掃呢頁CODE去手機

2019年10月13日 星期日

【娛樂人物】還有甚麼可以恨?陳國邦 __,陳國邦,

陳國邦為ViuTV拍的百集《娛樂風雲》已播出一半,他說外界反應也有受到近期社會氣氛影響,作為演員只能演好角色。
陳國邦為ViuTV拍的百集《娛樂風雲》已播出一半,他說外界反應也有受到近期社會氣氛影響,作為演員只能演好角色。訪問中,陳國邦提了好幾次自己過了50歲。 ...


訪問中,陳國邦提了好幾次自己過了50歲。他今年51歲,由89年演藝學院畢業加入無綫,30年的演藝生涯,演技一早獲觀眾肯定,雖然從來都與獎項擦身而過,但肯定是民間「最佳綠葉王」之一。

「起碼我都不停有工作,不停有嘢做,綠葉都好過草吖,係咪?或者好過啲野草。」陳國邦說。

曾經三離三合無綫娘家,原先以為前年可以第四度「復合」,已經為《包青天再起風雲》試了造型影了賀年月曆,最後卻臨門被飛。有指無綫不滿當時屬自由身的陳國邦,為ViuTV拍劇和出席活動。

真正原因,陳國邦沒有去深究,「人大咗,知道個結果會係咁樣!深究完之後,我唔想再建立多一個自己唔鍾意嘅人呀,譬如我搵到,原來就係你(下令),我又憎咗你喎!」

對無綫,不言愛恨。如今,全部的愛,留給太太羅敏莊和囡囡陳禛最值得。

撰文:文嘉龍

攝影:陳俊強



陳國邦前年以自由身為ViuTV拍《身後事務所》,卻因此激怒無綫。劇照 陳國邦前年以自由身為ViuTV拍《身後事務所》,卻因此激怒無綫。劇照
2015年毛舜筠力邀陳國邦演出《愛.回家之八時入席》,令他第三度回巢。劇照

2015年毛舜筠力邀陳國邦演出《愛.回家之八時入席》,令他第三度回巢。劇照
陳國邦(左一)2002年拍《雲海玉弓緣》與羅敏莊(左二)結緣,在公在私互相扶持。

陳國邦(左一)2002年拍《雲海玉弓緣》與羅敏莊(左二)結緣,在公在私互相扶持。
陳國邦演《大太監》彭三順一角曾入圍無綫最佳男配角,最後輸給《巴不得媽媽》的古明華。劇照

陳國邦演《大太監》彭三順一角曾入圍無綫最佳男配角,最後輸給《巴不得媽媽》的古明華。劇照

好藝術家嘅一個演員

當時自由身為ViuTV拍《身後事務所》而得罪無綫,陳國邦最近再度效力演出新劇《娛樂風雲》。訪問這天就正在九龍灣的寫字樓實景趕拍,除了應付邊拍邊播的這齣處境劇,陳國邦每周還要到浸大當老師,教學生演戲。

東家唔打打西家,大台也好Viu也好,對一直只專注演戲的陳國邦來說,分別不大,「其實對我嚟講冇分別。一路以嚟我冇去建立乜嘢人際關係,亦都唔識得點樣去建立,講得好聽啲,就係好藝術家嘅一個演員,講得唔好聽,就係一個好自我嘅演員。我𠵱家幫緊ViuTV拍《娛樂風雲》又好,或者之前嘅《身後事務所》都好,其實我所做嘅嘢冇改變過,呢個就係我認為自己係一個演員要做嘅嘢。」

前年為無綫的《包青天》試了造型拍埋賀年月曆都可以被飛,身在人治的大台,甚麼事情都可以發生,還有去尋根問底的必要嗎?

「唔開心一定有,或者覺得有冇搞錯呀,呢個心態一定會有,但係正如你所講,呢個似乎係佢哋一貫嘅做法,唔鍾意定係有某一啲原因,我都冇去深究,究竟邊一個反對呀?究竟邊一個唔鍾意呀?我亦都冇問,因為了解到又如何呢,喺我嘅角度同我自己嘅人生經驗,或者同年紀都有關,人大咗,知道個結果會係咁樣!好喇,深究完之後,我唔想再建立多一個自己唔鍾意嘅人呀,即係譬如我搵到,原來就係你(下令),我又憎咗你喎!」

入行30年,早看透娛樂圈把戲,陳國邦知道有時候根本沒有真實的答案,「就算你問到去做決定嘅嗰個人,唔通佢真係喺你面前,佢願意咁樣去承認咩,『係呀,佢出席過嗰個活動,我哋唔鍾意呀』,冇人會咁樣講㗎嘛,所以你係永遠唔會find out得到㗎!既然係咁,你搵嚟又何必呢,你用一切嘅時間、用一切嘅精力去嬲,所以既然我都知道自己搵唔到一個真實答案嘅時候,我何必仲要用我嘅時間去嬲一個人,或者去嬲一件事啫?所以我好快就將呢件事放低唔理,繼續做我自己要做嘅嘢囉!」



羅敏莊、陳國邦和囡囡陳禛昨在大阪,暫未受強颱風「海貝思」影響行程。互聯網圖片

羅敏莊、陳國邦和囡囡陳禛昨在大阪,暫未受強颱風「海貝思」影響行程。互聯網圖片

我唔會嬲TVB呢三個字

陳國邦2015年10月在社交媒體寫下「給無綫電視的公開信」,「在無綫15年間(2000年再回巢),只希望能用自己的能力換取賞識及當主角的機會,結果讚賞得到不少,而機會卻越見渺茫……」結果戲劇性地,兩個月後經毛姐毛舜筠游說演出《愛.回家之八時入席》,而與無綫簽下一年的部頭合約。

三離三合,對無綫仍有感情嗎?「呢一個問題喺好多年前,我曾經寫咗封公開信啦,話我自己離職啦,其實喺嗰時已經對呢個問題好清晰,有一個答案就係,你嬲一間公司好無謂,其實一間公司都係由人造成,TVB呢三個字係唔係代表唔好、好差、乜嘢好專權好霸權,我覺得唔係,而係當時有啲乜嘢人喺度掌舵,或者叫手握大權,當呢個掌權嘅人或者話事嘅人要離職,隨住新上任嗰個人嘅思維係點樣,其實成間公司又會改變,所以我唔會嬲TVB呢間公司或者呢三個字。」

有人的地方,就有政治。「正如我喺嗰封所謂嘅公開信裏面都講過啦,其實我自己當時個心態亦都係,當一間公司裏面嘅員工,娛樂公司又好,你做trading又好,總之喺一間公司太耐嘅時候,就一定會建立到呢個文化,就係山頭文化,一定會,因為當我喺度做第一年嘅時候,我哋大家都唔識;到做第二年嘅時候,我哋開始熟悉;到第三年嘅時候,我開始鍾意你、我唔鍾意你;到第四年嘅時候,我決定攬你,我決定炒佢……一定會係咁㗎!」

埋堆擦鞋與否,睇你自己想做一個怎樣的人,陳國邦絕對明白遊戲規則,他知道,但未必做得出。「咁你嬲得邊個呢?所以OK,你自己決定你自己嘅目標,如果你決定係要爬到去嗰個位嘅,而爬到去呢個位,其中一樣嘢就係要去奉承嘅、埋堆嘅,咪做囉,唔緊要,只要我唔係傷害人,我唔係特登去踩死某一個人,跟住我得到呢樣嘢!只不過有兩個人喺度,呢個就對你冇咁好,我就不停咁對你好,我希望我可以能夠到達某一個位,人性就係咁樣。」

山頭文化,連阿姐汪明荃都曾經在無綫頒獎禮上,公開講過希望公司「山頭文化少啲啲」,可想而知大台山頭多的是。「山頭主義也好,埋堆文化又好,一定會產生呢啲情況,正如我所講,年輕嘅時候,係會有好多嘅憤怒、怨氣、唔開心,但隨住自己人生經驗多咗,個腦叫做開咗竅,我可以咁樣同你講,你估ViuTV唔會有咩?其實每一間公司都有。」

如何在充滿山頭文化的公司自處?陳國邦不懂,人際關係多年來也不善處理,他只知道默默演好角色。被封「綠葉王」多年,開心多定失落多?永遠做不到牡丹?「去到𠵱家唔會再用開唔開心去形容㖭喇,其實都有開心嘅,起碼我都不停有工作,不停有嘢做,綠葉都好過草吖,係咪?或者好過啲野草!我覺得就算你𠵱家叫我做綠葉王都好,都係我自己爭取返嚟㗎,係我憑我自己嘅努力,一步一步咁慢慢去建立嘅!我都會覺得我爭取到一個稱號,或者爭取到大家一定程度嘅認同,縱然我達唔到我自己所希望嘅一個位置,但係我都爭取到一啲認同吖!所以綠葉王咪綠葉王囉,冇所謂㗎!」



問陳國邦會否怕囡囡陳禛不適應泰國生活,他說:「其實大人仲難適應,只要父母喺身邊,佢哋好易適應。」

問陳國邦會否怕囡囡陳禛不適應泰國生活,他說:「其實大人仲難適應,只要父母喺身邊,佢哋好易適應。」

過咗50歲嘅體會

這個綠葉王,即使在《大太監》演彭三順一角,曾入圍無綫頒獎禮最佳男配角,賽前呼聲甚高,最後卻失望收場。多年來與獎項無緣的陳國邦,在無綫最大收穫之一,可能是得到太太羅敏莊(Mimi)這個終身伴侶獎。

兩人02年因拍《雲海玉弓緣》而相戀,「我哋兩公婆好難得有好多嘢,即使我哋嘅睇法就算唔一樣,但都好雷同。自己去到人生呢個階段,即係過咗50歲,無論係對於陳禛(囡囡)啦,對於事業啦,人生嘅體會啦,睇法都係好雷同,呢樣嘢係好難得㗎!」

連事業上經歷的高低起伏,兩人都可以互相扶持。「我同佢事業上嘅經歷,真係好似,我就係以做戲嘅情況,普遍嚟講就係話,陳國邦好好呀,但係點解佢去唔到嗰個位呀;同樣Mimi都係,佢唱歌好好㗎,點解又去唔到嗰個位呀,不約而同我哋兩個喺呢個遭遇上面,一路都喺自己各自嘅領域入面浮浮沉沉,都去唔到一個大家都公認,或者我哋自己希望得到嘅一個結果。」

有了陳禛,當上爸爸的陳國邦,更加萬事以家庭為重。「有咗陳禛之後,真係由一個純演員,𠵱家變成爸爸,個心態轉晒,就係點樣去為個女,去為佢做得更加好,唔係淨係做戲、事業做得更加好,而係點樣去做一個爸爸去教佢,點樣教導佢去同人相處,為佢嘅未來盡量鋪一條好啲嘅路,都係盡量啫!」

陳國邦兩公婆一直喜歡泰國,三年前已經在曼谷當地買樓,準備為陳禛到當地升學作準備,「係退休人士計劃啫,即係你有一定嘅金錢喺泰國銀行有個戶口,過咗50歲,咁本人已經過咗喇,咁你就可以申請呢個計劃,所以冇話乜嘢移民嘅!香港咁細,泰國成個國家咁大,其實有好多學校,Mimi其實都做緊好多唔同嘅research,其實佢(囡囡)都未夠7歲,要下個月尾先7歲,所以我哋係有個計劃啫,一定係要有預先嘅安排㗎啦,應該都係兩、三年後嘅事。」

人生下半場的場地,好大機會在曼谷陪住女兒成長,三個人一條心。「當然大家都希望兩公婆一齊能夠去work out,就好似結婚嗰個誓言咁樣,即係希望可以同諧白首,希望大家行到人生嘅終結……個個結婚嘅時候都係咁講㗎啦,但係其實香港嘅離婚率都幾高㗎,所以原來真係可以行到最後嘅,係好難得㗎!當然我𠵱家呢一個時空,我哋未去到最尾,得唔得嘅話其實都未知,但係照𠵱家咁嘅形勢睇,都係會嘅!」結婚十周年的陳國邦說。



後記:錫錫

事無不可對人言,陳國邦說,兩公婆試過在電視節目中公開鬧交細節。

「其實我哋都好願意去話畀人聽,我哋鬧交嘅時候,我打爆咗個電視機呀,跟住我外父外母就嚟好似同我講數咁樣,但係其實唔係,我外父外母嚟到係話兩公婆點會唔嗌交,結果咪又係行到去最後一步,我外父外母係咁樣去疏導我哋。有冇嗌交?一定有㗎,但係有冇好大嘅危機,梗係冇啦,因為我哋去到𠵱家都仲係瞓覺錫錫呀,朝頭早起身錫呀;我哋同個女都係咁㗎,起身錫瞓覺錫返學錫拜拜錫食飯錫,成日都會錫、成日都會攬住一齊!」

一家人,齊上齊落。




鍾意就快D Share啦!