掃呢頁CODE去手機

2018年4月16日 星期一

【金像獎】楚原自爆曾被六嬸嫌棄 終身成就獎得獎致辭值千金 __,楚原,方逸華,六嬸,金像獎,

84歲嘅楚原(原名張寶堅)獲頒「終身成就獎」,並由首徒馮淬帆頒發。馮淬帆出場時話:「大概喺1967,當時仲係麗的做播音,啱啱有兩餐飯食,之後有電話打嚟 ...


84歲嘅楚原(原名張寶堅)獲頒「終身成就獎」,並由首徒馮淬帆頒發。馮淬帆出場時話:「大概喺1967,當時仲係麗的做播音,啱啱有兩餐飯食,之後有電話打嚟話楚原搵你拍戲,我就係咁拍《紅花俠盜》入行。我之後同佢講「我想做導演。」馮淬帆之後馮跟住其他前輩學做副導演,楚原有次分工作俾佢,不過馮做完之後,太多鏡頭係close up,就俾楚原指責。馮淬帆話:「佢唔只係帶我入電影界嘅恩人,亦係我永遠嘅師父。」

大會介紹,楚原由1955年投身編劇工作,參與製作過百部電影,1973年邵氏推出首部電影《72家房客》就係由楚原執導,拍出香港人生百態,並創出票房高峰。從此一度消失嘅電影恢復製作,香港電影史就由此改寫,背後堅持以粵語嘅推手就係楚原導演。

楚原撐著柺杖,由太太南紅同孫女陪同上台,一臉白鬚,但樣子好精神,全場企起身拍手。楚原話:「Thank you,請坐,請坐,請坐。好多謝我大徒弟馮淬帆,捱義氣由台灣嚟頒呢個獎畀我,揸住先啦(獎座)。」

「我諗大家都好想知道,我拖住呢個妹頭係乜人,佢係張家嘅大小姐,我哋嘅大姐大,今年6歲,樣貌都唔錯吖,係佢爺爺心中嘅綠寶石。佢今晚夠義氣呀,佢平時八點半就瞓覺,今晚捱到十點,同大家打個招呼」之後楚原就安排孫女返後台,早啲瞓覺。」

之後楚原講咗一段發人深省嘅感言:「將一個終身成就獎,頒畀一個終身冇乜成就嘅楚,你哋即係監逼我講句受之有愧。回首半生,青衫人老,喺漫長嘅人生中,有開心時候,但困難日子都有唔少。人生大概都係失意倍多,如意少。

「我破咗香港賣座紀錄,老闆即刻同我簽張新合同,人工加咗十倍,個個都話我係香港最幸福嘅導演,十幾年後我嘅戲唔賣片,拍完幾部仆街片,就想拍《天龍八部》,開鏡前一日,方逸華小姐入嚟撕咗張通告唔畀拍。入到寫字樓第一句就問我:『邊個畀你拍《天龍八部》,蝕錢你有錢賠咩?』最後兩句就話:『楚原,你根本唔識電影藝術,你根本唔識拍電影,嗰時人人都話我係邵氏公司最難堪嘅導演。

「但人生呢兩個字,就係歡聲同淚影,呢四個字砌成,冇乜奇怪吖!任何人,無論你噚日幾風光,噚日幾失意,聽日天光一樣要起身做番一個人,繼續生活落去,因為明天總比昨天好,呢個就係人生。」全場都拍掌!

楚原繼續話:「唔講你唔知,人生原來同打麻雀一樣,有東南西北風,打到北風又係另一個人生。如果你老到我係咁,冇得撈,記得後生剩番個錢,如果你老到好似我咁,連終身成就都攞埋,你就應該『管他天下千萬事,閒來輕笑兩三聲』。到老時候,無論外面發生咩事,『管他喜怒哀樂,管他恩怨情仇』,全部都係菩提明鏡,笑吓就算,古今多少事都付笑談中,我送畀大家我喜歡幾句,『當你回首往事,不因碌碌無為而悔恨,不為虛度年華而羞恥』,咁你就可以好驕傲咁同自己講:『你,無負此生』,多謝!」

攝影:仇志德、陳俊強、林賓尼、葉君海

















鍾意就快D Share啦!