掃呢頁CODE去手機

2016年1月13日 星期三

成年冇工開 封殺話之你  53歲黃秋生:一生就係為咗型呢一嘢 [FACE - 451 - 專訪] __,秋生,黃秋生,MF,

真人騷成年冇工開 封殺話之你 53歲黃秋生:一生就係為咗型呢一嘢舞台劇《狂揪夫妻》載譽歸來,所以非常榮幸,能跟黃秋生做這個訪問,就在他位於觀塘的神戲劇場總部。可能是全香港最有性格的性格演員,不嬲威嚴慣又見現場個個叫佢「老爺」,我本來還在愁該怎麼跟他打開話匣子,原來都多餘!換完衣服我們說沒想到他撐得下那件看起來不大的皮外套,他已經自動波開始發炮:「係喇,瘦咗吖嘛……我哋呢啲冇工開,咪捱到瘦囉!點似得 ...


真人騷

成年冇工開 封殺話之你  53歲黃秋生:一生就係為咗型呢一嘢

舞台劇《狂揪夫妻》載譽歸來,所以非常榮幸,能跟黃秋生做這個訪問,就在他位於觀塘的神戲劇場總部。

可能是全香港最有性格的性格演員,不嬲威嚴慣又見現場個個叫佢「老爺」,我本來還在愁該怎麼跟他打開話匣子,原來都多餘!換完衣服我們說沒想到他撐得下那件看起來不大的皮外套,他已經自動波開始發炮:「係喇,瘦咗吖嘛……我哋呢啲冇工開,咪捱到瘦囉!點似得啲人,郁啲又收十億八億,食到咁肥……」

一聽就知講緊肥螳螂,想不到因為前年佔中說了一句「為何出動橡膠彈、催淚彈?若真暴動,你們會用甚麼?飛機?大炮?暴政!」就被封殺成年,秋生還是秋生,把口依然唔收。

所謂封殺,秋生話過去一年還能自由出入內地甚至去過港澳辦、文化部,封殺他的不是中共,而是那些一起打拼好多年的同行,怕惹事,整整一年沒人敢用他。

旁人和普通人應該不會明白,一個入行三十年,電影拍了超過兩百部的戲痴,沒戲拍是怎麼一種心情。不過坐在他對面,聽他說英國演員班尼狄.甘巴貝治演《福爾摩斯》演《王子復仇記》,一臉崇拜痴痴迷迷,聽他說過去一年常有惡夢,而惡夢都是以往拍戲的場景和對慣對熟的面孔,不多不少還是能體會一點點,那種從前有多搶手,現在就有多被人嫌的落差。我問他:「型完一次,十倍奉還,值嗎?」

黃秋生即係黃秋生,即使自己形容自己三十年基業, 53歲才被人一手掃落枱,還是型得起:「一個人累積一生,就係為咗型呢一嘢㗎咋!一個男人,立身處世頂天立地,就係等呢一個機會做你應該做嘅嘢、講你應該講嘅嘢,做一個男子漢啫!」

型到呢……

我唔係偉大,我係戇 X!

秋生,最近除咗排舞台劇,忙緊啲乜?

買咗一咋五、六十年代西片……睇番晒以前嗰啲經典,唔記得喇嘛!以前啲西片,一跳一個池塘, Tony Jaa一樣。噚晚睇完《福爾摩斯》,好精彩呀!又睇過佢(班尼狄·甘巴貝治)做嘅《 Hamlet》(《王子復仇記》),真係好犀利,我冇辦法做得到。

你做唔到?點會做唔到?

好似佢咁做法人都癲!我後生都係最多做到三場,佢做咗三十場,邊有人做得到?我俾本字典你,三個月之內背晒佢吖,好唔好?三百頁,你記完之後我仲要你一路打跟斗一路講喎!打跟斗之餘我仲要攞個波掟你,你要識閃喎!要閃之餘仲要同對方做戲喎!呢個演員真係好厲害,厲害嘅演員唔多,厲害到咁真係好少,佢又怪喎,個樣好聰明,火星人咁樣,典型嘅英國人,醜樣!硬係就怪怪,但係好 charm……做唔難,好多人都做到,但做完後有個舞台魅力吸引住我嗰下難……

所謂被封殺,係唔係真係冇工開?

內地嗰啲囉,電視節目、電影乜都冇,𠵱家所有電影都返內地拍咁滯。反而有西片搵我,因為舞台劇個期 mark咗要推。(《星球大戰外傳》姜文的角色。)開得間公司(劇團)要做㗎,有成班人要養㗎,仲有屋企一家大細,全部都係負擔。

唔係話會開《頭文字 D》續集咩?唔係冇杜汶澤但係有你咩?

吹咋嘛!係兩年前嘅風𠵱家又攞出嚟吹咋嘛,諗住吹咗就係㗎喇嘛……真係個好 childish嘅地方。呢件事唔關政府事,係啲人一個吹完十個吹,好似我啲罪名咁,唔只港獨台獨,疆獨、藏獨都話有我份,十幾條罪名,如果一個人真係做到咁多嘢,打咗靶㗎喇!我仲有得自由出入大陸咩?文化部我去過,港澳辦我都去過喎!你估人哋傻嘅咩?不過有啲嘢又係整定,我舊年拍《梟雄》時狀態已經唔係好,身體精神各方面都係,嗰啲咁嘅狀態,俾我再返去拍三、四個月,我諗我過唔到今年添。𠵱家休養呢一年,我連個胃都養好番……

個胃做咩事?

拍《頭文字 D》整傷囉……係我啲方法唔好啫,飲酒減肥,由朝飲到晚,食好少嘢,就算食,飲咁多乜都嘔番晒出嚟

所以每個偉大演員背後……

我唔係偉大,我係戇 X啫!

我係話每個偉大演員背後都黐黐哋線……

咁又係呀,經過咁多嘢仲唔黐線?正常人應該癲咗㗎喇,我未癲,係因為癲人先至唔會再癲咋嘛!

你班人憑咩同我評分?用咩準則俾獎?

其實當初接拍《梟雄》係為咗監製王心慰,到底同王心慰有咩淵源,一定要俾面佢?

嗰陣時喺亞洲電視,我機會唔係多,冇乜監製敢用新人,係佢提攜我俾咗個主角我做,所以咁多年我都好多謝佢。

當年《八仙飯店之人肉叉燒包》攞影帝,聽講一攞完你就掉咗個金像獎,咁今次 TVB俾你呢個獎呢?掉咗去邊?

唔係掉咗,係掉咗出門口俾我阿媽執番入屋,因為阻住我進步。呢個獎冇阻我,我冇掉到喎……

我又真係唔明,呢個獎係唔係都俾你㗎啦,有咩意義呢?

本來我唔覺得有咩意義,不過俾人講講下,又係喎,大三元,三個範疇都俾我攞晒。同埋佢今年搞得幾好,認受性又幾大,你話細細藝咁攞嚟就冇意思啫……

有幾認受性呢?你俾咗咁大個面子返大台拍劇,唔通佢唔俾你咩?

佢俾唔俾我都係平常心,俾第二個我都會返去坐下,拍下手,我係等個騷完去食宵夜咋!其實呢個角色比你哋想像中有質感好多,你諗下,我拍《梟雄》嗰陣時,香港日日喺度遊行示威,我喺上海外景又係拍緊遊行示威;我喺微博日日俾人鬧漢奸,喺上海拍劇又係俾人鬧緊漢奸……咁奇怪嘅,我喺度諗緊到底邊度係真,邊度係假。拍完外景返到香港拍廠景,有場法庭戲寫咗好長一段對白俾我自辯……咁神奇嘅?寫劇本嗰陣知發生咩事㗎?

你平常心,但好多喺個台度捱好多年嘅唔係平常心嘛!有冇諗過做得再好都冇意思,嗰一年係唔輪到你就係唔輪到你?

咁我都做過陪襯㗎,做過好多次添!我認為好好嗰啲連入圍都冇……我老婆叫我原諒佢哋(金像獎評委)啦,俾我入圍唔俾個獎我好大鑊喎……有一年連圍都唔俾我入,遊戲嚟咋嘛,我真係做得好得,你俾我提名我個侮辱仲大。我得之餘,我俾嗰年贏嗰個嘢三十分㗎咋,佢仲要好努力先至得三十分㗎咋!你話我輸俾佢,以後我仲使演嘅?我𠵱家係高傲到,你班人憑咩同我評分先?用咩準則俾獎先?唉……算啦,我覺得上天對我好好,以前我成日返大陸,呢兩年阿媽身體唔好,我正好可以陪佢多啲。以前想寫書,但硬係冇時間,但係𠵱家正好有時間俾我寫下嘢。

《他來自江湖》 電視畫面

《車手》

阿媽係自殺專家,仲想隊埋我!

媽媽今年幾多歲?

84歲。呢一輪差得好緊要。

童年開始就只得媽媽湊你,嗰種感情係唔係比一般母子更深厚?

唔同㗎……同人哋好唔同。我媽媽好彩喇,睇到我咁大……啲人成日話佢個仔當係女咁養,我日日去探佢,想坐幾耐就坐幾耐,啲看更一見我就話阿媽好彩,醫院啲姑娘都係咁講,人哋冇人嚟睇,尤其係啲仔吖!我唔同人,因為我阿媽係藝術家嚟㗎,係林黛玉嚟㗎,日日喺屋企讀埋啲詩詞寫埋啲絕命詩,佢貫輸咗好多悲情嘅嘢俾我,係個自殺專家嚟㗎。

《葉問–終極一戰》

《八仙飯店之人肉叉燒包》

點解嘅?點解話佢自殺專家?

好後生佢就自殺㗎喇,死過好多次,連我都隊埋添,大肚試過跳樓,我 BB嗰陣又餵我飲洗衣粉,見我喊又唔捨得喎,送我去醫院洗胃。醫生問發生咩事,佢話𢳂錯咗……洗衣粉喎!洗衣粉邊有得𢳂錯㗎?好大影響,咁樣個人好 negative,我用咗好耐時間先至可以喺佢嘅陰影裡面走出嚟。但係我冇得揀,我屋企得佢,又冇錢,冇錢得嚟佢又要面喎……我仲記得六、七歲咁上下大,佢拖住我上司徒拔道人哋屋企借錢,仲要搭的士上去,仲要買咗盒好靚嘅朱古力,講完一大輪,唔好意思向人開口喎,連盒糖都蝕埋。走嘅時候冇錢搭車行番落山,嗰陣時得個摩囉廟,又冇 AIA,黑掹掹冇街燈,嗰啲摩囉差喺度念經, ur…… ur……驚到我呢:「媽咪有鬼呀!媽咪有鬼呀!」嗰陣時屋企成日冇錢,買米都要問人借錢,窮到我哋爭啲就瞓水箱,我係到三十幾歲喺無綫開始有番啲錢,先至慢慢喺當鋪幫佢贖番啲嘢咋。

咁你憎唔憎你老竇?

以前憎,𠵱家唔憎。都死咗囉,可能投埋胎添,佢大我亞媽成廿年……我條命係死老竇先至結婚㗎,所以佢應該一早死咗!

最後一次聯絡係幾時?有冇同佢啲仔女有聯繫?

我知佢喺澳洲,最近有人幫我查過一輪,不過搵唔到。最後一次聯絡係 12歲……

你 4歲嗰年佢已經掉低你兩母子,原來一直到 12歲仲有聯絡?

唔係㗎,係我阿媽嗰年入醫院,打長途電話俾佢,佢仲要香港俾錢先肯聽個電話……

咁衰?

係呀,啲鬼佬係咁衰!話佢乜錢都冇,老婆生 cancer用晒啲錢喎……掉轉頭諗,佢可能好驚呢?驚我兩母子唔知想喺佢度攞番啲咩呢!

《古惑仔 2之猛龍過江》

《伊波拉病毒》

《狂揪夫妻》《蘋果日報》圖片

咁驚咁佢當年就唔好周圍留種

點知啫,意外嘛!我睇佢寫俾我老母啲信,又 darling又盛,肉麻到呢,幾咁投入角色!佢老婆喺香港份工係專 check所有酒店出入登記嘅,所以佢唔敢帶我阿媽去酒店,一開始就喺北角租屋俾佢,成層添,好靚㗎!嗰時我阿媽又收埋好多值錢嘢,佢(黃父為政府官員)受賄都係收嗰啲嘢咋嘛。我阿媽以前好有錢,係一次過俾人走咗四份會先會走去自殺,嗰啲錢嗰陣時夠買一幢樓㗎喇。不過好奇怪,突然嗰年成個政府部門鏟起晒,佢話佢有留錢俾個 friend,佢個 friend話冇留,點知啫,呢啲嘢口同鼻拗。

我真係好想知,有個咁嘅老竇,你會唔會就提醒住自己唔好步佢後塵,出去玩還玩,不過千祈唔好留種?

唓……我嗰啲咁嘅烏里單刀嘅嘢……你理得我咁多吖!

死都要尊嚴,要微笑,唔要恐懼!

所以冇老竇呢件事,對你嘅影響有幾深遠?

有我嘅細路一日,我一日都唔會走咗去,我永遠都會喺度!我以前唔識㗎,係有細路以後開始一齊成長,由頭學過點做爸爸,點做男人。所以我話人生有好多嘢整定,如果我阿媽唔係俾人走咗會,如果我老竇仲喺度,我可能乜都有,去咗英國讀書,又揸飛機又揸靚車,可能目中無人衰人一個,根本唔會學得到任何 lesson。我覺得要感激,我嘅人生非常豐盛。

你𠵱家面對緊嘅嘢,你覺得又學到啲咩?

我返無綫嗰陣時,覺得自己航咗好耐海,返咗去一個好平靜嘅海港。嗰陣時我唔知自己做緊咩㗎,我慣咗大風大浪同啲鯊魚搏鬥㗎嘛,突然之間坐咗喺度曬太陽……呢個改變好大,三十年功績一嘢掃清,掃枱喎今次!

有冇掃枱咁誇呀?

一個 job都冇仲唔掃枱呀?冇人用仲唔掃枱呀?你為咗一個理念一個正義一嘢掃清,呢樣嘢已經證明咗我做人嘅理念。

《家庭作孽》

《特警新人類 2》

《千機變》

值唔值呢?講咗一句換來呢個後果?

一個人累積一生,就係為咗呢一嘢㗎咋!雖然我老婆都話:你戇居㗎!講少句咩咩咩……我大仔又係,好縮骨㗎,叫我唔好講咁多……一個男人,立身處世頂天立地,就係等呢一個機會做你應該做嘅嘢、講你應該講嘅嘢,做一個男子漢啫!

但你做咗咁多年賺埋咁多,停一陣都捱到啩?

冇㗎!細路仲細,阿媽又病,賣樓又蝕……講你都唔信,我啲朋友好有,我就買乜都蝕,賣親樓都蝕三百(萬)、兩百(萬),你估我嗰啲人咩,一套戲收千幾萬,我都係百幾咋嘛。所以話人一世,就係等嗰一下勇氣試鍊,試鍊完喇,跟住點面對呢?我經常話,如果世界末日海嘯打到嚟,我就係嗰啲人,會擔番張櫈,點番支雪茄,然後微笑望住個浪。唔係講笑,我真係試過坐飛機俾雷擘咗一嘢,我嗰陣時就係坐番好,執番正件衫,然後戴番好頂帽……跟住個助手同我講,我就係一個英國人,就算死都要死得有尊嚴,要微笑,唔要恐懼。

型完喇,咁跟住呢?

型完,跟住咪要解決型造成嘅傷害囉。嗰種惡夢,嗰種賦閒在家,晚晚發夢夢見自己開工、夢見自己對慣嘅面孔,嗰下幺心幺肺到呢,幾十年嘅回憶返晒嚟,而又見唔到前路。我諗係一個時候清潔自己然後再向前行,我諗呢一步係我人生一個 step,由呢下去到我瓜老襯係好大一步,如果宇宙背後有一個大能,想俾我 take一個 lesson,行過呢一步就係我嘅畢業作品。

圖片

圖片

兩日之後就仆街!

冇工開所以恨開工,恨到發夢夢見開工一覺瞓醒一額冷汗,黃秋生說一年來好多晚都係咁過,一啲都冇誇大:「我成日話,我哋呢行最悲哀就係無人等你、無人需要你。人生就係咁奇妙,你永遠唔知轉咗呢個街角,有啲咩等緊你。我試過啦,同個後生講,唔好以為你好掂,兩日之後你就可能仆街……果然唔使兩日就應驗!」秋生口中呢個後生,無錯,就係陳冠希:「佢𠵱家咪幾好,做生意做得咁叻!」

一件 tee一對鞋郁啲賣幾千銀,定還是兩袖清風但一句話值千金,你的選擇呢?

撰文:朱小博

攝影:范仲良

髮型: Jeff Wu

化妝: Jolinn Ng

形像: Bryan@the Flaming

服裝: Bauhaus


鍾意就快D Share啦!