掃呢頁CODE去手機

2015年1月28日 星期三

[FACE - 401 - 專訪] 告別 11年大台主播 體育王子伍家謙:再唔走怕後悔! 伍家謙,MF,




真人騷

告別 11年大台主播 體育王子伍家謙:再唔走怕後悔!

去年 11月,伍家謙離開穩守 11年的體育主播崗位,轉職成為自由工作者。

由於走的時候佔中正佔得如火如荼、大台疑似自我審察,此舉被很多人視為棄暗投明,他再三解釋:「絕對冇政治因素在內,一個地方做咗十一年,都想轉下環境、多啲嘗試,我怕第時屋企有小朋友就更加唔敢走,我更怕自己廿年後變咗嗰啲人,一味淨係識講:若果當年咁咁咁,我今時今日一早點點點……」

35歲已經是觀眾習慣的老面孔、已經是跑前線的首席記者,再留下去,然後呢?

同一個問題,三個月前我訪問過的另一位離職主播方健儀亦如是問自己,然後做了同一個決定。

「我開口埋口鍾意話伍生教落,太多嘢受恩師伍晃榮先生影響,我冇問佢喺一個崗位做足 23年係咩心態,但係佢入職嘅年紀唔同我,事實上,現實狀況亦都同當年好大分別……我冇預計過,離開後外界反應會咁大。」

反應大這件事我可以理解,作為觀眾,我亦是自私的一群:最怕改變,最喜歡和習慣舊面孔、舊聲線,最好每個主播都像伍晃榮一樣報到退休,最好每天六點半定時定刻一成不變,叮噹永遠都係林保全把聲。

可惜地球會轉,世事會變,青春可否不要老?簡直就是痴人說夢話。

離職想做非主流報導

轉職自由工作者忙緊乜?

會喺香港設計中心做公關同市場,同東方足球隊合作中、寫緊書,寫我咁多年嘅體育記者經驗,仲有專欄開始緊,有報紙有雜誌,同埋司儀,我亦搵緊其他網上平台,希望做番以前嗰樣,報導體育。

咁鍾意呢份工作點解要走?

同一個地方留咗十一年,始終想轉下其他嘢,不過轉完又發覺自己都係鍾意嗰樣嘢。過去十一年儲落好多人脈同知識,好難真係走,有人都話點解最後一日報體育我冇同觀眾講再見,其實我係離開咗一個機構,唔係離開呢個行業。

離職需要幾多時間決定?

離職時間係敏感嘅,但係呢個決定我一早就有,做記者嘅腦永遠都係咁樣轉:亞運後想做埋奧運、奧運後想做多屆世界盃,今年初喺做完冬季奧運出現咗一個新工作機會,諗諗下,六月世界盃不如做埋先……冇諗過直到世界盃後,個機會仲喺度等我。

主播個位,邊部份最令你留戀?又有邊部份,促使你離開?

咁多年嚟,呢個工作崗位有冇咩事發生令我想離開?真係冇。今次離開主要原因都係因為做得耐,假設屋企將來有更大負擔、可能有小朋友,相信到嗰陣時,我連走嘅勇氣同機會都唔會再有。每次做完一個大型賽事,我都會問自己,仲有咩可以再突破?我真係好怕自己係嗰啲人,廿年之後喺度話:如果廿年前我點點點,今時今日就咁咁咁……我同好多香港運動員一齊成長,近年唔知點解,有大賽先至叫體育,內裡其實有好多嘢,其實除咗攞獎嗰班,香港仲有好多運動員值得尊重,故事值得得到關注,呢樣嘢係我最想繼續留喺體育圈子嘅原因。我喺其他平台,少受時間限制,就可以做多啲所謂非主流嘅報導。

《蘋果日報》圖片

比如話呢?有咩唔係一線運動員故事值得分享?

我曾經做過一個報導,好出色嘅足球員因為收入唔穩定轉行去做消防員,最終佢都係離唔開足球,再放棄消防員工作返回足球圈。呢個故事係關於追求夢想,體育界太多呢啲故事值得分享。

離開兩個月,有咩過去例牌嘅工作體會你會懷念?新工作又有咩新衝擊令你覺得興奮?

比較懷念係,以前一至五一定車埋同一班住附近嘅同事一齊走,說說笑笑、食吓嘢,好規律好安穩。𠵱家最新鮮係,我以前訪問人,𠵱家掉番轉個新聞,俾人問番轉頭,感覺幾得意。工作經歷,我最感動係東亞運動會香港足球攞冠軍,你唔好理呢個比賽其他國家係派咩人嚟踢,咁睇,中日韓投放喺足球嘅資源比香港多幾多先?一向積弱嘅球隊攞到獎牌,我真係好激動,因為好多球員都識,睇住佢哋入行,全日都忙住做直播做訪問,最後靜落嚟執嘢,真係流咗兩滴眼淚。仲有李慧詩喺倫敦攞銅牌,作為一個體育記者,仲有咩好遺憾?

連打呔都係伍生教落

有冇問過恩師伍晃榮,同一個崗位做到退休做到老係咩心態?點解你唔係?

我冇同佢傾過,但係我知道佢喺無綫 23年,入去做嘅時候已經四十多歲,佢嘅心態應該唔同我。但係真嘅,我離開嘅時候,外界反應比我預計有些大。仲有週刊狗仔隊跟我添。

第一次俾狗仔隊拍係?

05年,伍晃榮退休。又係同女朋友食完嘢,喺條街度食煙,同今次一樣,又係食煙,又係嗰啲嘢囉……

又係你老婆?

唔係老婆,嗰陣時都仲未識我老婆。第一次幾驚㗎,又怕影響工作,唔明自己有咩好俾人講。

方健儀都試過俾上司鬧到喊,你有冇試過?

經常恩師伍晃榮最鍾意鬧人,試過一次,夜晚三點做到第二日十二點。十二點幾我寫完一份網球稿交俾佢審閱,佢一句:唔好!叫我寫過。再寫再唔得、再寫又唔得,前後重寫咗四、五次,一直做到下午四點。當年細個,一定唔明點解佢要咁做,下一更嘅同事都返晒嚟,我都未走得,算係點?六點至放我走,陣間又要返通宵。隔幾日,佢同我講,係想我親自領略點為之好。

會唔會爆粗?

佢嚴謹係真,源於佢自己對呢份工作嘅認真。呢份工要 hea做好簡單, 1比零、 2比零,報下賽果容乜易?但係自己鍾意嘅嘢,我唔會咁樣 hea對佢。

伍晃榮影響你幾多嘢?

佢有惡嘅時候,但亦有輕鬆嘅時候,鍾意同你講笑,試過有一次我做錯嘢,好似報錯賽果咁上下。當時啱啱入行,已經好驚:死喇,唔知會唔會俾人炒……佢話:攞你爸爸電話嚟,我要同佢商量下你未來事業點走!……我真係好驚,隔一陣,我爸爸真係打俾我話:你老闆真係好好。原來伍晃榮先生知我好驚,打俾我爸爸話:你叫個仔唔使驚,我請得佢返嚟,一定會睇住佢!好得意,佢姓伍,我又姓伍,唔好話啱啱入行,𠵱家都仲有人以為我係伍晃榮嘅仔,我哋真係好有緣,佢話佢兩個仔都係叫「伍家 X」,真係咁蹺,其實我阿爺都係叫「伍晃 X」。佢太多嘢影響我,細到係打條呔,佢話我打呔打到似中學生,唔似大人。人總有年少氣盛時,當年會覺得佢樣樣都話我,𠵱家諗番起,我開口埋口都係「伍生教落」,就算係打條呔,每次我打呔又會諗起佢。

我要教個仔學識輸

係唔係真係開始計劃生小朋友?

其實未,但總有呢一天。舊年 12月至結婚,𠵱家結咗婚先得一年一個月。太太𠵱家讀緊 MBA進修緊,大家都諗住兩年後佢畢業就開始計劃生小朋友,所以把握住呢兩年。

拍咗拖幾多年?

拍咗拖六年,佢係空姐,但係我唔係搭飛機識佢,都係朋友介紹。好自然由飲嘢、到食飯,當時我單身,啱傾好自然想多約佢。慢慢發現大家真係好啱傾,最吸引我就係大家嘅共通處。佢讀中文讀中史,我哋睇好多一樣嘅書,睇衞斯理、睇金庸,大家多咗好多話題,我哋呢一輩,可以講小說角色溝通到,唔係咁多。佢又成熟過我,我好多決定佢都俾咗唔少意見我。

你會係一個點樣嘅爸爸呢?

我會帶我嘅仔睇波,同埋帶佢去玩運動,因為我要佢學識輸。因為人生的過程,正常來說,輸嘅次數一定多過贏,點樣面對失敗係人生最大課題。

你屋企得你一個仔?

係喇,縱壞晒,我爹哋曾經係股票經紀,媽咪做文職,作為屋企獨仔,由細到大得到關注的確比人多。

你有冇真正輸過?去年醉駕停牌係唔係最大挫折?

我諗我相對事業幾平順,幾感恩。停牌件事,點講都係我唔啱,做錯咗就要承擔責任,汲取教訓,下次唔好再犯。作為一個公眾人物,嗰次我係做咗個好唔好嘅榜樣。咁多年真係好大挫折係冇,但係難過我試過。 08年嫲嫲走咗,我喺醫院陪佢走,跟住又要返工。細個爹哋媽咪要返工,我好多時間都係同嫲嫲一齊度過。但係入到廠就自然要進入狀態,我係一個新聞從業員,唔應該俾私人情緒影響。

所以淚的小花黃紫盈唔算專業,因為俾新聞部前輩蝦,喊住報新聞?

咁每個人表達方式都唔同,嫲嫲走嗰日,我做完嘢都會入洗手間抹眼淚啦……但係你話辦公室政治嘅嘢,我哋體育部就自己做自己嘢,始終人數唔係太多、成組感情都好好。

從前,有一個框

訪問的時候,伍家謙總是一開口就中氣十足、字正腔圓,丁點甩咳就伸脷:「 Sorry,嚟過, take 2!」他說這是職業病。這個習慣我倒沒在方健儀身上見到。

訪問當天碰巧有專題街訪的題目是「經典性感女神」,平時報體育的伍家謙比報新聞的方健儀在電視上活潑生趣得多,現實中方健儀肯搞笑扮李春姬,伍家謙卻覺得街訪題目不太適合而婉拒,這個我倒是沒料到。

新聞主播本來就是被電視機框慣了的,方健儀離職兩年半,伍家謙離職才兩個半月,這也難怪,跳出框框還需要時間。



鍾意就快D Share啦!