掃呢頁CODE去手機

2015年10月10日 星期六

發行總監獲「二五仔」通報 《蘋果》順利出街 蘋果,





其他影片:>>






「圍蘋之亂」曠日持久,壹傳媒發行總監張鼎業每晚在大樓鎮守至天亮。因為一場衝突,鼎業竟與示威者當中一名頭目化敵為友,獲通報撤退時間,運報車才能趕及天亮前出發,把《蘋果》運抵全港各區。

圍堵行動進入第二晚,壹傳媒大樓出入口全遭堵塞。張鼎業唯有利用行政部提供的吊雞車,指揮手足在公司隱蔽處靜靜把報紙吊出環保大道,自發聲援的員工則在另一邊與示威者對峙,「拖得幾耐得幾耐」,「吊吊吓,已經有大媽同啲車喺後面兜來兜去」。

其時往銅鑼灣的運報車隊已出發,往旺角最後一架車準備開走,示威者趕至,一名大叔發難,躺在路中心。發行部數名大漢嘗試拉走大叔,與廿多名示威者爆衝突,鼎業衝前保護同僚,「後尾示威者加到百幾人,已經冇得郁」。帶領示威者的大叔質問鼎業:「喂你咩事走報紙呀?」鼎業答:「我嘅責任就係出報紙!」

頭目與鼎業在路邊理論,頭目反問他「係咪呢度啲蛇頭」,他不知如何回應,「我係部門阿頭囉,算唔算蛇頭?」頭目始終沒承認收錢,「總之我哋都係唔滿意你哋報紙,唔會畀你走!」

鼎業反駁:「你唔鍾意我哋報紙,咪唔好買囉,圍我做咩啫?你唔可能妨礙新聞自由,聲音啱定錯,各方自有評論」。頭目有感而發:「兩父子都有唔同立場啦,阿爸係藍絲帶,阿仔係黃絲帶,都會嘈交」。鼎業打蛇隨棍上,「如果你哋真係散,畀個時間我。」頭目最初稱五時多撤退,鼎業力勸對方早些「收工」,同時安排把剩餘報紙先搬上車。凌晨四時十五分,頭目真的致電他,「三個字之內,我哋呢班人就走晒,跟住唔知有冇下一班返嚟,你把握呢個時間」。示威者準時散去,早已準備就緒的運報車立即出發。鼎業憶述,那是圍堵行動最多示威者的一晚,幸得頭目「通水」,「亦都係最有驚無險」。

當天《蘋果》依然較原定遲了六小時發行,個別地區只有港聞A疊,雖有讀者聲言不介意,但報販共退回了四萬多份報紙。往後數天示威者換了另一批,鼎業絞盡腦汁,「做發行梗係諗點樣最快送去報販,報紙要齊晒成份。試過擺架吉車,扮出車,呃啲人過去嗰邊,呢頭即刻泵幾架車走。」隨著警方介入,加上編採部提早截稿,終能順利發行,「雖然有暗角七警,但警察都肯幫我哋出報紙,我覺得幾正面。」

經此一役,鼎業更覺新聞自由可貴,「呢把聲音點都要出咗去先。做報紙,都係求聲音」。他強調只要《蘋果》印刷版繼續存在,把報紙送到讀者手上就是其使命,「我可能老派,有實物揸手先有認受性。嗰排連個網都畀人癱瘓」

江俊豪攝 江俊豪攝 張鼎業唯有利用行政部提供的吊雞車,指揮手足在公司隱蔽處靜靜把報紙吊出環保大道。
鍾意就快D Share啦!