掃呢頁CODE去手機

2015年12月2日 星期三

十年《紀念日》唔係結婚日 方力申:傳得多好大壓力! [FACE - 445 - 專訪] __,方力申,MF,

真人騷十年《紀念日》唔係結婚日 方力申:傳得多好大壓力!嗰頭見到行家成群結隊攞大台十年服務金牌,呢頭見到葉念琛愛情電影十週年,連《獨家試愛》男女主角都行埋咗已經十年,名副其實的《紀念日》,名副其實的「人生可以有幾個十年」。其實從男孩子,長大成男子漢,原來用不着十年,五年已經足夠。五年前和宣傳《人約黃昏後》的方力申做訪問,他還在用他的那套拒絕長大:「因為做呢行成日扮演比實際年齡細嘅角色,成日覺得自己 ...


真人騷

十年《紀念日》唔係結婚日 方力申:傳得多好大壓力!

嗰頭見到行家成群結隊攞大台十年服務金牌,呢頭見到葉念琛愛情電影十週年,連《獨家試愛》男女主角都行埋咗已經十年,名副其實的《紀念日》,名副其實的「人生可以有幾個十年」。

其實從男孩子,長大成男子漢,原來用不着十年,五年已經足夠。五年前和宣傳《人約黃昏後》的方力申做訪問,他還在用他的那套拒絕長大:「因為做呢行成日扮演比實際年齡細嘅角色,成日覺得自己仲細,時間仲好多。」

五年以後,同樣是我,同一個攝影師,還是方力申,話題卻已經天翻地覆:會談起生兒育兒:「成日留意朋友嘅仔女,𠵱家啲細路好難教,身邊都有唔少現眼報。不過我有信心會做個好爸爸,因為我自己都係個孝順仔。」

會講到儲備彈藥:「我成副身家都喺藝術品度,以前貪平買新畫家,𠵱家會諗反正地方有限,不如一次過買幅貴嘅。以前會貪得意乜都買乜都儲,𠵱家要儲下彈藥,樓價就跌㗎喇!」

說起鄧麗欣,會像是老夫老妻:「琴日先講起,舊年買個麵包機,成年都仲擺喺度包裝都未拆……我唔係話佢,我邊敢話佢!」唯獨係結婚,一年閒閒哋傳幾次,傳到日期時間、禮金數目都實一實似層層,當事人反而話未諗住:「寫得多,知道原來真係好多人關心,反而有壓力,會諗,我係唔係真係可以令呢件事完美呢?會如你哋所願好幸福呢?萬一是旦一方面做得唔好,你哋會唔會失望呢?」

說到年少時反叛過,試過半個鐘食七支煙食到嘔食到怕,方力申用了一個形容詞「物極必反」。愛情又何嘗唔係呢?已經一齊住,仲要拍住十年上演旺角愛情故事,一年到頭回應記者問題離唔開三幅被「幾時結?」「係唔係結?」,你估個個係海綿蛋糕同 Baby?樂此不疲做大龍鳳?

結婚生仔,諗下都覺得難!

開始對小朋友的話題有興趣?

唔係呀,尤其係𠵱家呢個年代嘅小朋友太叻,永遠同大人就係一種鬥力……有得 train?唔係㗎,我年紀大(下年 2月 36歲)先至生,就算我唔縱,我爹媽都會縱!其實我由細到大都好鍾意細路仔,但有一排唔鍾意。香港同城市嘅小朋友乜都掉,俾咩佢都掉,但係去山區探訪,無論俾啲乜,佢捉到實一實……太明顯,俾一粒糖,佢問可唔可以要多粒,返去攞俾細佬。佢哋好懂事,覺得嗰樣嘢好珍貴,知道珍惜、知道分享。我唔係怪啲家長,環境係咁……有啲有錢人朋友,我嘗試同佢哋嘅細路講下,嗱,呢個世界好多人冇車坐、連飯都冇得食,佢話喎:「我唔識呢啲人,我識個個有司機!」國際學校嗰啲仲難教,講平等講自由……好難。

你對自己冇信心咩?

我唔係話唔生小朋友,係覺得要教,好難。

起碼你同以前唔同,大個仔,會諗教仔。

我都有信心可以做個好爸爸,因為我覺得我自己係好仔,生出嚟嘅小朋友肯定會模仿。人人都識講,你點對父母,兒女將來點對你,我好快已經喺身邊見到現眼報,仲要問:「點解個女咁對我?」其實佢都係咁對自己父母啫嘛!

你呢?你嘅父母喺屋企好威嚴,高高在上?

係呀好嚴㗎,會聽父母話珍惜食物,細細個出街從來唔敢叫汽水、因為貴吖,我最記得㗎喇,好想飲都冇得叫汽水。我老竇唔打,阿媽就打手板、打屁股。

'99

《紀念日》就係講緊結婚十年,好唔好有小朋友行到婚姻下一步,你呢?有冇諗過,有冇同 Stephy傾過幾時結婚,行到下一步?

有諗過結婚生仔,但係未諗過幾時。我覺得生小朋友最重要唔係經濟能力,而係時間,小朋友一定要係自己湊先至教得好,先至俾到一個好嘅成長環境。

所謂嘅好嘅成長環境即係點?你喺邊度大?

好環境即係要睇住佢囉,即係唔好俾佢識啲損友囉……不過我喺薄扶林區大,除咗返學就係練水,都俾我識到啲損友,都反叛過一段時間。

你都反叛過,點反叛呢?

食煙講粗口囉,試過喺學校講俾先生罰,又試過食煙,成班人一齊覺得好好玩,喺朋友屋企食第一支,不過食咗一個月就冇食……因為玩吖嘛,半個鐘頭食咗七支煙,食到個人好暈,搭小巴返屋企一落車就嘔……呢啲叫物極必反。

同 Stephy有冇傾結婚生仔?

冇呀!

點解冇傾呢?定係你唔使傾都知佢諗咩?

咁大家一齊差唔多十年,步伐一定係一致嘅,但真係冇攞出嚟傾。

厭唔厭呢,作為當事人,一年傳幾次結婚,次次講到實一實,禮金日子去邊度渡蜜月都講埋?

我又唔覺得厭,真係慣咗。但係講得多,點都有啲影響。因為講得多,反而多咗壓力,二嚟更加唔想。唔係賭氣,係有陣時幾多月幾多號邊間酒店都寫埋,我又真係唔想做完啲人話:都話啦,一早寫咗另一方面,寫得多,知道原來真係好多朋友 fans好關心,又會諗,我係唔係真係可以令呢件事完美呢……會如你哋所願好幸福呢……萬一是旦一方面做得唔好,你哋會唔會失望呢?另外仲有一樣嘢,我哋兩個都喺呢行,呢行嘅人想法單純啲、成日演都係演啲後生過實際年齡嘅角色。身邊朋友亦都係,四十幾歲結婚生仔大有人在,我哋冇嗰種壓力,幾時要結婚、幾時要生仔,唔係就會遲……係會令到冇咗個時間框框,仲覺得自己好年輕。

唔係話 Stephy,我邊敢話 Stephy!

前幾年冇個框框,但係都 35歲入行 15年,有冇突然間覺得,原來自己都唔細?

梗係有,會覺得時間過得好快,距離我第一次做男主角都已經十年。我哋拍套戲上年同 Stephy、葉念琛開會,第一條問題就係問大家呢十年有咩唔同。真係好多唔同,轉過公司、去過內地,婆婆過咗身,朋友都有人走咗,病嘅又有、意外都有,咁多變化,竟然都仲可以同 Paco、導演、 Stephy一齊拍呢套戲,都竟然仲有觀眾仲想睇我哋,所以呢套戲我哋都係當自己嘅一樣,每日十幾個鐘頭宣傳,幾辛苦都要做。

十年以來,你自身有咩改變?

梗係好多,《獨家試愛》係我第一次做男主角,十年嚟我都做咗廿套電影男主角,工作上唔同。人大咗,會念舊多咗、會重情義多咗。

係囉,出邊咁多變化,你哋兩個仲係一齊。你哋當年都係因為呢套戲撻着,某程度上《紀念日》都紀念緊你哋成長?

係,我哋係因為《獨家試愛》嘅宣傳而一齊,跟住又合唱歌,又做嘢,在公在私都好有意義,佢( Stephy)係我事業上好重要嘅一個人。

'00

'00

'14

在公在私都咁關係密切,到底好唔好?

有好有唔好,合作方面有默契有信任當然唔同,但係都會因為工作上嘅拗撬影響咗私人情緒。唔係拍戲,其實我哋兩個都盡量少講工作,因為往往講工作意見都會唔一致。所以劇本我哋好少返屋企講,去到現場聽導演話。

有啲咩工作上嘅話題會唔一致?

好多㗎,幾乎講咩都唔一致,我話呢樣好,佢話呢樣唔好。我話嗰樣好,佢又會話嗰樣唔好。一講工作就會,所以佢做嘢,我通常都唔會參與意見。

套戲係講你喺呢段十年婚姻出現第三者?

其實主要問題唔係第三者。一段十年婚姻照計應該好堅固,唔係一個第三者就可以拆得散,反而係生活、家庭一啲更深入嘅問題,有啲嘢平時唔講,嗌交嘅時候攞出嚟講,其實啲問題一直都喺度。

我最近不約而同聽到幾個人講,幾十年婚姻,出現一定唔止一男一女,最後維繫到一夫一妻,係好彩。你覺得呢?

我唔知呀,我又未遇到……可能我哋兩個仲好後生,大家仲係俾緊大家最好嗰一面對方睇,無論外在定內在……我唔知未來會係點,當然唔希望

'05

套戲入面有個好傻好天真嘅廿歲女對你好主動,現實中冇咩?冇𡃁妹主動埋你身?

戲入面個 Joy係好後生,好崇拜擁戴我,但屋企個老婆就從來唔會讚老公,我都想,有個人好崇拜我,但係冇。

Stephy唔崇拜你咩?

應該……冇……以我認識嘅佢,冇……你可以去問下佢。我諗欣賞囉,未去到崇拜。

佢喺屋企有冇老虎乸嘅特質?

咁又冇……係強嘅,但未去到老虎乸。因為佢成長環境、因為佢有事業,佢係強,但未去到要控制我嘅地步,唔係野蠻唔講道理嗰種。

太遠嘅嘢唔去諗,煩惱都少啲!

'08

十年都冇其他誘惑,係因為你太愛 Stephy見唔到其他人?

唔係喎,可能我未遇到咋喎!

即係你唔擔保自己有定力?

唔擔保㗎!

做咩對自己咁冇信心?

唔係!我嘅人保守啫,唔想樣樣嘢都講到咁實!十年喇,十年我覺得唔容易,但對我哋兩個嚟講又唔覺得好長,好似眨下眼,咁就過咗。

十年喇, Stephy有冇融入家中,跟你媽媽學整北方餃子?

冇喎,佢鍾意食,但冇煮。琴日先至講佢,一年前買咗個麵包機返嚟,一年後仲係原封不動包裝都冇拆,款都舊喇,不如送俾人。跟住佢又話:「係喇係喇,食咁多麵包太甜唔係咁好!我哋都唔係成日食麵包㗎」

咁佢又買?你呢?你大個仔又會買啲咩大玩具?

我冇話佢,我邊敢話佢……我都有買,買模型啦,三千蚊一隻嗰啲超級英雄模型啦,萬幾蚊嘅 Michael Jackson或者 Michael Jordon簽名啦,人哋話會升值吖嘛……仲有畫。

'14 《蘋果日報》圖片

張智霖最貴嗰覆都升值到三百萬,你呢?

係呀,我都有同佢傾過呢啲,佢買畫仲買相。但係我冇佢搵咁多錢,個起跑線冇佢咁高,我買唔起幾百萬嘅畫,咪買啲幾十萬嘅囉。我成副身家都擺喺藝術品,都叫做有過一百萬嘅收藏。我初時都係買新畫家,就好似買 8字頭嘅創業板一樣,估估下,有賺有蝕,𠵱家慢慢學識要忍,儲多啲至買啲有名氣嘅畫家。地方有限,不如儲多啲錢買一幅精品。

有冇目標呢?有朝一日我都買幅三百萬、一千萬嘅?

暫時唔喇,要儲現金買樓!

仲未買樓?成日傳你兩個買咗愛巢喎!

未㗎,樓市就嚟跌,所以要儲定啲彈藥喇……都唔係嘅,仲有買簽名嘢,不過大錢唔使住,淨係使啲細錢先。

'15

做你都幾好,事業有自己嘅代表作,感情穩定,形象又幾好,十幾年前入行時有冇諗過行到邊一步?

冇㗎,我十九歲拍完《 Y2K》叫做做過下演員,都冇諗過自己會真係入呢行,冇諗過會行到今日。仲以為會繼續游水,會去美國讀大學。到真係入行,就當佢係自己事業,冇諗過應該要接咩戲,應該要點經營自己形象,我淨係會諗手頭嘅工作點做好、點樣係工作中咁享受。我冇計太遠,其實可以主動啲,諗遠啲,但係我係嗰啲人,容易啲滿足,更想留返啲時間精神去享受自己生活,所以我個人有樣好,冇咩煩惱。

下一個十年呢?有冇比 19歲時更有目標?

我希望亦都相信十年後仲會喺呢行,我相信會比𠵱家更好……唔好我就唔做喇,又唔係冇得揀,仲可以做其他嘢,開畫廊教游水開健身室㗎嘛,可能賣奶粉,大隻奶粉添!

下一個十年嘅畫面,仲有 Stephy?

嘩……呢個問題……梗係想啦,想有多十年二十年,但係冇嘢保證得到,可能我未夠十年已經死咗呢?唔敢諗太多,因為上個十年已經太多改變,冇嘢保證得到,我唔覺得咁係消極,我覺得唔需要諗咁遠。可能我運動員出身,太遠嘅嘢唔會諗,唔會想十年後住淺水灣,淨係會諗我𠵱家嘅錢夠買咩樓。

滿城盡帶万刀甲

其實「滿城盡帶万刀甲」唔係得個講字,係真係老是常出現。

尤其万刀甲架 Benz,喺駕駛討論區最出名,出名在曾經直出迴旋處,望都冇望過。

係方力申講先嘅:「我知,滿城盡帶万刀甲吖嘛!」,方力申亦都知,佢有條片幾乎全港司機都睇過:「你又知係我揸?車牌係啫嘛,有人認到我咩?」

咁又係,條片真係影唔到司機個樣。

不過全世界都當係你,有分別咩?

撰文:朱小博

攝影:范仲良

化妝: Yen Lai

髮型: Vince Pang@ IL COLPO PLATINUM

服裝: Injury、 WHYRED

鍾意就快D Share啦!