掃呢頁CODE去手機

2016年7月28日 星期四

傻勁 [壹週刊 - 1377] __,M1,

「群育學校」即將搬去屯門,新校舍二○一九年落成並增設中學部。卓德根深信,只要社會大眾明白小朋友的真正需要,便會打開胸襟,接納他們。坦白講傻勁卓德根,四十一歲,大嶼山石壁「群育學校」東灣莫羅瑞華學校校長,教導特殊學生。政府早前計劃將該校遷往屯門,一度遭區內中學反對引起關注,他卻在這個被人歧視的地方,找到做一個「特殊老師」應有的那股傻勁。我記得十五年前第一日返學,有個學生拋我:「你乜水呀?」以前啲學生 ...


「群育學校」即將搬去屯門,新校舍二○一九年落成並增設中學部。卓德根深信,只要社會大眾明白小朋友的真正需要,便會打開胸襟,接納他們。

坦白講

傻勁

卓德根,四十一歲,大嶼山石壁「群育學校」東灣莫羅瑞華學校校長,教導特殊學生。政府早前計劃將該校遷往屯門,一度遭區內中學反對引起關注,他卻在這個被人歧視的地方,找到做一個「特殊老師」應有的那股傻勁。

我記得十五年前第一日返學,有個學生拋我:「你乜水呀?」以前啲學生都玩得我幾盡,有次上堂,有個學生吐痰喺張枱,跟住話要攞成張枱去洗。我又試過被學生搶眼鏡,佢之後爬上樹搞到我追都追唔切。我嗰時心諗,呢度根本係一個動物園,返工頭一個月,我晚晚瞓唔着,好擔心唔知聽日佢哋又會點玩我。

以前嘅學生乜都有,智障、聽障、過度活躍……佢哋嘅行為誇張到會見報,例如瞓火車軌、扮蜘蛛俠沿廿幾層樓嘅水渠爬落街等,而家七十個小學生大多數都係有情緒及行為問題,年齡介乎七至十四歲。學校隔籬係石壁監獄,以前日日都會聽到犯人步操,老師都要小朋友操,仲話:「要石壁監獄都聽到我哋。」

昔日老師要學生乖,靠嚇靠獎罰。有次我同學生講,如果你哋聽話我就請食糖,有個學生抗議:「阿 sir,你當我海豚咩。」佢又講得幾啱啊,令我明白改變佢哋,係要用個心相處。

頭幾年我喺學校留宿,除咗體育,幾乎咩科都教,學生感受到我攞個心出嚟之後,佢哋成日嚟搵我,藉口話有功課唔識做,或者話我教得唔好,要我重新教過,其實係想搵機會同我傾偈。

守護

有一個智障學生,我每日負責送佢放學。有次佢話:「第時我揸架大貨車嚟,日日接你放工。」我話:「好啊,我等你。」後來佢喺庇護工場做嘢,無再返嚟探我。七年前,我媽媽中風,需要人長期照顧,喺佢入住嘅老人院,我竟然撞番呢位學生嘅媽媽,佢喺嗰度做看護,話好感激我當年照顧佢個仔,所以平時一有時間,就會照顧我媽媽,我聽完之後好感動。

我讀中大生物系,一畢業就在船公司做銷售員,二十五歲已經月入兩萬蚊,唔使點做都有生意,個人好懶,每日淨係望住個海,睇吓報紙睇吓書,諗幾時退休,好無意義、好想轉行。嗰時哥哥喺群育學校教咗一年書,自己都好想試吓,最後東灣呢度真係請我,我就先來做暑期教學助理。

那時,我每日由石硤尾屋企搭車到大嶼山,又熱又遠好辛苦。初初都諗住係騎牛搵馬,點知做落就俾啲小朋友感動,後來有位女同事頂唔順走咗,我就做咗代課老師一年,跟住做埋老師、主任、副校。經前任校長兩年嘅栽培,自己申請今年做校長,經過公開招聘,在多位應徵者中,自己有幸得校董會選中。

初初轉行時我冇教師文憑,每日四點半放工就趕去上堂,之後不斷進修,半工讀咗十年,陪屋企人嘅時間好少,但為咗班小朋友,我一直堅持唔轉校。我成日講笑話,呢間學校最特殊嘅,唔係學生,而係廿一個同我一樣,有股傻勁嘅教職員,我哋會一直守護我哋嘅小天使。

撰文:關卓凌

攝影、攝錄:葉漢華

news@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!