掃呢頁CODE去手機

2019年3月27日 星期三

【交通意外事隔廿年 後遺症浮現】寶珮如受病痛困擾兩度自殺:死唔去,我就學識放手│每日封面 __,寶珮如,

99年,寶珮如遇上嚴重交通意外。意外後二十年,創傷後遺竟才浮現。面對後遺症,尋醫過程令她勾起,當年交通意外的恐懼。她毀容、盤骨碎裂,經歷七次重整手術, ...




99年,寶珮如遇上嚴重交通意外。

意外後二十年,創傷後遺竟才浮現。面對後遺症,尋醫過程令她勾起,當年交通意外的恐懼。

她毀容、盤骨碎裂,經歷七次重整手術,走不出困擾下,一度尋死。故廿年後又要跟創傷後遺搏鬥,身心疲累下,負面情緒再湧現。

「撞車到而家都已經有二十年,真正發覺有後遺症,應該係年幾前開始,最初我成日以為係自己攰,以為係勞損,嚴重時如刷牙,腰骨都好似就快跌落嚟咁樣,成個人挺唔直。因為盤骨曾經裂過嘛!撞車時可能尾龍骨又曾經受傷,但無諗過係咁大件事。然後去年開始頭暈,暈咗幾次,當時搭緊火車,無位坐,自己一個企喺度,突然全身標冷汗,從來未試過突然間就暈咗,然後好快醒番,就有人同我講:『小姐,你啱啱暈咗,個頭撞到座位手柄然後幫我call救護車去醫院。』住咗三日,做咗好多檢查,例如心電圖等等,全部都正常,搵唔到原因,個頭照咗亦都無事,只係腫咗啫!」寶珮如說。

「病了,最辛苦是查不出病因,起初醫生只能解釋,跟血糖低有關。

到今年又暈過一次,今次就喺月台上暈倒,當時搭緊火車醒番之後,個港鐵職員圍住我,話我知啱啱暈咗,跟住港鐵職員叫我入醫院,話幫我叫救護車,我話唔使,其實我係血糖低,你哋有冇糖?畀粒糖我食就可以。食完就真係精神爽利,起身行兩步都無問題。直至唔夠一個月再次暈倒,當時就發生喺屋企。以前係突然間就暈,完全無知覺,今次就係天旋地轉,總之你一郁就好暈,當時好驚,好似坐過山車咁樣。心跳加速,成個人標晒冷汗,視力好模糊。」她續說。

當日好友黑妹姐得悉,即吩咐司機來接她,送入私家醫院。

「我連行都行唔到,老公抱我落樓,搵埋兩個大廈保安員嚟幫我,因為我一路行一路嘔,係完全行唔到,總之一郁就天旋地轉,好辛苦,我以為自己會死。」

照心電圖 、電腦素描做齊,得出結果,是一切正常。

「醫生話我知,驗到個腦係正常嘅,不過當年因為撞車,塊面鑲咗一塊鈦金屬片,鼻竇位置塞咗。懷疑係呢個位置,影響到耳管所以導致頭暈,當時唯一解釋就係咁樣。我問可以點樣解決,醫生話無辦法。」

苦惱之際,朋友帶她見一位脊醫。

「我當時喺度諗,咩嘢都要試,我話想即刻試,因為而家好困擾,去到嘅時候佢同我講,話而家情況唔係耳水不平衡。對方話曾經撞車嘅人,整個人都會縮起嚟,因為好驚,人嘅反應好得意,好自然就會縮,好多嘢縮埋咗,而家啲問題開始浮現。佢一開始就摸我條頸,話我凹咗落去,就係啲筋縮咗入去,所以就壓住咗啲神經線,開始令你暈。」終於,找到病的源頭,得以根治。

「佢話啲血上番個腦,其實唔係耳水不平衡,係因為血氣上唔到腦,自此之後就無再暈過。」

她說,找不出病因時,負面思想比病痛,更可怕。

「我覺得人生無晒樂趣,行步路都會暈,沖個涼都暈。好似樣樣嘢都無能為力,係呢樣嘅絕望。我喺度諗,最初好幸福可以搵到個咁好嘅老公,老公可以揀一個更靚嘅,不過佢揀咗我。所以我成日覺得自己無理由咁幸福架!撞車意外之後,又可以重生做番自己好想做嘅工作,又可以喺娛樂圈有番一啲成績,當時有少少懷疑自己,耶穌俾我咁好嘅嘢,會唔會又攞走一啲嘢?我有咁樣諗。

唔識得點樣講,我當時諗佢要攞走我,我又覺得命不該絕,要攞走咪攞囉!我而家已經咁好,不過我唔想俾個病困擾啫!點知又喺絕望中見到啲曙光,搵到醫治方法,所以我又唔諗咁多。」

經歷嚴重意外,堅強重生的火鳳凰,體會那場硬仗叫情緒。

「我知道人唔係生就係死,死唔緊要,我從來唔驚死,但我驚個過程,因為我經歷過過程,當年我醫治咗七年。坦白講七年醫療期,唔算長亦唔短,我都經歷過好多,喺醫療上、人情冷暖都經歷過,所以我好怕困擾嗰個過程。嗰時我曾經放棄,當時牙骨手術都未做,我最困擾係啲手術做完又要再做,我又咁貪靚,但做極都係咁樣,做完醫生又話因為咩嘢原因要再做。

當時染上咗食安眠藥習慣,其實食安眠藥都係一種困擾,因為瞓得唔好,由撞車之後就開始食精神科藥物、安眠藥,份量好高,當時食到三、四粒,總之唔食藥係瞓唔到覺。然後討厭咗呢個生活,又討厭做手術嘅生活,又有好多負面情緒,又要借錢度日,所以就儲起好多安眠藥想自殺,但點知原來食安眠藥係死唔去,我食咗三、四十粒安眠藥,但無暈、無嘔、無洗胃,無入過醫院,呢件事係真嘅!我係食晒所有藥之後,瞓咗一個好熟睡嘅覺,然後起番身。

當時信仰仲未好堅定,但又死唔去。食藥死唔去,然後我就諗住跳樓,當時住喺黃埔花園,我走上三十幾樓,想就咁跳落去,但原來我係無勇氣,嗰一刻就知道自己做唔到,做唔到嗰一下,跳落去個感覺好驚。我諗繼續生存,仲可以靠咩能力呢?當時本身有信仰,就決定放鬆交俾信仰,耶穌你想我點我就點我唔再去追求咩嘢手術,唔再追求外表美麗。當年淨係嘴部手術都做咗三年,如果再做得唔好,就唔再做。當時咁樣同自己講。」

想通了,不再被負面情緒捆綁。

「我覺得人生無咩大不了,身邊好多朋友,好少事就會放到好大,我成日同佢地講,其實只係好皮毛,只係你自己去放大,因為我都曾經負面過,如果唔係我都唔會曾經尋死,我曾經自殺,因為我就係放棄自己,我好攰,人其實都係軟弱嘅,信仰係幫我哋填補心靈上嘅空虛。我曾經死過,死唔去之餘仲行到今日,可以突然間咁豐盛,咁咪好好囉!所以依家覺得唔好諗咁多,活在當下。」

採訪:Sukey Lo

攝錄:吳斯金

場地鳴謝:嘉里酒店


鍾意就快D Share啦!