房,一班大學生正玩獎門人遊戲,張同學對記者表示:「喺 Facebook見到 Comma Party有房租,呢度近學校,價錢又唔貴,所以咪選呢間玩。」這正道出阿釗未能大幅加價的無奈。另一方面,阿釗指出要透過細節及服務質素取勝,例如他會提供即用即棄拖鞋,免費提供七款飲品及煮食用具給予客人,「對手提供廚房煮食嘅都收好貴,但我免費包埋,等客人可以上嚟打邊爐或炒個餸都得。」

出路

Comma Party的房間,假日總是爆滿, booking甚至已經訂到二月底;然而,一至四閒日的空置率則有五成。記者曾致電觀塘區數個派對房間查詢,發現大家都有同樣的問題,部分服務、裝修及位置較輸蝕的,連假日都仍有空房,可見這類 Party Room未能開拓更大客源。阿釗亦知道問題所在,決定今年暫停擴充房間數目,目前希望為公司訂立統一的服務指引準則,讓自己不用再落場照顧客人,抽空多作管理及宣傳:「平日要吸引多啲以拍攝及拍片為主嘅客人,例如隔籬房盡量唔接 booking,讓他們收音效果較好。之後放佢哋嘅相上 Facebook,間接宣傳。」雖然生意難做,但阿釗並沒有打算放棄,「呢盤生意已經唔屬於我一個人,我要養住好多人,而且我相信只要做到第一,就一定有生存空間!」

營業資料(01/15)

營業額:$300,000#

人工:$100,000*

租金:$100,000

雜費:$40,000

廣告:$10,000

盈利:$50,000

#包括十個廠廈單位

*五名員工、兩名老闆、十多名兼職

擴充資料(12/14*)

租金:$30,000#

裝修:$70,000

雜費:$3,000

總投資:$103,000

*一間主題房

#兩按一上



鍾意就快D Share啦!