掃呢頁CODE去手機

2017年3月2日 星期四

家長大作戰 慳$400萬入名校 [壹週刊 - 1408] __,M1,

肥媽阿Yan說與其花錢請人為女兒補習,參加不同的興趣班,不如自己做全職媽媽,陪伴着女兒,她發現:「身邊成功叩門入到心儀學校嘅,都係全職媽媽。」壹號專題家長大作戰 慳$400萬入名校香港教育,是一門大花金錢的遊戲。八十後平凡媽媽肥媽(阿Yan),沒有「四百萬」育兒基金。在世代人眼中,女兒一出世,徹底地「輸在起跑線」。但就如每個父母,她一樣「望子成龍」,於是悟出一套廉價栽培策略,只上一種興趣班,透過參 ...


肥媽阿 Yan說與其花錢請人為女兒補習,參加不同的興趣班,不如自己做全職媽媽,陪伴着女兒,她發現:「身邊成功叩門入到心儀學校嘅,都係全職媽媽。」

壹號專題

家長大作戰 慳$400萬入名校

香港教育,是一門大花金錢的遊戲。八十後平凡媽媽肥媽(阿 Yan),沒有「四百萬」育兒基金。在世代人眼中,女兒一出世,徹底地「輸在起跑線」。

但就如每個父母,她一樣「望子成龍」,於是悟出一套廉價栽培策略,只上一種興趣班,透過參加坊間各種各樣的免費比賽,獲得證書之外,更希望讓女兒在比賽中學習成長,讓那份所謂的「 Portfolio」更具意義。女兒澄澄最終亦成功叩入心儀的地區傳統名校,肥媽感激女兒:「佢幫我慳咗四百萬。」

來年選擇入官津小學的小一生,已來到派位,俗稱「大抽獎」的最後階段,為叩門作好準備; K2幼兒的父母亦已開始要考慮入私立、直資抑或津校。肥媽的經歷,未必是各位家長的借鏡。因為教育,從來沒有最好的路,只有最適合的路。

走進肥媽的家,數十個大大小小的獎盃放滿客廳一角。一年多前,肥媽便是把這些獎盃排好在地上,與女兒合照,成為了女兒叩門找小學的履歷表封面。最初見到這些情景,記者也誤以為肥媽是「怪獸家長」,她笑言在這個揀校遊戲當中,有時不得不隨波逐流,配合時代,「校長決定邀請邊個嚟面試之前,未見已經篩走一部分人,並不是人人有得面試,點先令到你個小朋友有呢個機會?第一個感覺係個 portfolio封面,攞好多獎,第一眼望落去係好吸引嘅。」她當初為了參加比賽,曾付出了不少金錢,「為咗幫個女拿多幾張證書,上網搵比賽參加,已經盡量搵一些負擔得起嘅參加。」

昂貴比賽 見盡不公

她指坊間說養大一個小朋友要四百萬,原來不無道理,「一個畫畫比賽,參加一次費用要二、三百蚊,贏咗再要俾百幾蚊,間機構搞個畫展,貼阿女幅畫出嚟。」不過交過「學費」,令她覺得不應再付出這些金錢,純粹只為贏,「當公布個結果時,我嘩一聲,我唔相信一個 K2嘅小朋友畫到漸變色,根本不是他們能力範圍以內。個個家長都想自己小朋友贏,但好似係有人幫佢哋畫。你會見到贏嗰幾個小朋友,個畫風係一樣㗎。」她曾試過付錢參加畫班,「上堂得一個鐘,但見阿女出嚟成幅畫畫晒,我平時喺屋企同佢畫,要幾個鐘先畫到,我問阿女,佢話老師見佢落堂都未畫完,幫佢畫埋。」

肥媽決定不再參加這些要付錢的比賽及畫班,她瀏覽一些綜合了全港比賽日子的網站,專找一些由政府或大型慈善機構舉辦,不用付錢的比賽來參加,「的確係公平好多,譬如畫畫比賽,你會感覺到冠亞季嘅真係小朋友畫嘅。」她認為這樣的比賽,意義大於證書,「佢俾個題目『我愛香港』,阿女無概念,我會同阿女一齊上網睇吓香港夜景、機場係點呢?佢唔識畫,我喺隔籬畫一次,畫一幅畫要幾日。」她們亦愛參加區內社區組織搞的陸運會,「你唔係淨係為咗個冠軍,因為你唔會操個小朋友,反而係建立佢哋勇氣,好似開跑前有好大聲槍聲,原來有小朋友已經嚇到唔敢跑。每項比賽中間,你可能等待一兩小時,可以訓練到小朋友的耐性,又可以觀察吓人哋點樣去比賽。」

澄澄的大大小小數十個獎盃,其實大部分都只是優異獎,「幾十個獎好似好勁,但我哋參加不下百次比賽,輸多過贏,佢亦學識輸咗唔使唔開心。」回想當初決定要做這個 portfolio,「唔係要話俾校長知佢幾叻,而係想俾校長一個感覺,我個女乜都會試。」而她最終亦成功換取了多個叩門的機會。

肥媽的家中,有很多獎盃,都是澄澄參加免費比賽獲得的,大部分是畫畫及運動會,一毫子都不用花。

澄澄說:「最鍾意上體育堂。」她在運動場上比賽,跑姿有板有眼。(被訪者提供照片)

這是澄澄叩門搵學校的 portfolio封面相,這樣「鋪排」,都是希望搏校長望一眼。

入名校由幼稚園開始

節省了比賽及上興趣班的金錢,事實上肥媽在當初開始計劃女兒的學習生涯時,亦一樣決定不入昂貴的私立小學,她說:「坊間有一條好得意嘅方程式,好似 K1讀 St. Catherine、 K2讀基督堂,你小一入女拔嘅成功率就好高。」肥媽計過數,入私立幼稚園再入私立小學,「幼稚園幾千蚊一個月,小學每月五千至一萬,六年小學、連埋校車,基本使費係五十幾萬。」曾在幼稚園任職的她說:「我講緊係基本使費,私校幼稚園嘅小朋友學好多嘢,一至五要補習,一個補習老師都唔夠,還有一個外籍老師。一個茶點要三十蚊,其實食個麵包咋!」她與先生育有一子一女,除了澄澄,還有細仔 Justin,要負擔這麼昂貴的教育,她覺得壓力太大,亦沒有這樣的需要,「我可以儲錢帶佢哋去旅行,睇多一點這個世界。又或者佢哋將來想去外國讀書,亦有筆錢可用呢!」

決定讓女兒讀津校,其實派位結果很大程度亦是靠運氣,但亦有策略,「你填晒校網入面嘅學校等抽㗎,但竟然有家長交完表先話自己填錯,或者話我只鍾意呢三間,於是淨係填呢三間,到時派唔到,你有機會派去咗第二區。「大抽獎」都有技巧,第一志願當然係揀最心水嗰間,第二志願就唔可以亂咁填,填一些比較穩陣的學校,八吓你自己圍內嘅家長填邊間,係咪太多人揀,自己分析,第三就填最鍾意嘅「寶校」(寶校泛指升中派位成績較差的學校)。」最終,澄澄獲派第二志願,肥媽已有叩門的準備,為澄澄預備的 portfolio大派用場,不過在預備叩門前,她先教自己及澄澄接受結果:「我去咗第二志願呢間學校,同囡囡講呢度有小賣部,你可以自己買嘢食;又近屋企,媽咪可以送飯俾你食。」

幼子就讀幼稚園,由於津校有「世襲制」,肥媽希望細佬可跟家姐讀同一間,亦不想再玩這個令人身心疲累的選校遊戲。(李育明攝)

肥媽堅持不讓囡囡假手於人,自己親手畫,每每幾天才完成一幅,享受過程。

決定捨棄名校

有了落空的心理準備,再去心儀小學叩門,壓力就不太大,「阿女係一個喜歡俾人管住嘅人,所以想揀一間傳統的學校。」肥媽指,她們叩了幾間津校,有校長說話令她吃驚,「佢會問我喺銀行任職嘅老公係咪喺總行做?屋企有幾多個工人?佢當住阿女面前,話佢英文唔好,問我會唔會請外籍英文老師教佢?」離開該校,她與丈夫即決定就算學校取錄也不會入讀。而她最終選擇另一地區傳統名校聖母無玷聖心學校,「校長見過阿女一次,就記得阿女,仲讚佢,就知道無揀錯學校。」她回想校長決定取錄其女兒,那份 porfolio只是一個獲得面試的工具,「校長話佢識晒考嘅字,我一直無逼過阿女背生字,我會成日同佢玩遊戲,鬥快認呢幾個字,佢唔會覺得媽咪逼緊佢。」

每個家長都望子成龍,肥媽也曾經迷失過。當時為了讓女兒吸取日後叩門面試的經驗,於是報了九龍區超級女名校,於等待面試期間的所見所聞,更證明不能讓自己的女兒入私校,「我無想過嗰度有個 K3小朋友可以睇一本沒有圖畫的英文故事書,那些字是很密,好誇張。」她想深一層,「佢哋有司機接送,行出來一睇就知屋企環境好唔錯,當我個女得咗,即使課程上跟到,人哋的小朋友學了很多樂器,樣樣都好叻,我小朋友入到去自信會是怎樣呢?我自己又容唔容易入去那班家長的圈子當中呢?」即使最終有私小願意取錄,肥媽堅持教育不是用金錢堆砌買的初衷,一切也沒有讓她失望,「津校唔係只係得有錢人,會有不同種類,有乖嘅、有百厭,試過有小朋友搶佢嘢食,我叫她自己解決,佢原來有能力解決得到,除咗學讀書,亦學識做人。」

是否能入該校,幾乎由簡介日開始,男拔簡介日,為表誠意,連富豪級的許晉亨及李嘉欣都要親自出席。

坊間不少家長愛選私校及直資,是因為他們的課程編制不用跟足教育署的指引,彈性較大,但部分學費較貴。

選校之路

撰文:梁佩均

攝影:胡智堅

插圖:詹震寰

news@nextdigital.com.hk


鍾意就快D Share啦!